20. dubna získalo čínské víceúčelové obojživelné letadlo AVIC (Aviation Industry Corporation of China) AG600 Kunlong typovou certifikaci od čínského úřadu pro civilní letectví (CAAC). AG600 je z hlediska maximální vzletové hmotnosti (60 tun) největším soudobým civilním obojživelným letadlem na světě. Zároveň je druhým největším letadlem, které samostatně vyvinula Čína. Primát drží Harbin SH-5, těch však bylo postaveno pouze sedm exemplářů a dnes již nejsou v provozu.
Vývoj AG600 byl zahájen v roce 2009, a trval více než 15 let. První let se uskutečnil v roce 2017. V roce 2023 provedl AG600 první shozy vody za účelem otestování schopností při hašení požárů.
Dolet AG600 je až 4 500 km, max. cestovní rychlost je 500 km/h. Letadlo je poháněno čtyřmi motory WJ-6 (licenční Ivčenko AI-20) s šestilistými vrtulemi.
V konfiguraci pro hašení požárů může nést až 12 tun vody – dvojnásobek kapacity kanadského letounu Canadair CL-415 a stejné množství jako ruský tryskový Be-200. V případě nasazení pro pátrání a záchranu může z moře zachránit až 50 osob. (Foto: Aviation Week, CGTM, wikimedia, You Tube, planes.cz)
Rollfree: Píše se tu o obojživelném letadlu. Tak asi 2. největší obojživelné letadlo ....
Jak je myšleno, že je to 2. největší letadlo co Čína vyvinula?
Comac C919 je minimálně z hlediska maximální vzletové hmotnosti nebo maximální nosnosti rozhodně větší.
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Harbin SH-5 byl lehčí (45 t) než je AG600 (53,5 t), rozměry skoro stejné. C919 je těžší (75-79 t). Uvidíme kolik AG600 vyrobí.