Komentáře



autor - nepřihlášený host (...228.49...)
19.06.2015 07:18
odpovedi

Nene, opravdu neminim koncit kvuli nekterym negativnim ci urazlivym komentarum. Neni na svete clovek ten, ktery by se zavdecil vsem. Ti mne nechavaji chladnym, proti temto jsem uz imunnii, toho jsem si uz zazil dost jeste u CSA, navic kdyz vim, odkud vitr vane. Budu muset koncit, protoze uz me vzpominky dohani k soucasne dobe a nebude uz o cem psat. Skoncim nekde v pulce Indonesie a z vypraveni bude asi jasne, proc. Pamet zdimu co to da, ale ze sucheho hadru uz kapku vody nedostanete. A co jsem si vzpomnel, bude v knize, na ktere uz pracuji, v druhem dile. Uplne posledni kapitolu bych chtel napsat soucasne s odchodem do duchodu, paklize se ho doziju, neb ho neustale posouvaji. Uz mam vyhlednute misto v kokpitu, kam by sly zavesit kapacky, az na ne prijde cas a jeste budu muset litat, nebot v mem veku mne uz nikde jinde nezamestnaji a nic jineho neumim, pokud se da rict, ze tohle remeslo umim. To vlastne neumi nikdo, litat umi jen ptaci, my o tom mame jen nejake povedomosti a snazime se to nerozbit :-) :-) :-). Hezky den vsem.

Ondra - nepřihlášený host (...249.93...)
19.06.2015 05:59
Konec? To snad ještě ne

Docela mě zarazila zpráva o konci tohoto vyprávění. Co zážitky z Indonésie? Prosím pane kapitáne, opravdu se nenechte odradit blbými komentáři. To to diskuzi radši ani nečtěte,nebo ať ji redakce zakáže. Kvůli pár trollům, kteří otravují vzduch vždy všude a za každých okolností, to přece nevzdáte.

milhaus (...188.234...)
18.06.2015 22:03
to Aleš

ad
Na me to pusobilo, ze autor se snazi zavest nejake standardy, cisteni pilotni kabiny, spolecny presun posadek, dodrzovani MEL, cinnost handlingu atd, nevim snad se mi to jen zdalo. To pochopitelne je vse marne, nepovedlo se to drivejsim posadkam a nepovede se to nikomu, jsou veci ktere proste nelze zmenit. A to z vypraveni i vyplyva, to rozcarovani a poznani a snad i nasledne smireni s realitou.

Co Vám přijde divného na tom, že se někdo pokouší propagovat základní civilizační návyky fakt nechápu...Bohužel Váš názor je nyní názor celé současné společnosti, nač se o něco snažit, když to třeba nepůjde. Evropa byla několik posledních století učitelem národů celého světa ale bohužel tento odkaz našich předků Evropa svojí zlenivělostí a neochotou řešit celosvětové problémy pomalu promrhává ke škodě všech evropanů.

Johny - nepřihlášený host (...21.220...)
18.06.2015 21:06
konec? to snad ne! :-)

Dlouho jsem nenapsal, ale po zprave o konci vypraveni, bych se velmi primlouval za vyhrabani dalsich povidani z Vasi pameti, klidne i bez casove souslednosti, neco jako bonus k druhemu dilu :-) Vase povidani mi velmi pomohlo v rekonvalescenci po odoperovani prave plice a ted mi pomaha pri kazde apikaci kapacky s chemoterapii a jejich nasledcich v podobe nevolnosti. S usmevem se i takova rakovina snasi mnohem lepe. Moc diky a piste dal, ja taky jeste nehodlam skoncit. :-) Johny

Premek - nepřihlášený host (...127.222...)
18.06.2015 20:34
konec "práškaře"??

To Autor: cituji o pár příspěvků níže: " Jinak je mi líto, že se už bude za chvíli špatně spát bez pohádek, neb budu končit."
Co tím myslíte? Rozumím tomu tak, že "práškař" má před sebou posledních pár dílů a konec? Kolik dílů je vlastně ještě před námi? Bylo by škoda to takto skončit...

StreamLine - nepřihlášený host (...243.103...)
18.06.2015 09:30
@Pilot

"Je smutné co s člověkem udělá finanční tíseň! "
Mně by zajímalo, co byste udělal vy.

