Komentáře



Struna - nepřihlášený host
12.02.2010 22:24
Reakce Jirka-security

Pane Jirko, co jste uvedl je pravda, ale ten článek v pasážích, na které jste reagoval, směřoval trošku jinam. Kontrola musí být efektivní a důstojná. A jde to skloubit...

letmech - nepřihlášený host
12.02.2010 20:10
osahávání

2peto: S těmi sekuriťačkami to není špatný nápad, nenechme se osahávat chlapama, jenom ženská ruka může sahat na naše těla.

peto - nepřihlášený host
12.02.2010 19:22
dobre!

fajn text! ok, casy sa menia, ale tych co vidia genialne a jednoduche riesenie "dat komusi na hubu" nic nepochopili. preco a akou historiou sa dostal svet do tejto situacie. neboli nahodou este nedavno talibovia hrdinovia protiruskych filmov? a kto ich skolil a zbrojil? talianski cukrari asi nie! inak ked uz sa ma tak detailne osahavat, nech to robia aspon baby:)

Jirka-SECURITY - nepřihlášený host
12.02.2010 17:46
Reakce pracovníka BEK

Pane Čech, Vaše články čtu rád a velmi často se pobavím, dozvím zajímavosti a pochopím různé souvislosti, děkuji Vám za to. Tentokrát se však musím alespoň lehce vyjádřit a doplnit nesouhlas a krátce Vám osvětlit náš pohled na věc. Jistě odpustíte, že ačkoliv působím v oblasti letecké bezpečnosti, není to na Ruzyňském letišti, tedy se nemohu vyjádřit ke konkrétním jedincům nebo vnitřním předpisům.
Civilní letectví je pojem, se kterým se setkává lidstvo již více, než sto let, to jistě víte lépe nežli já. A již od počátku se setkává letectví daleko více než kterákoliv jiná doprava. Bezpečnost civilního letectví je postavena na stejném principu již po dlouhá desetiletí.
Mnozí, včetně Vás, pane Čechu, si dobře pamatují, jak probíhala "bezpečnostní kontrola" v minulosti. Pro ty, kteří si to nepamatují, doporučuji shlédnout, tuším 29., případ majora Zemana.
Od té doby jak technické zázemí tak technologie BEK byli nuceny značně pokročit. A proč? Protože stejně tak pokročila vynalézavost našich soupeřů - chcete-li teroristů. Není v technologických silách současné lidské civilizace chránit letoun po dobu jeho letu proti vnějšímu útoku. Můžeme však značně omezit riziko útoku ze strany cestujícího nebo riziko útoku na zemi. A to v úvozovkách "snadno". Stačí udělat z letiště neproniknutelný perimetr, umožnit všem vozidlům a osobám vstoupit pouze na základě příslušného oprávnění a bezpečnostní kontroly rovné pro všechny osoby. K tomu si ale dovolím sám ihned následujícími dvěmi větami protiřečit a odbočit. Bezpečnostní kontrole se nepodrobují mezinárodním právem vyjmenované bezpečnostní a ozbrojené sbory. Praxe a historie nás velmi dobře přesvědčili, že zásadní podíl na spáchaných protiprávních činnech proti letectví měli zaměstnanci letiště nebo letecké společnosti.
Pravidla pro bezpečnost jsou prakticky rok od roku upravovány, tak, aby maximálně reflektovali na dění a nové hrozby. Aktuálně můžeme očekávat úpravu pravidel omezujících hrozby kapalných výbušnin nebo sledujeme postupné zavádění a diskuze okolo personálních scannerů.
Na každém letišti, ať už je to Dallas, Londýn-H nebo třeba Praha působí mnoho skupin odborníků, každý má svoje úkoly, které musí plnit pro komerčně efektivní, bezpečný a stabilní průběh odbavení letů. Jsou to manažeři, jsou to technici a mechnanici, jsou to plochaři, jsou to ramp agenti, marshalleři, pracovníci odbavení, bezpečnostní složky, manuální pracovnící, řídící letového provozu a mnoho dalších profesí, vždyť to vše snad ani nejde vyjmenovat. Tihle všichni musí dělat vše co je v jejich silách, a sám dobře víte, že často i v ne ideálních podmínkách, pro zdárné splnění úkolu. Každý má svoje instrukce, postupy a legislativu, které je povinen se držet a kterou ctí podle nejlepšího vědomí a svědomí. Tak, jako většina lidí z bezpečnosti neví, jak opravit a znovu nahodit motor B738, tak většina z mechaniků neví, jak obsluhovat a číst údaje v rentgenovém zařízení. Stejný vztah je mezi snad všemi dalšími profesemi. Tak vzájemně respektujme práci těch druhých, a nepišme o sobě na internet věci, které by mohli spoustu lidí mrzet.
Pokud máte pocit, že po září 2001 a prosinci 2009 stačí BEK na úrovni ve zmiňovaném majoru Zemanovi, nemá cenu se dále bavit, ale rád bych věřil tomu, že každý dospělý člověk chápe význam daných opatření a úroveň, na kterou jsou nastaveny a trend vývoje, který stále hledá nedostatky, které omezují potenciální ztráty na majetku, zdraví a životech.

