Z letiště Tucson ve státě Arizona ve čtvrtek večer do Varšavy přiletěl nový Boeing 737 MAX 8 pro polský Enter Air. Letoun výrobního čísla 60388 nosí polskou registraci SP-EXE. Na cestě z Tucsonu musel ještě absolvovat mezipřistání v Keflavíku na Islandu. Nový Boeing 737 rozšíří flotilu polského dopravce, který provozuje 23 letadel B737-800 a 2 B737 MAX 8.
Letadlo bylo vyrobeno v závodě v Rentonu už před čtyřmi roky. První let absolvovalo v červnu 2019 a původně ho měl převzít jiný polský dopravce, a sice LOT Polish Airlines. Posléze ho odřekl i další zájemce, australský nováček na nebi, Bonza Airline. Poslední půlrok strávil zaparkovaný v Tucsonu, který je jedním z největších odkladišť letadel na světě.
Enter Air je polská aerolinka se sídlem v hlavním městě Varšavě. Byla založena v roce 2010 a je jednou z největších charterových leteckých společností v Polsku. Specializuje se na provozování charterových letů pro dovolenkové společnosti a cestovní agentury. Nabízí širokou škálu destinací po celé Evropě, včetně oblíbených letovisek ve Středomoří. Má základny v osmi evropských městech, a sice ve Varšavě, Katovicích, Poznani, Vratislavi, Paříži (CDG), Londýně (Gatwick), Bristolu a Tel Avivu.
Připravil. Martin Bernict
Jste mimo.
Když se na ty snímky podívám, je to pořád ten v dnešní době už prastarý, znýtovaný poválečný boeing, nic nového, jen recyklát. Proč trpíme lenost mono/duo polů? V tomto směru fandím novým alternativním výrobcům, které jednou a snad už velmi brzy donutí velké hráče investovat do inovací místo zvyšování svých trojciferných zisků!
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Jsem taky mimo, ale když jsem onehdy "jel" 757 ičkou a porovnal její dílenské zpracování pláště a křídel s 737, tak to byl sakra rozdíl. Nýty zapuštěné, pravidelné a vše krásně lícovalo. Moc se mi to líbilo a to už byl taky starý krám, ale o proti kovárenskému zpracování 737 fakt paráda.