Turkish Airlines mění k 15.2. pravidla věrnostního programu. K horšímu.

  • 11.02.2024 15:34

Turkish Airlines mění od 15. února pravidla svého věrnostního programu Miles&Smiles. V nových pravidlech je těžké najít něco pozitivního. Pokud máte nashromážděny míle ve věrnostním programu Miles&Smiles a chcete je využít k nákupu letenek, musíte spěchat. Po 15. únoru se stanou prakticky bezcennými a „Smiles“ vás rychle opustí. Vysvětlíme proč.

Jednak výrazně „zdražil“ nákup letenek za míle, a to zejména u obchodní třídy. Například oblast Evropa 2 nyní „zdražila“ asi o 50 %, obchodní třída dokonce o 67 %. To se týká promo tarifů, kterých se do prodeje i tak uvolňuje jen velmi málo. Mimo promo tarify je „zdražení“ ještě razantnější.

To ještě není to nejhorší. Na zdražování jsme si zvykli. V daném případě nejde jenom o cenu konverze, ale i o způsob výpočtu. To je tam, kde vás nový program obere nejvíce. Výpočet potřebných mil podle destinace je nyní nahrazen výpočtem aditivním. Míle se počítají na každý segment odděleně a sčítají se. Například při letu z Prahy do Hong Kongu se potřebné míle započítají na segment Praha-Istanbul a k tomu se přičte segment Istanbul-Hong Kong. To je výrazně horší přístup, který spotřebuje takřka dvojnásobek mil proti nyní platné metodice podle destinací.

Členství v programu proto bude mít smysl zejména pro zákazníky v Turecku, ideálně Istanbulu, nebo kdo programu využívá pro přímé lety do Turecka. Jak dramaticky se letenky „zdraží“, demonstruje několik příkladů, které publikoval server Price of Travel:

  • jednosměrná letenka v obchodní třídě z Evropy 1 do Severní Ameriky stoupl ze 45 000 mil na 85 000 mil, což je „zdražení“ o 89 %
  • jednosměrná letenka v obchodní třídě z Dálného východu do Evropy 1 ze 45 000 na 85 000, tj, „zdražení“ o 89 %
  • jednosměrná letenka v obchodní třídě ze Středního východu do Severní Ameriky stoupne ze 47 000 mil na 93 000 mil, „zdražení“ o 98 %

V době psaní příspěvku nový systém ještě nebyl vnesen do rezervačního systému společnosti. K devalvaci nashromážděných mílí má dojít 15. února.

Pokud tedy máte nashromážděné míle a chcete je využít k nákupu letenek, musíte spěchat a konverzi provést do 15. února. (Obr: Turkish Airlines, tab.: Price of Travel, foto: planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Petr - nepřihlášený host (...144.92...)
12.02.2024 20:16
Ahoj Peter

Létat s LH v Y a sbírat mile je skoro jako oxymoron. Byl jsem skoro deset let senátor a člověk musel hledat velmi pečlivě každý let, aby z každého letu dostal dost mil. Nakonec jsem zůstal věrný LH, ale sleduji akce a když mám štěstí, pořad dostanu letenku v C za cenu Y+ nebo Y+ za cenu Y. Na sbírání mil jsem se vykašlal, LH je sice hladolet (ten měkký produkt šel velmi dolů), ale vždy mě dovezli a nikdy nenechali ve štychu.
PS: Nedávno jsem letěl s AF (asi po pěti letech) a myslím , ze mají velmi příjemný hard i soft produkt. Jenže já jsem pořád loajální LH :(

Peter Pšenica (...99.34...)
11.02.2024 22:47

Všetky "zmeny" vernostných programov boli a vždy sú len k horšiemu a smerujú k obratiu zákazníkov o hodnotu nahromadených míľ alebo k výraznému sťaženiu ich zbierania resp. ich využívania. Vždy je to zaobalené do nejakých marketingových kecov typu ako vychádzajú v ústrety prianiam zákazníkov a pod., ale realita je taká, že hlavne u bežných cestujúcich, ktorí hľadajú najlacnejšiu letenku, sa to každou zmenou stáva len a len horším (a ruku na srdce, takých cestujúcich je najviac, "rozhadzovační" sú väčšinou len tí, ktorým to platí zamestnávateľ alebo niekto podobný). Takže vždy po takejto zmene sa míle zbierajú pomalšie a dlhšie, ich využívanie na zmysluplné účely (najmä na bonusové letenky alebo upgrady do vyššej triedy) je drahšie a zložitejšie. Prvá s tým prišla Lufthansa a spol. v Miles and More, kedy nazbierané míle závisia od ceny letenky, samozrejme do ceny sa nezapočítavajú žiadne príplatky a poplatky, pritom dnes je celková cena letenky tvorená z veľkej väčšiny práve rôznymi príplatkami a poplatkami. Tak sa potom stane, že za letenku z Viedne do Bogoty cez Frankfurt a Miami a naspäť z Panamy cez Newark do Viedne dostanete smiešnych ani nie 2.000 míľ... Áno, lety to boli celkom príjemné, vrátane unikátneho B747-8, ale za tak dlhé lety dostať tak málo míľ by bolo pred niekoľkými rokmi nepredstaviteľné. Tento príklad bohužiaľ nasledovali ďalší, najprv Air France/KLM a ich FlyingBlue a minulý rok napokon aj Iberia a British Airways. Samozrejme to, že míle vám prepadávajú po istej dobe, resp. ak nelietate s nimi dosť často, to sa žiadnou zmenou k lepšiemu tiež nezmení. Takže pre mňa je táto zmena vernostného programu Turkish Airlines len jednou z ďalších v rade, inšpirovaná negatívnymi zmenami tých ostatných... :-(

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace