Boeing v pátek pozdě večer ve svém memorandu oznámil, že v důsledku velkých provozních ztrát během následujících měsíců Boeing propustí 17 000 zaměstnanců, což představuje asi 10 % všech zaměstnanců výrobce. Škrty postihnou především divizi komerčních letadel, která je hlavním tahounem výkonů Boeingu.
Oznámení přichází v době největší stávky zaměstnanců společnosti za posledních 16 let a v situaci, kdy jednání mezi Boeingem a vedením odborové organizace IAM uvízla na mrtvém bodě. Odbory IAM vyhlásily stávku dne 13. září. Stávka postihla výrobu letadel 737, 767 a 777.
„Kromě orientace v našem současném prostředí vyžaduje obnova naší společnosti tvrdá rozhodnutí a budeme muset provést strukturální změny, abychom zajistili, že zůstaneme konkurenceschopní a budeme moci dlouhodobě vycházet vstříc potřebám našich zákazníků,“ píše Ortberg v pátečním memorandu pro zaměstnance.
Nový generální ředitel Kelly Ortberg uvedl, že se nadcházející propouštění dotkne výkonných pracovníků, manažerů a zaměstnanců, a to zejména pracujících ve výrobních závodech ve Washingtonu a Jižní Karolíně. Naopak pozastaveny budou nucené dovolené.
Ortberg nastoupil na pozici prezidenta a generálního ředitele Boeingu v srpnu a stal se třetím generálním ředitelem Boeingu za méně než pět let.
Výrobce za třetí čtvrtletí předběžně oznámil ohromující ztrátu 5 miliard dolarů. Dále oznámil, že termín uvedení letadel 777X do provozu se odkládá o další rok na rok 2026. To je v podstatě to, co (optimističtější) dopravci tak jako tak očekávali. Vývoj modifikace populárního 777 se tak prodlužuje na neuvěřitelných 13 let.
Boeing v roce 2027 ukončí výrobu typu 767F a nadále bude vyrábět pouze tankovací KC-46A. To je poněkud překvapivé rozhodnutí, neboť zastavení výroby 767F zvýší jednotkové náklady výroby již tak ztrátového programu KC-46A. Původně Boeing předpokládal, že zachová výrobu 767F pro domácí zákazníky a využití v USA. Omezení na USA platí proto, že nadcházející standardy ICAO nedovolují výrobu civilních letadel, které standardy platné od konce roku 2027 nesplňují. Boeing si zajistil pro domácí trh výjimku.
V rámci aktualizace finančních výsledků za třetí čtvrtletí Boeing oznámil snížení hotovostních toků o 1,3 miliardy dolarů. Hotovost společnosti činí 10,5 miliardy dolarů. Na odklad programu 777X odepisuje Boeing 2,6 miliardy dolarů a 400 milionů spojených se zastavením výroby 767F a dále odepisuje 2 miliardy dolarů za různé obranné a vesmírné programy. Ztráta na akcii ve třetím čtvrtletí je 9,97 dolaru. Úplné hospodářské výsledky za čtvrtletí oznámí společnost 23. října.
Probíhající stávka a s tím související snížení výroby má výrazný dopad na cash flow, protože Boeing obdrží značnou část ceny letadel při dodání. Výroba modelů 737 MAX spolu s modely 777 a 767 byla v důsledku stávky pozastavena. Boeing pokračuje ve výrobě letadel 787 v Jižní Karolíně.
„Víme, že tato rozhodnutí způsobí potíže vám, vašim rodinám a našemu týmu, a upřímně si přeji, abychom se jim mohli vyhnout,“ napsal Ortberg. „Nicméně stav našeho podnikání a naše budoucí zotavení vyžadují tvrdá opatření.“(Foto: Manifacturing Net, Boeing, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém