Taxislužbu na Letišti Václava Havla Praha nově zajišťuje společnost Uber

  • 26.09.2023 14:08

Americká nadnárodní dopravní a mobilní služba Uber vyhrála v koncesním řízení. Zahájení činnosti vítěze se plánovalo už na jaře. Neúspěšný uchazeč výběrového řízení ale podal návrh na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, což letišti znemožňovalo dokončit proces výběrového řízení a dočasně ho blokovalo. Antimonopolní úřad na začátku září pak potvrdil, že Letiště Praha nastavilo parametry koncesního řízení v souladu se zákonem. Stejně tak probíhal i výběr vítězného uchazeče, kterým se stal Uber.

„Jsme rádi, že antimonopolní úřad potvrdil, že Letiště Praha postupovalo správně a dle zákona. V koncesním řízení jsme kladli důraz hlavně na požadavky cestujících, kteří především chtějí znát cenu za jízdu předem. Letiště si bude neustále kontrolovat nejen kvalitu služby, ale i dodržování cenové regulace. Všechny jízdy, i ty, které budou mimo Prahu, musí být v souladu s nařízením magistrátu o maximálních cenách,“ říká Jakub Puchalský, člen představenstva Letiště Praha.

Poskytovatel bude mít na základě smluvních podmínek povinnost:

  • před každou jízdou stanovit konečnou cenu, kterou vypočítá jeho software. Výsledná cena jízdného pak nesmí překročit dohodnutou cenu, a to ani při změně trasy nebo čekání v koloně;
  • zajistit dopravní obslužnost v režimu 24 hodin denně;
  • zajistit vozový park ve stáří maximálně do pěti let z vozů převážně vyšší střední třídy;
  • spolupracovat s řidiči, kteří zajistí požadovanou kvalitu služeb a bezpečnost provozu;
  • zajistí, že řidiči musí mít všechna oprávnění, že hovoří česky a mají alespoň základní znalost anglického jazyka, která jim umožní základní komunikaci se zákazníkem. Řidiči musí mít odpovídající reprezentativní oblečení;
  • umožnit, aby zákazník měl vždy možnost zaplatit i bezhotovostně;
  • sdílet s letištěm data (trasa, cena) o každé jízdě.

 

„Jsme nadšeni, že můžeme oficiálně zahájit naši spolupráci s Letištěm Praha a přinést cestujícím špičkovou službu pod značkou, kterou dobře znají a důvěřují jí. V uplynulých měsících jsme na produktu intenzivně pracovali a věříme, že naplníme očekávání cestujících, kteří se na tuto službu již velmi těší a zároveň poskytneme zahraničním návštěvníkům hned po příletu do České republiky co nejkvalitnější a nejefektivnější možnost dopravy z letiště,“ říká ke spolupráci Štěpán Šindelář, provozní manažer Uberu pro Českou republiku.

Taxislužbám hraje do karet i nadále chybějící přímé železniční spojení letiště s centrem města. Cestující, kteří dnes přiletí na pražské letiště mají možnost dopravit se do centra města buď taxíkem, anebo autobusy městské hromadné dopravy. V budoucích plánech je jak vlak, tak i tramvaj až na Letiště Václava Havla.

Už v únoru 2023 byla zahájena stavba trolejbusové tratě z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla. Jde o projekt elektrifikace autobusové linky č. 119. Trolejbusovou trať na Letiště Václava Havla Praha staví společnost Elektrizace železnic Praha, předpokládané náklady na realizaci činí 354,5 milionů korun. Zprovoznění dopravní podnik předpokládá v průběhu prvního čtvrtletí roku 2024.

Připravil: Martin Bernict


Související fotky


Komentáře



O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
27.09.2023 11:12
Petr Šimáček:

Elektrifikace 119 - a proč ne? Trolejbusizace / elektrobusizace vysokokapacitních linek na okraji Prahy podle mě není špatně (jistě, z ekologického hlediska má větší efekt ve vnitřním městě), rozhodně je to levnější než tramvajizace. Tipuju, že to je minimálně na 10 let, než se postaví (pokud vůbec) rychlodráha. Ovšem, ten paskvil, co vymysleli (dvoukloubové trolejbusy překračující normovou délku), zdůvodňovaný zvýšením přepravní kapacity, to bude výhra. Nevím, proč nezkrátili intervaly 100 ze Zličína a neudělali jí větší propagaci, cesta trvá stejně dlouho.

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
27.09.2023 10:59

Především je to bezva kšeft pro letiště, protože za to, že ho taxík doveze až ke vchodu do terminálu (případně ho od něj odveze), si zákazník připlatí. Proč, když za cestu autobusem navíc neplatí nic? Proč ta nerovnost podmínek?
Co jiná evropská letiště, tam se taky platí vstupné?

Jen - nepřihlášený host (...7.40...)
26.09.2023 18:44

stat na staflu v prvnim pruhu je celkem privilegium. a benefit pro taxikare. proto se za pravo vjezdu tam plati a reguluje.

nicmene, nikdo vam nebrani jet jinym taxikem.

JirkaM - nepřihlášený host (...113.134...)
26.09.2023 16:14
co je jim do toho?

Co je papalášům z letiště do toho, jakým taxíkem tam budu jezdit? Vybírat, jestli budu cestovat s telefonem od Apple nebo Samsungu, by nechtěli?

Ono se to zlodějské doupě nejmenuje letiště Václava Havla jen tak pro nic za nic.

Petr Šimáček (...122.32...)
26.09.2023 15:11

O.M.: Aby se taxikáři v boji o cestujícího nemydlili kulichama. Mě spíš nejde do hlavy elektrifikace 119ky. Proč?

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
26.09.2023 14:41

Mně není jasné, proč letiště "smí" obsluhovat jen jedna taxislužba.

Celkem 6 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace