České cestovní kanceláře uvádí do prodeje nabídku zimních zájezdů. Nechybí mezi nimi i některé vzdálené destinace přímým letem z Prahy.
Fenomén exotických dovolených s dopravou dálkovým letadlem bez mezipřistání přišel do České republiky během pandemie. Před ní museli účastníci zájezdů přestupovat, anebo letět úzkotrupým strojem, který musel po cestě absolvovat minimálně jedno mezipřistání. Opomenout nesmíme ani období do roku 2010, kdy Travel Service několik sezon provozoval dálkový Boeing 767 od dopravce z Islandu a ČSA létalo dálkové linky s Airbusy A310, včetně těch charterových pro cestovní kanceláře.
Přímé dálkové lety do exotických destinací zajišťovaly z českých letišť uplynulou zimu letečtí dopravci z ciziny. Polský LOT, italský Neos a španělský dopravce World2Fly.
Právě letů španělského dopravce v nadcházející zimě přibude. V uplynulé zimě provozoval následující chartery:
Den |
Trasa |
Číslo letu |
úterý |
Bratislava – Praha – Santa Clara |
8547 |
|
Santa Clara – Praha – Bratislava |
8548 |
středa |
Bratislava – Praha – Punta Cana |
8435 |
|
Punta Cana – Praha – Bratislava |
8436 |
čtvrtek |
Bratislava – Praha – Phu Quoc |
8623 |
|
Phu Quoc – Praha – Bratislava |
8624 |
Od podzimu 2024 má World2Fly létat opět do letovisek Punta Cana a Phu Quoc, přičemž čísla letů budou stejná jako uplynulou zimu. Cestující na Kubu už nebudou přilétat do Santa Clara, nýbrž do Holguínu. Let do Holguínu si osvojí číslo dosavadního letu do Santa Clara. Úplnou novinkou jsou chartery do mexického Puerto Vallarta. První charter WFL8751/2 do města na pobřeží Tichého oceánu má z Prahy odstartovat 22. října 2024.
Připravil: Martin Bernict
Dnes jsem přiletěly z Kuby a bylo řečeno že Bratislava již od podzimu nebude nástupní misto.
Max:....to je věc , kterou neumí, uplatnit na trhu celoročně dálkovou mašinu je podstatně složitější nežli A-320/B737. Stejně tak, jako neumí klasickou pravidelnou dopravu at už normální nebo low cost , viz ČSA anebo zcela nesmyslný nápad s TVS001 na Heathrow. (Tam létat bez spolupráce s nějakou aliancí nemá vůbec smysl.) Zatím jsem nepřišel na nějakou dlouhodobější strategii této firmy, vše se děje tak nějak ze dne na den a s tím se asi, mimo charterovou dopravu anebo pronájmy letadel nedá v letectví smysluplně podnikat. Vždyt i jejich !pravidelné linky jsou vykoupeny cestovkami a prodávají se jen zbylá místa.
Pokiaľ viem, tak tieto zájazdy sú predávané v rámci ČR a SR a je logické, že pre celú Moravu a Slovensko je jednoduchšie sa autom odviesť do Bratislavy než do Prahy trebárs z Brna (cca 120 km verzus 200 km)
To se nevyplatí Smart Wings pořídit dálková letadla a létat tyto linky místo ostatních společností?
A nevite jestli se bude stale letat pres Bratislavu?
Celkem 6 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
No, osobně si myslím že se nelétá přes Bratislavu, ale přes Prahu. Tzn. že kdo letí z Bratislavy musí vydržet ještě mezipřistání v Praze (cca 1,5 hodiny) - a to samé při návratu. Takže já být z Brna tak radši jedu do Prahy