Šéf organizace Eurocontrol Eamonn Brennan upozornil na přetížení letových cest a konkurenční výzvy spojené s dlouhodobým uzavřením transsibiřských cest pro letecké společnosti zemí, které přijaly sankce proti Rusku.
Nejvíce je dotčena společnost Finnair, jejíž síťová strategie byla postavena na spojení Evropy s regionem Asie-Pacifik. Na nepříznivou situaci naposledy upozornilo rozhodnutí Virgin Atlantic uzavřít své operace v Hongkongu v důsledku provozních komplikací souvisejících s uzavřením ruského vzdušného prostoru.
Brennan uvedl, že zatímco v Evropě dosáhla úroveň zotavení v létě 87 % ve srovnání s provozem v roce 2019, linky do Asie jsou aktuálně 29 % pod úrovní provozu v roce 2019. Naproti tomu transatlantické linky jsou aktuálně jen 4 % pod úrovní roku 2019.
K přetížení letových cest dochází proto, že evropské letecké společnosti, které nemohou využít transsibiřského koridoru, nyní směrují lety jižní cestou (Turecko, Gruzie, Ázerbájdžán)
Situace přináší také nové konkurenční výzvy. Čínské letecké společnosti mohou s výhodou využívat ruský vzdušný provoz, čímž šetří čas a náklady. Tato konkurenční výhoda zatím není příliš patrná, ale plně se projeví už příští rok, kdy provoz čínských společností vzroste k předkrizovým hodnotám. Čínské společnosti se tak budou těšit výrazné výhodě proti evropským aerolinkám. (Obr.: flightradar24.com, planes.cz)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
...aneb kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá
Kážou vodu a sami by chtěli pít víno...
a teď si stěžovat a fňukat, hotová ješitnost!