Boeing se vrací ke svým kořenům. Prodal část digitálních služeb

  • 23.04.2025 07:16

Boeing si posílí svou rozvahu díky prodeji části své divize digitálních leteckých řešení (Digital Aviation Solutions)  za 10,55 miliardy dolarů investiční softwarové firmě Thoma Bravo. Prodej se týká značek Jeppesen, ForeFlight, AerData a OzRunways.  

O prodeji se již dlouhou dobu proslýchalo. Výrobce se koncentruje na výrobu letadel a prodej digitálních služeb je opatřením k získání hotovosti.

Tato transakce je důležitou součástí naší strategie, jejímž cílem je soustředit se na klíčové oblasti podnikání, posílit rozvahu a upřednostnit investiční úvěrový rating,“ uvedl generální ředitel Boeingu Kelly Ortberg. Akcie společnosti posílily o 1,5 %.

Transakce s Thoma Bravo podléhá schválení regulátorem a má být dokončena letos.

Podle čtyř zdrojů, které si přály zůstat v anonymitě vzhledem k důvěrné povaze celé záležitosti, vyhrála společnost Thoma Bravo aukci o Jeppesen, když porazila konkurenční investiční firmy jako TPG, Advent a Veritas.

Po dokončení transakce zbývá Boeingu pouze ta část divize, která využívá data specifická pro jednotlivá letadla a flotily k poskytování služeb v oblasti údržby flotily, diagnostiky a prediktivní údržby zákazníkům. 

(Foto: Aviation International News, Bloomberg, planes.cz)


Fotografie k článku



Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace
TOPlist