Plane type: | Avro Vulcan B2 |
Airport: | Fairford (FFD/EGVA) |
Airline: | Private |
Registration: | G-VLCN |
Author: | Geo |
Date taken: | 2015-07-18 |
Number of ratings: | 7× |
Number of views: | 2631× |
Last Vulcan performance on RIAT. Flight with Red Arrows. The aircraft is expected to be grounded next year.
Bylo to naprosto fantastický, že jsem při nich zapomínal fotit....luxusní ukázka !
No, panečku -závidím přítomným- parádní ukázka
Jen na okraj jako reminiscence na předchozí debatu - předpokládám, že to létají ve třech, tedy Cpt+FO+FE a pokud se nemýlím, tak vypálit se mohou jen ti dva vepředu, ostatní z toho musejí vyskočit nějakou dírou...
Krááásně ho vodí...
včerejší demo Vulcanu
www.youtube.com/watch?v=sh-9uZjg1Tg&feature=share
zminovaný moment je 7:47 a 8:27
Ještě doplním, tvrdí, že náhradní díly mají, motory udajně nějaký zakonzervovaný taky, sponzoři se zjevně také najdou (mimo jiné jim to o 30-50% zvyšuje návštěvnost leteckých akcí, pokud tam tahle mašina je)
Asi největší rána je, že se pod to už nechce RR a BAE podepsat.
Jinak letos mají naplánováno ještě 20 vystoupení....
(a rozhodně to při demu nešetřil a dneska ráno na briefingu pilotů za včerejší předvedení dostal vyhubováno, že to moc přetáčel a moc honil....)
Petr Popelář: Tak jistě - peníze jsou vždy až na I. místě... V tom článku (Jakubův odkaz) jsou uvedeny ale i další a mám za to, že logické argumenty - mimo ochoty sponzorů končí "věci znalý" tech. personál, dostupnost ND, přiměřeným způsobem nelze zjistit strukturální změny konstrukce (kde vzít nějaký drak s podobným náletem na lámačku?) ... hlavně doufám, že nezapracuje zákon schválnosti a ujišťování provozovatele o letošní provozní bezpečnosti nedozná nějakou újmu...
Zda vůbec a případně jakou či kolik měl Vulcan v době vzniku stanovenou provozní dobu opravdu nevím, ale předpokládám, že "něco" z toho měl - u letectva to pokládám za úzus. Pro motory to pak platí jednoznačně.
To, že mohl nějaké parametry překročit, bude zřejmě dané jednak výjimečností dané mašiny, jednak technickou podporou zainteresovaných výrobců a opravců no a nejspíš i souvisejícím přístupem let. úřadu
K ostatnímu jen ve zkratce: Cometu vyřešili konstrukční problémy během civilního provozu, byť cena byla hrozná a jeho přestavba na vojenskou verzi určitě znamenala patřičné konstrukční úpravy (mj. zesílení uzlů, závěsů etc. + má méně a hlavně už kulatých kabinových oken). Je samozřejmě pravda, že civilní a vojenský provoz a tedy nároky na éra jsou diametrálně odlišné. Je příznačné, že řada velkých vojenských éroplánů má civilního předka...
K Jaku ani zde a ani ve zkratce...
kubadera/Pavel Burda . Ale jo......spíš jsem názoru, že prostě na další provoz nejsou peníze a nikdy žádná tabulka v roce 1956 neřekla že to nalétá tolik a tolik hodin a v roce 2016 to půjde do penze.
Vulcan je velká mašina z anglické školy a ted mi řekni, co je Comet a Nimrod?Voják, nebo civil?
Bude určitě obrovský problém s agregáty, s drakem bych si asi starosti až tak nedělal.
Vezměmež příklad z české C-11, kdy prasklý karter? motoru nedlouho po generálce toto letadlo uzemnil a pravděpodobně natrvalo
Mohu-li si dovolit přispět do této navýsost odborné debaty a suplovat za Jakuba, tak alespoň mně známá letadla (tj. draky, motory a vrtule, na které jsem měl typovky) dostávala do kolébky od výrobců stanovenu životnost, danou buď léty provozu či počtem odlétaných/odpracovaných hodin, případně i počtem startů (rozhodující bylo, co uplynulo dřív). A nedosti tomu - navíc býval pevně stanoven i resurs mezi SO/GO (jakož i mezi jednotlivými stupni revizí*) a max. počet těchto, kdy u motorů se zvyšujícím se počtem vykonaných GO klesal mezigenerálkový resurs a nemalou roli hrál i počet odpracovaných hod. v tzv. "forsážním" (tj. startovním) režimu (a to docela výraznou), někdy však po vykonaní změnovek a bulletinů docházelo naopak k navýšení stanoveného tech. resursu. Tak tomu bývalo; dnes, kdy je systém údržby víceméně na majiteli/provozovateli, nemohu sloužit, ale soukromě bych měl vysvětlení pro některé provozně technické závady...
___________
* Ty šlo, za přesně daných podmínek, prodloužit - ale ne tak, aby se prodloužení přičítala, nebo dokonce sčítala.
Petře, to co popisuješ je typická praxe u výrobce airlinerů, kde se jedná o mnohem větší fleet a kde je hlavně zájem provozovatelů dál letadla hoblovat (viz např. Ageing Aircraft Programme u B737CL) . Vzhledem k tomu, že tohle je jeden kus a navíc konstruovaný s filozofií vojenského stroje je tohle rozhodnutí celkem pochopitelné. Nepředpokládám, že ani v dobách operačního nasazení měl výrobce zpracované upřesňování intervalů prohlídek atd.
13 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
V roce 2014 na jednom leteckém dnu bylo komentátorem řečeno, že roční provoz Vulcanu stojí 2 miliony Liber, náklady na víkendovou akci jsou 150000 Liber. Vidět ho na vlastní oči stálo za to !!!! Stejně tak vidět letět společně dva Avro Lacastery.