Airbus nespokojen s prodeji A330neo. Chce prodat nejméně 1000 strojů.

  • 2019-01-26 16:00

Airbus je nespokojen nízkým zájmem o Airbus A330neo, a to zejména o jeho menší provedení A330-800. Této verze zatím udal jen 8 letadel společnosti Kuwait Airways. Za očekáváním ale zůstávají i prodeje A330-900, na které firma k 31.12.2018 získala pouze 230 objednávek. Airbus uznal, že tento letoun neprodával správně. Je přesvědčen, že A330neo je „menší A350, jen za menší peníze“. Šéf projektu přitom zdůrazňuje, že letoun prošel hlubokými změnami, nejenom přechodem na nové a efektivnější motory Rolls-Royce Trent 7000, které jsou o 10 % úspornější ve srovnání s motorizací A330ceo. A330neo má např. nové křídlo s optimalizovaným profilem a rozpětím zvětšeným o 4 m, moderní kabinu Airspace odvozenou od A350 atd. Přitom stávajícím provozovatelům A330 nabízí plnou kontinuitu.

Airbus věří, že se firmě Rolls-Royce podařilo překonat problémy motorů Trent 7000, což má umožnit zvýšení dodávek v tomto roce.

Původní A330 je podle Airbusu komerčně mimořádně úspěšný letoun. Firma uvedla, že podnikatelský záměr A330 předpokládal bod zvratu při výrobě 300 letadel, přičemž vyrobeno bylo 1500 letadel. Prodeje A330neo by měly navázat na úspěch A330. Do vývoje A330neo investoval Airbus pouze 2 mld. USD, což je řádově méně, než investoval Boeing do vývoje 787. Katalogová cena A330neo je přitom vyšší než u Boeingu 787. Airbus A330-800 je (v cenách roku 2018) nabízen za 260 mil. USD proti Boeingu 787-8 za 242 mil. USD, A330-900 má cenovku 296 mil. USD proti 787-9 za 290 mil. USD. Nepoměrně vyšší vývojové náklady 787 a nižší cena je podle odhadu Airbusu příčinou ztráty programu 787 ve výši 33 mld. (Foto: Airbus, planes.cz)


Article photographs


Related photos


Related articles

Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details