Komentáře



Karel - nepřihlášený host
05.03.2010 09:28
US Airways 1549

Pokud někoho zajímají skutečné hodnoty otáček N1 a N2 obou motorů před a po restartu a míra jejich poškození, klikněte si na reference pod článkem ve wikipedii:
//cs.wikipedia.org/wiki/Let_US_Airways_1549
Jsou tam odkazy na příslušné dokumenty NTSB, a dozvíte se vnich třeba také to, že kapitán se rozhodl sednout s flapsami na 2 (místo max.) , nebo nakolik se mu povedlo udržet nos nahoře na požadovaných 11 stupňů.

Vlasta - nepřihlášený host
05.03.2010 08:19
.xx.

mate pravdu, protoze jsem neuvazoval, tak jsem uvedl dolet masin, ktere mame my. LR ani ER nemame a LR ma dolet podstatne vetsi... mea culpa :-) Ale porad radsi letim 747 :-D

.xx. - nepřihlášený host
05.03.2010 07:27
Ještě k doletum:

Jen pro pořádek dolety z web stránek boeingu:
B747-400 7260NM 13450km
B777-200ER 7700NM 14260km
B777-300ER 7930NM 14685km
B777-200LR 9380NM 17370km

PjP - nepřihlášený host
04.03.2010 20:30
...

Ze neco bezi na "idle" jeste neznamena, ze technicky nema na vic, pokud si dobre vybavuji vysledek rozboru, tak jeden motor mel byt schopen cca 50% tahu a druhy cca 80%, samozrejme vse casove omezene.
Pavel

Vlasta - nepřihlášený host
04.03.2010 19:27
Pavle

rozbor motoru u zmineneho pripadu ukazal, ze motory bezely "na idle", coz mu opravdu stacilo tak do te vody. Spolehnete se, ze kdyby tam nemusel, tak by dnes neodchazel do duchodu, ale mel by jine problemy. Trapne ctyrmotoraky jsou vec nazoru a mate pravdu, ze to neni tak jednoduche a nikdo to ani netvrdil. V pripade Etihadu - v Cechovinach to byla opravdu poudacka, s Vami souhlasim.

PjP - nepřihlášený host
04.03.2010 19:15
Hmm

K LGA, po vyloveni a rozboru stavu motoru, bylo zjisteno, ze motory sice po zasahu uz nebyli schopny 100% tahu, ale na zalozni letiste by v klidu vydrzeli, v podstate to tam posadil na vodu naprosto zbytecne. Na druhou stranu jedna vec je tu takhle pindat a druha vec je v tom letadle sedet za kniplem ci berany a resit problem, nikdo v takovou chvili zrejme nebude behat po kridle ze sroubovakem v ruce, aby zjistil, jak je na tom realne, ale bude koukat, jak nejdriv a kam ...
A dalsi, tech husi tam bylo dost na to, aby klidne sestrelili i B-52 s jejim poctem motoru, natoz jen nejaky "trapny" ctyrmotorak, takze zase trosku soudnosti do tech "velesvatych" mouder.
Ostatne na poudacce o A340 Etihad v Toulouse s jednech cechovin zde je nejlepe videt, jaky je vlastne u lidi "vod letadel" pristup k realite ... :-/
A zbytek moc komentovat nebudu, vono to totiz neni az tak jednoduche a to vcetne ekonomicnosti A380, zejmena ne tak, jak zde bylo podano ....
Pavel

xyz - nepřihlášený host
04.03.2010 17:19
motory

Jsem prostý laik, ale na lety přes oceán si vybírám čtyřmotorové stroje (nejčastěji A340). Ať si ETOPS certifikace říkají co chtějí, redundanci jen tak neukecáte.

xyz - nepřihlášený host
04.03.2010 17:17
Bohužel, obraz světa

Tohle se děje všude. Můj zaměstnavatel už byl prodán po té, co byl svým vedením přiveden na buben, i když ještě před pár lety byl na špici a do poslední chvíle technologicky pořád táhl svůj obor vpřed.

Akorát poznámka k překladu v závěru:

Aloha a mahalo jsou z havajštiny, ale v angličtině (alespoň na západním pobřeží, odkud je i autor) docela zdomácněly. Značí sbohem (v tomto případě, jinak je to jako české ahoj funguje při příchodu i odchodu) a děkuji.

Vlasta - nepřihlášený host
04.03.2010 15:59
xx

mate pravdu, ze v tom nejsem 2x zbehly, ale 747-400 ma porad o 400nm vetsi dolet, nez 777 a bez jednoho motoru vas porad doveze do ciloveho letiste. 777 bez jednoho motoru bude koukat po nejblizsim (pokud mozno vhodnem) letisti, kde bude mozno motor (obycejne) vymenit...

.xx. - nepřihlášený host
04.03.2010 12:37
Porovnání doletu B747/B777

Je zajímavé jak slabé vědomosti o doletu B777 (třeba B777-200LR) má autor članku. Neškodilo by trochu samostudia před zveřejněním.

Celkem 43 záznamů