Dne 1. dubna přestal Ryanair létat z letiště Billund. V důsledku toho vzrostly průměrné ceny letenek do evropských destinací o 87 %. Uvádí to dánský index cen letenek.
Ceny na bývalých trasách Ryanairu, jako je Londýn, Barcelona a Řím, vzrostly až o 1100 %, přičemž nejlevnější alternativy nyní zahrnují přestupy s Lufthansou. Vnitrostátní lety z Kodaně a Aalborgu zaznamenaly jen mírné zvýšení cen o 15 %.
Ceny mezikontinentálních letů z Billundu vzrostly pouze o 6 %. (Foto: Billund Airport, The Local Denmark, Skytrax, planes.cz)
To je pak tezke. Takze si takove chovani vlastne chceme nechat libit. Nezbyva nez vam poprat hodne naletanych mil s Ryanairem.
Potiz pro vas je (mimo jine) v tom, ze lowcosty vytvareji poptavku. Lide, mezi kterymi je mimochodem vyznamne vice buranu nez drive (IATA globalni statistiky), letaji mnohem vice. S tim souvisi i zvysene emise. A at si o tom myslite co chcete, exponencialni rust letecke dopravy na sebe prirozene upozornuje ruzne zelene regulatory. Prijde obchod s povolenkama, reFuel Europe, dane, dane z dani atd... Nakonec to dopadne nemalym zvysenim cen letenek. Takze krome stresujiciho zazitku z cesty vam nezbyde ani na ten vlasak. Vysledkem je poskozene cele odvetvi.
Proc Ryanair opustil Billund? Kvuli danim. Takhle ostatne vydira vsechna letiste. Nic noveho pod sluncem.
Já musím souhlasit s panem Petrem. Pro mě je letadlo pouze dopravním prostředkem, který člověka dostane z bodu A do bodu B a srovnání s autobusem (nebo autem, lodí, vlakem...) je tedy na místě. Pokud jsou letecké společnosti schopny nabídnout letenky za nižší ceny, oslovit tím více zákazníků a toto rozhodnutí jim zapadá do jejich obchodního modelu, proč by to neměly dělat? Jen proto, že se to nelíbí Elvisovi, který uvízl v době před desítkami let, kdy cestování letadlem bylo privilegium bohatých? A je teď naštvaný, že létat mohou i další příjmové skupiny, o kterých neví zhola nic, přesto je nazývá burany a sockami, kteří chtějí ušetřit na vlašák? Doporučuji vám nejdříve zjistit, co konkrétně vlastně znamená označit někoho slovem "buran" a hned poté si přečíst vaše příspěvky.
... socky a kolenovrti. Pan zrejme nevi, jaky je rozdil mezi statistickym udajem a skutecnym poctem jednotlivych lidi.
Kolikrat uz neni na vyber a letet s nima musite. Bud uz ostatni vytlacili nebo kvuli cene vysilajici firma zamestnance posle spinavym neuklizenym letadlem a vypnutym APU v lete.
Žasnu. Článek je o dopadech odchodu Ryanairu z Billundu a není zjevně návodem pro sociální screening sociálního postavení zákazníků. Tím spíše doprovázený výrazy jako socka. Ryanair je největší aerolinkou v Evropě a přepravil vloni 200 milionů cestujících. Podle toho by se zdálo, že takřka polovina Evropy jsou podle některých čtenářů socky. To je rozhodně pozoruhodný závěr. Pokud k tomu připočteme výkon dalších nízkonákladovek, pak jsou socky již většina obyvatel Evropy.
Ano, drive se dalo celkem kulturne cestovat i normalnim linkovym spojem v ekonomicke tride. To uz je ale davno pryc. Dnes leta kdejaky buran a socka. Sorry. Letaji i zebraci z Rumunska na Larnaku, protoze tam vyberou vice nez doma. To, ze nekdo radeji utraci za vlasak v destinaci, kdyz usetri za letenku, je prave ten problem. Letani upada. Upada uroven leteckeho personalu, letist, sluzeb. A taha to s sebou dolu i uroven ostatnich aerolinek. Pokud to nevidite, tak je to opravdu zvlastni. Nebo si spis obhajujete ten vas vlasak. Ale uvidite, projevi se to i na bezpecnosti. Uz ted letaji posadky s cervenyma ocima. Ale hlavne, aby zbylo na vlasacek po priletu.
To nám tady pánové Elvis a Tomáš Kukta snad chtějí tvrdit, že se vůbec dá kulturně lítat nějakým linkovým spojem? Jakýmkoli linkovým spojem? Letět tehdy, když mi to dovolí nějaký jízdní řád? A tlačit se někde v jenom letadle s cizími lidmi?
Snad jediná aspoň trochu kulturní možnost je lítat vlastním jetem. Který poletí když já chci, a kam já chci. A ne se přizpůsobovat nějakým nějakým sockám.
Já vnímám planes.cz především jako server s leteckými fotkami a s aktualitami z Ruzyně. Ale možná se to časem posunulo a já si toho jenom nevšiml. To ale nevylučuje, že čtenáři používají autobusy s křídly i bez, nově třeba i tříčlánkové s tykadly. Článek je rozhodně zajímavý, podrobnější analýzu bych hledal (a našel) spíš na https://airserviceone.com/airport-media-hub/billund-airport/ speciálně dva články o Ryanairu úplně dole. Bude rozhodně zajímavé sledovat kam se provoz v Billundu posune. Letiště je to hezké a moderní.
Pokud nějaký ubožák napíše něco jakože socky a Češi, je vidět že je to jen buran.
Jinak zrovna Češi jsou dost doplňkový kšeft pro nízkonákladovky, oproti jiným v Evropě.
Pavle já chápu, že působí jazyková bariéra, ale zkuste si všimnout takových věcí, jako je písmenko "i".
A pak si také všimněte, že nijak nekomentuju služby poskytované na palubě. Tudíž pokud se snažíte tímto způsoem proti někomu vymezit, musíte to zkusit u někoho jiného.
moc díky za pochopení
Celkem 19 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
S Ryanairem point-to-point, proč ne. Samozřejmě mě štve, že je to všechno confusopol a že je dost těžké dostat se k skutečné ceně letenky (včetně ceny za checked zavazadla a včetně ceny za to, že jako rodina budeme sedět pohromadě a desetileté dítě mi neodstrčí samo na druhý konec letadla) a že je tím pádem to těžké porovnávat. - Pokud letí jiná aerolinka point-to-point za stejné peníze jako ryani, tak vezmu spíš tu jinou, protože spíš budu nastupovat chobotem a ne autobusem přes půlku letiště.
Samozřejmě při tom uvážím i to, na které letiště přesně Ryanair lítá a jestli mi za to třeba těch 100km autobusem z BVA stojí.
S Ryanairem na přestup, ani náhodou. Za ty nervy mi to nestojí.