Photo Detail

L39


RED
Plane type: L39
Airport: Off airport
Airline: Aero Vodochody (AOD)
Registration: 3902
Author: peletak
Date taken: 07/1973
Number of ratings: 4×
Number of views: 5511×

Description:

L-39 prototype departure from a R10 highway nearby roadhouse "U ctyr kamenu". Juraj Šouc was in the cockpit according unconfirmed source. There were two flights on R10 for training landing before landing at D1 highway nearby Brno while the aircraft was towed to International Engineering Trade Fair for exhibition later.

RED



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



peletak (...201.24...)
2016-05-04 20:07

Tento most je na Exitu 17 ( Hlavenec ) z D10 ( 50.225688, 14.720177 ). Betonová stání pokud myslíte pro letouny tam nikdy vybudována nebyla. Tento úsek nikdy nebyl uvažován pro provoz letadel. Silnice tam byla v roce 1973 již čtyřproudá, ale nebyla označována jako dálnice nebo silnice pro motorová vozidla. Pro přistání letounu byly všechny patníky ohnuty. V té době ještě L-39 bez přídomku Albatros ( jméno mu bylo vybráno o něco později ) sedal od Staré Boleslavi a po dojezdu pod most se otočil a startoval opačně. Zkušební lety byly provedeny dva. Vedle tohoto úseku je v bývalých vojenských prostorech ( v lese ) umístěna firma STV GROUP a.s. zábavní pyrotechnika. Pokud si já jen matně pamatuji tak kdysi po revoluci při přeletu nad tímto prostorem jsme viděli sila raket ( zřejmě protivzdušná obrana Prahy ), ale to už bych nechal na těch kteří o tomto vojenském prostoru vědí víc.

Honza Čech - unsigned guest (...71.135...)
2016-05-04 17:43
Přistání na silnici

Podle toho mostu bych si dovolil říct, že to bylo na rozestavěné dálnici do Boleslavi, kdy byly později vybudována i betonová stání. Dnes je všechno zarostlé náletovými dřevinami a z hangáru je sklad vojenského materiálu. V osmdesátých létech se tento úsek dálnice používal pro obranu proti imperialistům. Je to úsek dálnice asi dvacet kilometrů od Prahy, v těch místech je prodej armádních přebytků.

peletak (...201.24...)
2016-05-03 13:38

Mirku máte pravdu. Ale vzhledem k tomu ze je vše u Rosic dnes jinak, uvedl jsem pro zjednodušení D1. Stejně tak dnes již není R10, ale D10 :-) Zde odkaz na zřejmě vámi zmiňovaný pěkný článek :
www.letistecr.cz/aktuality/letiste-u-tetcic-nikoli-jen-jedno-pristani-v-roce-1973.aspx

MirekZ - unsigned guest (...44.13...)
2016-05-03 10:13

To přistání nebylo na D1,ale na čtyřproudé silnici z Rosic na Brno právě jako jediné možnosti dostat Albíka na veletrh pozemní cestou.Někde na netu je dohledatelný scan článku z L+K z té doby.Četl jsem a viděl i fotky.

PeterV - unsigned guest (...88.22...)
2014-12-31 19:23

Copak vzlet ze silnice, to je relativně jednoduché. Zato ale přistání na takové silnici, to už musí být daleko zajímavější kafé vyžadující skutečné pilotážní umění. O tom se ale nikdo nikde nezmiňuje.

toraidhe - unsigned guest (...173.212...)
2014-12-31 18:33

Velka rarita, pekne!

6 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details