StreamLine - nepřihlášený host (...243.103...)
18.06.2015 09:21

Zdá se, že někteří diskutující některé věci nepochopili... Dle mého laického mínění je pilot dopravního letadla zcela specifické zaměstnání. Tj. není to něco jako (bez urážky) pekař, soustružník, lékař apod. Když už někdo vrazí půl melounu do toho aby získal papíry, tak to asi o něčem vypovídá. A když už někdo začal lítat na Boeingu, asi by šel pak těžko lítat na Kukuruzniku... leda tak pro zábavu v penzi. No, a volná místa na pilota Boeingu nejsou vždy a všude. Volná místa dopravních pilotů jsou obecně (nejen na Boeingy) spíš dost vzácná, řekl bych.
Alešovi a podobným přeji, aby si zažili martýrium s hledáním zaměstnání. Jo a předtím ještě "kvalitní" zdravotní problémy. Pak uvidí, zač je toho loket!
P. Juračka nejen utekl hrobníkovi z lopaty, ale pak se popasoval s doktory, aby mohl znovu lítat. Nakonec byl ale stejně vyhozen. Dokázal by někdo v tomto momentě pomýšlet o přeškolení na jiný typ letadla? Když by nebyla jistota, že se investice vrátí? V této souvislosti bych rád připomněl, že B737 je nejrozšířenější dopravní letadlo. A je bezpečné.
Co se týče pohybu po letištích v cizích zemích, nevím, jak to u pilotů funguje. Ale jeho zaměstnavatel by jej měl na možná rizika alespoň upozornit, když už není schopen pro své zaměstnance dojednat standarní procedury.
Dále, čistota v letadle, uniformy atd. jsou prostě civilizační standardy naší doby. Lítat v prasečáku by jistě nikdo z nás nechtěl. Určitě ne jako cestující, a zcela určitě ne jako zaměstnanec... i když u některých diskutujících si tím nejsem jist. Ale určitě by nikdo nechtěl pracovat zadarmo, že jo?! Takže nerozumím diskutujícím, kteří tady pindají něco o nepatřičném zavádění standardů. Je dobře, že p. Juračka píše o tom, jak to funguje jinde. Totiž že někteří provozovalé aerolinek na takové standardy kašlou, tj. nedodržují ani základy "cechovní příslušnosti". Pak není divu, že dochází k podobným excesům, na jaký odkazuje Kamil: https://www.youtube.com/watch?v=B5vjk_3wzdc.
Stoprocentně souhlasím s Mílou P.: "Prostě je to typ, co si nechce nechat kálet na hlavu."

P.S. - téměř off-topic:
Trošku to zavanul hnůj z ČSA. Připadá mi to, jako kdyby někteří diskutující souhlasili s tím, co za ekonomické prasárny se tam děly v oněch dobách. A když se někdo ozval, tak šel... No, a jak dopadly ČSA? Vydrží vůbec do konce roku 2015?

Vasek - nepřihlášený host (...64.75...)
17.06.2015 18:41
ne-prizpusobivost

Slysel jsem jednou vypravet herce Radovana Lukavskeho o dnesnim pejorativnim vyznamu slova "neprizpusobivy". Ve zkratce se snazil rict, ze dnes je to nadavka pro potizisty, ale oni za mlada (tedy v 50 letech) byli hrdi na to, ze nebyli nijak prehnane prizpusobivi. Tehdy byla nadavka "prizpusobivy". Ctu tady spoustu prispevku velmi prizpusobivych lidi, a muj nazor na pana Juracku je, ze on je neprizpusobivy v tom nejlepsim slova smyslu. Kdyby vsichni brali svuj job z poloviny tak poctive, bylo by nam vsem lip.

