New York Helicopter Tours po tragické katastrofě končí

  • 15.04.2025 17:32

Federální letecký úřad (FAA) v neděli na síti X oznámil, že společnost New York Helicopter Tours po katastrofě svého vrtulníku s okamžitou platností končí. Při katastrofě zahynulo šest osob – pětičlenná rodina ze Španělska a pilot. Regulátor zahájil okamžitou prověrku provozovatele.

Ke katastrofě došlo 10. dubna 2025, kdy se vrtulník Bell 206L-4 LongRanger IV během svého osmého vyhlídkového letu toho dne rozpadl ve vzduchu a zřítil do řeky Hudson nedaleko Jersey City. Poslední velká technická kontrola havarovaného vrtulníku proběhla 1. března.

Událost opět rozvířila debatu o bezpečnosti vyhlídkových letů vrtulníky v New Yorku. Někteří zákonodárci volají po přísnější regulaci či úplném zákazu těchto „nepodstatných“ letů.

Oznámení FAA bylo vydáno poté, kdy předseda demokratické menšiny v Senátu Chuck Schumer v neděli vyzval federální úřady, aby zastavily provoz společnosti New York Helicopter Tours a zajistily, že podobné firmy budou bezpečné.

„O vyhlídkových společnostech v New Yorku víme jednu jistou věc: mají smrtící bilanci,“ uvedl Schumer na tiskové konferenci s řekou Hudson v pozadí.

„Jedním ze způsobů, jak uctít oběti a zabránit dalším tragédiím, je zajistit, aby se něco takového už neopakovalo.“

Při katastrofě zahynul 36letý pilot a pět cestujících: Agustin Escobar, jeho manželka a jejich tři děti.

Národní úřad pro bezpečnost v dopravě (NTSB) pokračuje ve vyšetřování. Videozáznam a foto ukazuje rotor oddělený od padajícího vrtulníku. Stroj se nekontrolovaně zřítil z výšky přibližně 290 metrů do řeky Hudson. Podle NBC News trval pád pouhých sedm vteřin. Vrtulník nebyl vybaven žádnými letovými zapisovači.

The New York Times v sobotu uvedly, že záznamy společnosti New York Helicopter Tours naznačují, že firma měla od roku 2019 finanční potíže. Objevily se také zprávy o dvou poruchách během letu v letech 2013 a 2015.

Podle magazínu Fortune čelí společnost žalobě ve výši 1,4 milionu dolarů. Generální ředitel Michael Roth si podle dostupných zpráv vysloužil pověst člověka, který rychle podává žaloby na ostatní, ale sám platí jen neochotně.

John Kjekstad, provozovatel vyhlídkových letů, který Rotha zná již čtyři desetiletí, řekl deníku The New York Times, že s ním „měl spory prakticky každý.“

Koncem měsíce uspořádá FAA diskusi na téma rizik spojených s lety letadel a vrtulníků v oblastech s hustým provozem. FAA analyzuje riziková místa („hotspoty“) po celých Spojených státech. (Foto: NY Post, Reuters) 


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Petr - nepřihlášený host (...178.253...)
16.04.2025 09:54

Tady je k tomu vice. Firma je momentalne nezpusobila provozovat lety. Ale nepochopil jsem to tak, ze konec je definitivni.
https://youtu.be/sHg0l0v3t5c?si=NU3-iJc_jA_yiImG

Radek - nepřihlášený host (...192.86...)
16.04.2025 07:04
Je to oprávněné?

Takové firmy jsou pod dohledem FAA. Pokud nemají bordel v papírech nebo nejsou nalezeny falešné díly, mají právo jen pozastavit činnost. ty pofidérní důvody (5 a 10 let staré?) jsou k smíchu - většina leteckých firem má od Covidu finanční problémy. Být žalován a žalovat u soudu v USA nejsou důkazem ničeho.

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace