Photo Detail

Cessna 525B Citation CJ3


AKT
Author: František Šindelář
Date taken: 2021-03-23
Number of ratings: 8×
Number of views: 1797×
AKT



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Vojtech (...120.71...)
2021-03-24 15:58

Zdravim, trochu off topic, jen se chci jakozto ctenar planes.cz pravidelne prispivajici a diskutujici pod jmenem Vojtech distancovat od prispevků nize, jejichz nejsem autorem :)

Petr Popelář (...250.28...)
2021-03-24 13:58

Vojtěch:... a ještě se Vás zeptám, jak například u plně naloženého nákladního nekomunikujícího Jumba s vysazeným 3+4 motorem v 10 km pilot Grippenu odhadne jeho minimální a maximální rychlost, případně možnost manévrovatelnosti, jak říkáte,...cituji...

Kdy zasahující (gripeny) dávají pohybem křídel a celého letadla signály stoupejte, klesejte, zpomalte, následujte mě atd.

Nehledě na to, že jsem se na Váš popud začal vzdělávat a jestli je pravda, že hotovost nyní vzlétá do 15 minut ( za totáče to byly dvě minuty první, druhá do 5 minut :-)) , pak to letadlo začnou honit a při rychlosti 850KM dopravního letadla budou při velikosti naší republiky mít co dělat, tady by asi bylo rozumnější si to předávat a nekomunikující letadlo letět a varovat okolní státy , pokud nezačne klesat.....
tady je příklad:
www.idnes.cz/plzen/zpravy/gripeny-boeing-737-sonicky-tresk-nadzvukova-rychlost.A170727_115158_plzen-zpravy_pp

jen mi napadá, jestli mu nešlo zavolat na nouzové frekvenci ze země:-D

Petr Popelář (...250.28...)
2021-03-24 13:30

Vojtěch....já Vám to rozporovat nebudu, co vím a nevím
, ale dovolte mi můj názor.
Za celou dobu co pracuji u civilního dopravního letectva jsem se setkal jen jednou , kdy došlo k úplné ztrátě komunikace u B-737 Fischer Air a posádka postupovala tak jak má, tedy nastavila 7600 a přistála podle předem stanovených postupů, nijaké pomoci zvenčí netřeba, řídící vidí letadlo s kodem 7600 a udělá mu cestu.
Ostatní případy ztráty spojení , kdy si posádka trochu schrupla, by oproti Gripenum vyřešil budík na palubě dopravního letadla.......po nějaké době se komunikace zázračně sama za letu opraví.
Je mi jasné , že letectvo si nějakou činnost obhájit musí, ale každopádně s jeho palebnou silou to není obrana této země, koukněte okolo, takže si našli nějakou nápln.
Budu rád, když mi vysvětlíte, jaké úlohy plní třeba MI-24 a co vozí Casy?

A poslední, jaké můžu mít mínění o armádě, která na noc předává genštáb na kulatáku soukromé Security, promiňte, ale to nedělá ani obecní Policie.


O. M. - unsigned guest (...231.2...)
2021-03-24 11:05

Zahlédl jsem je v 18:15 nad Kobylisama v poslední zatáčce při mém odchodu z práce, byl to slušnej rachot. Říkal jsem si, co je to za zvláštní sestavu, co se to děje. Casu i Gripeny jsem poznal, Cessnu ne.

Vojtěch - unsigned guest (...84.169...)
2021-03-24 10:06
Reakce na P Popeláře

Armada dělá to co je její úkol

Gripeny letící u nekomunikujícího letadla jsou tam třeba i pro vizuální domluvu kdyby pilotům osobního letadla selhala komunikace nebo byl problém komplexní a neměli třeba i navigaci

Všichni civilní piloti jsou učeni tzv. vizuální komunikaci Zasahující letadlo-Zasahované letadlo kdy

Kdy zasahující (gripeny) dávají pohybem křídel a celého letadla signály stoupejte, klesejte, zpomalte, následujte mě atd.

Takže pilot dopravního letadla může být odnavigován na nejbližší vhodné letiště aniž by ohrozil své letadlo nebo jiný provoz.

Pokud si myslíte že Gripeny jsou tam jen proto aby sestřelili letadlo pokud by v něm byli teroristé tak víte o letectví pěkný prd a neměl by jste se nikterak k leteckým silám ČR vyjadřovat. Vaše kritika je plná neznalostí, neochoty se informovat a je tak k AČR nefér

Petr Popelář (...250.28...)
2021-03-24 09:10

..... k čemu jsou dobré dva Gripeny letící ZA nekomunikujícím letounem přivěšeny na křídle, řekněme si upřímně, jsou tam jen proto, aby ho v případě nějakého teroristického útoku , tedy pokud by směřoval třeba směrem ku Pražskému hradu sundaly.
A konečně jsem se dopídil i k třetímu účelu CASy v našem "letectvu" , doprovází Gripeny do pobaltí, vozí koně do Mongolska a ted fotí šaškárny, kterých se letectvo v této nelehké době dopouští místo toho, aby dělalo něco užitečného.
Převozové pacienty vozí Policie a, pravda, armáda starým Sokolem.Mi-8 k tomu asi nejsou vybaveny.
Místo toho aby špičkově fungující část letectva vybavilo moderní technikou záchranku , tak se létájí kroužky kolem Pardubek, Kbel apod , případně vymýšlejí p.... jako je tato. Nakonec se jukněte na radary

7 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details