4. května zařadila Lufthansa do své flotily první Airbus A321neo (D-AIEA) ze své objednávky letadel. Letadlo nese jméno Aachen (Cáchy). Lufthansa provozuje 19 letadel A320neo, první z nich začalo létat v roce 2016.
Kabina letounu A321neo odpovídá novému standardu Lufthansy pro krátké a střední tratě. Jak se čtenář již asi správně dohaduje, v souladu se soudobými trendy se jedná o „zhuštěnou“ konfiguraci. Proti A321 pro 200 cestujících bude A321neo nyní přepravovat až 215 cestujících. Úspornější motory a větší počet cestujících sice výrazně zlepší ekonomiku provozu, ale zvýší nepohodlí pro cestující. Nový „zhuštěný“ standard bude postupně uplatněn kromě Lufthansy také u společností Swiss, Austrian Airlines a Eurowings. Jednotný standard umožní skupině Lufthansa Group přesunovat letadla podle provozních potřeb mezi jednotlivými společnostmi.
Letadla rodiny A320neo provozuje v rámci skupiny zatím pouze Lufthansa. Swiss má objednáno 17 letadel A320neo a 8 A321neo, první z nich dostane během letošního roku. Ostatní společnosti skupiny žádnou objednávku na letadla rodiny A320neo nemají. To se ale může změnit, neboť Lufthansa Group poptává u Airbusu a Boeingu 100 letadel na krátké a střední tratě. V současné době má skupina nevyřízené objednávky na 250 letadel. (Foto: actu-aero.fr)
petr a abcd mě inspirovali, tak jsem kouknul na specializovaný server a na zhoršení to zrovna nevypadá:
A321ceo www.seatguru.com/airlines/Lufthansa/Lufthansa_Airbus_A321_NEK.php
A321neo www.seatguru.com/airlines/Lufthansa/Lufthansa_LH_Airbus_A321neo.php
Hlavní rozdíl je v počtu dveří (místo jednoho páru před křídly jsou dva páry nouzových východů nad křídly). Rozteč sedadel je v obou případech udávaná 30". Přibyl jeden záchod, ale počet sedadel úplně nesedí s textem (205 pro ceo, pokud počítám 3 economy cestující místo 2 business).
Na odborném serveru bych očekával, že informace budou také na určité výši a nebude sejednat jen o dohady o "zhusteni" mist k sezeni, ale o realna fakta. Tak napr kapacita a320 ceo vs neo se lisi o 12 mist - neni toho dosazeno nejakym zhustovanim, ale presunutim zachodu do ocasu letadla, coz uvolni prave techto 12 mist. Jsem presvedcen, ze ten samy pripad bude i a321. Proto prosim informace overujte drive, nez vypustite podobne narky...
A v čem tedy vzroste nepohodlí ? Jaká bude rozteč sedadel oproti současnosti ?
Na kratke trate do povedzme 3-4h sa da.
Ale ked si predstavim ze toto bude lietat do USA a podobne tak ma az striasa.
Dvojulicky su proste dvojulicky. A nejde len o pocet uliciek. Ale aj menje zachodov, pre economy budu dva vzadu a to je vsetko, v 767 boli 4.
Tiez napriklad zvyknem na ceste do usa sa len tak prejst dokola economy, to sa v jednulickovom vobec neda.
Ale uznavam, budu lacnejsie letenky.
Celkem 5 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Kvalita Planes upadá a upadá .. Z odborného serveru se stává .. takový populár až bulvár.