David - nepřihlášený host
12.02.2010 09:45
Osahavani

Letel jsem z Schipholu do Sanghaje Boeingem 777-200ER. Nastupoval tam take pilot KLM v uniforme jako "pasazer" a osahavali ho stejne (ba vic) jako pasazery.
Arabaci dosahli ceho chteli zmenili nas, pro jejich vkus, prilis liberalni system.
Pane Cechu, mam Vase knihy octene a je to pokazde laskomina. Jen tak dal! Ignorujte komentare typicky ceskych rejpalu.

Petr - nepřihlášený host
11.02.2010 20:32
Ošahávání

Jsem jedním z ošahávaných a doufám, že tu naši slavnou "západní civilizaci" jednou napadne, že mnohem lepší, než se navzájem ošahávat,
by bylo dát muslimákům přes tlamu. S tím že úchylné ošahávání je nutnost teda nesouhlasím, nutnost je udělat něco, abychom se ošahávat nemuseli a mohli v klidu bez každodenního raního na.... vychutnávat nebeskou krásu letadel a lítání vůbec!

Fanda - nepřihlášený host
11.02.2010 20:30
kontroly

Bohužel jsme se dostali do stavu kdy se zamestnance stal nepřítel číslo jedna. Není to tak dlouho co jsem provázel člena posádky. Stejně tak já i on jsme na rámu "zapískali" jeho prohlédl pracovník ostrahy jen tak zběžně mě "prohrábl tak, že to pilot komentoval slovy "asi se mu opravdu líbíš". Na můj dotaz proč já jsem podroben skoro až lékařskému vyšetření a pilot jen zlehka otlapkán po ramenou mi bylo zděleno, že mají příkaz že zamestnance mají kontorlovat více. Prosím? Ale lidi kde to jsme? Chápu snahu zamestnance ostrahy plnit to co po něm chce jeho nadřízený protože nechce přijít o práci ale zase snad v určitých mezích?
Připadá mi to tu že jsité osoby na letišti by byli nejraději kdyby na letišti nebyl žádný zaměstnanec žádný cestující žádné letadlo prostě nic protože pak to bude opravdu bezpečný prostor.

Držitel osvědčení NBÚ - nepřihlášený host
11.02.2010 19:11
Kontrola nebo taky ne

Vjíždějí-li do červené (SRA) zóny nadlidi, tak se úchylné kontroly nekonají. Mezi takto privilegované patří např. příslušníci Policie, Ostrahy letiště, Celní stráže apod.
Nedávno přede mnou do SRA nekontrolovaně projelo auto s celníky a mne – zaměstnanecký póvl, standardně lustrovali horliví šmejdilové, kteří rozhodovali o tom, zda budu moci vykonat svoji práci, či nikoliv. Při buzeraci spočívající v mé prodlevě při otevření motorového prostoru (ten trouba překážel v přístupu k páčce odjišťující kapotu a neustále vyžadoval umožnění pohledu na motor) se ptám, proč nekontrolují celníky, policajty a své lidi. Vždyť asi většinou procházeli stejným stupněm kádrování, jako my všichni, kteří neustále kontrolováni jsme. Bylo mi vysvětleno, že tyto složky se nemají nekontrolovat, protože mají zbraň. Tento moudrý výrok asociuje teorii, že držení zbraně je důvodem pro volný průchod do SRA. Nebo se pletu?

markwald - nepřihlášený host
11.02.2010 14:27
osmdesátý léta

V osmdesátých letech jsme se o nočních na nákladu chodili mezi letadly občerstvovat na bar "D",kde byl nonstop provoz. V rámci urychlení cesty abchom nemuseli okolo přes vrátnici, tak jsme vyjížděli po pásech na zavazadla v "tuzemské" hale a stejnou cestu jsme chodili zpátky.S pohraničníky - estébáky byl vždy problém ale skoro vždy se nám podařilo "urvat" nějaké ty západní noviny, nejlépe od lufthansy nebo BA, kdy si člověk mohl říct přímo posádce ( musel si najít důvod proč jde na palubu,aby ho the blb pustil ),nestalo se že by odmítly nám dát Timesy nebo IHT.

Jirka - nepřihlášený host
11.02.2010 13:51
letadla a bezpečnost

Tak letiště brání s obrněncema, lidi prohmatávají důkladně, kojencům vylévají pití a nutí kupovat za nehorázné ceny jiné ... Ale to, že letadlo může terorista poměrně snadno sestřelil ze země je jaksi nenapadne. Při přístání je několik míst, kam můžete zajet s autem, vystřílet na letadlo zásobník a zmizet, aniž by si vás někdo všiml. A tahle akce může být otázkou pár minut.. Ještě štěstí, že to zatím nikoho nenapadlo!
Nebo se mýlím v Praze letadlo sestřelit nelze?

Celkem 58 záznamů