autor - nepřihlášený host (...228.49...)
17.06.2015 15:20
Odpovědi

@ aleš-možná tomu nebudete věřit,ale o tom, že se ve světě lítá zadarmo, o tom vím. V Indonesii dokonce za to FO platí, to ale neznamená, že s tím souhlasím. Do kokpitu se tak dostávají rychlokvašky, mám s nimi tu čest nyní létat, ale jsou aspoň nadšenci, co se kvůli tomuhle řemeslu zadlužili na mnoho let dopředu. Pak se tam ale dostávají i ti bohatí, co jsou tam jen kvůli zlatým prýmkům a to je špatné a je mi z toho smutno,kam to dospělo. Řekl bych, že typickým produktem dnešní doby je p.Lubitz. Na poznámku o " korýtku" reagovat opravdu nebudu, stálo mne to nemalé úsilí i peněz se k němu dostat. Souhlasí, byl jsem naivní, že jsem se snažil něco málo změnit, sjednotit partu lítajících, či podporoval snahy o zabránění tunelování firmy. A systém jsem se opravdu nesnažil změnit, tak blbej zase snad nejsem, jen pár návyků. Což znamená, že i když nejsem kdovíjakej pořádkomil či puntíčkář, někde ty hranice mám a nikdy nepůjdu do práce v nevyprané košili nebo neosprchovaný, čehož jsem byl bohužel svědkem i u ČSA. Rovněž jsem, jako správný potížista, odmítal v Indonesii jíst na palubě rýži rukama nebo pít polévku z igelitového sáčku. Za prací jsem šel skutečně bez rozmýšlení, živím rodinu a vybírat si moc nejde, na výplatu je zvyklý snad každý, kdo pracuje a do práce jsem busem 119 nejezdil, nejsem z Prahy. A dokumentace v letadle je snad daná předpisem, takže bych to na rozmazlenost až tak neviděl.Parazita jsem si,doufám,nepřivezl a jestli ano, zatím nedal o sobě vědět :-) :-)
@VVS - nic jsem nepřekrucoval ani nedramatizoval, šlo opravdu o víza a zapomněl jsem to prostě uvést. I když jsme od vedení společnosti měli seznam letišť, kde nám důrazně doporučovali nepřistávat, jakožto Čechům, takže s tou černou listinou to až tak nebylo od věci.
@patrik-ano, do ciziny jsem odešel z důvodu zajistit rodinu, po 42 letech za kniplem už ta láska k létání není tak žhavá. Pro mne je zase úsměvné Vaše tvrzení, že jsem doma kritizoval kdeco. To je, s prominutím, mimo mísu. Kritizoval jsem blbosti, wohnoutství a hulibrctví ( definice v knize Zmrdi,wohnouti a my - k sehnání na internetu a vřele doporučuji, třeba se tam najdete).A s tím "moudrým učitelem"- když dostanu doprava kluka se čtyřiceti hodinama , který neví, která bije, mám dvě možnosti - trpělivě mu vše vysvětlovat - pak jsem zřejmě ten "moudrý učitel", anebo se chovat jako debil a seřvat ho, nebo mu v tom nechat vymáchat ústa. Volím první možnost i teď v novém působišti, kde dostávám úplně fungl nové co-piloty, co mají problém i naprogramovat FMS. Potížista - asi ano, když chci dostat zaplaceno za práci a aby se dodržovaly podepsané či ústní dohody. A netuším, co jsem nedodržoval u ČSA - nikdy jsem neměl žádný průšvih,neopakoval simulátor, s vyjímkou jednoho porušení hlukových předpisů ve Frankfurtu a přešvihnutí plnění paliva, což je uvedeno v minulých dílech. Takže jestli jste tak zasvěcený, přeji dál ten úsměv. Ale jak jsem mnohokrát psal i na webu pilotní organizace, zpoza keře a ze tmy jako anonym, to se to hází rozumy a blátoi skvěle. A zatrpklý jsem, po tom , co jsem prožil. To uznávám. Jestli se to dostalo i do povídání, to mne mrzí.
@aaa - bohužel, naprostá pravda....
@ pilot - A je smutné, co udělají kvůli penězům jiní - myslím tím ohnuté hřbety, podražení kamaráda či kolegy. Já šel do ciziny, ale s relativně rovným hřbetem nepočítám -li skoliozu a s věkem postupné odvápnění kostí. Ale nikdy jsem se kvůli penězům nebo funkci neohnul. Prostě potížista. S tím leskem asi máte pravdu, ale to je zase ta moje naivita. Jinak je mi líto, že se už bude za chvíli špatně spát bez pohádek, neb budu končit.

Ondra - nepřihlášený host (...112.165...)
17.06.2015 12:11
každé zaměstnání

No co si budeme povídat, přijít někam do firmy a začít tam rozdávat moudra, moc mluvit či nijak jinak vybočovat z řady, to vždy je ta nejrychlejší cesta na pracovní úřad. Funguje to ve větší či menší míře v každé firmě po celém světě. Když to vztáhnu na autora, pak je asi třeba důsledně počítat, jestli mi radši moc mluvím, mám včas výplatu a lítám bezpečně podle předpisů (i když asi jen na chvíli), nebo nemluvím, nechám si srát na hlavu, a mám práci tedy do té doby než se něco po...e. Někde jsem četl, že jak letěla společenská prestiž řidičů dopravních prostředků dolů. Nejdřiv šli do háje kočí, pak mašinfírové, za nimi řidiči autobusů (pamatuju, když ještě autobusáci jezdili v bílé košili, v uniformě či v saku s placatou čepicí). Teď holt jdou do prháje piloti.

Celkem 57 záznamů