Photo Detail

MIG15UTI


Plane type: MIG15UTI
Airport: Hradec Kralove (LKHK)
Airline: Private
Registration: OK-UTI
Author: Miloš Růža
Date taken: 2014-12-08
Number of ratings: 0×
Number of views: 6094×

Description:

08.12. There was made the first test flight of MiG 15UTI today. The aircraft is based in Hradec Králové (Czech Flying Legends Ltd).

AKT



The albums in which the photo is places

Category:

More photos of


Comments



boby - unsigned guest (...78.45...)
2015-05-17 13:50

Na patnáctku nešahat. Obzvlášť ne v okolí školy. Múže to být .......

Vladimír Vaňásek - unsigned guest (...63.206...)
2015-03-11 20:54

V roce 1959 - 1961 jsem byl jako voják základní služby (letecký mechanik) u Leteckého školního pluku v Košicích. Tam jsme měli jen samé MIG 15 spárky a několik bisů. Rád bych si na patnácku znovu šáhl. Ví někdo kde a kdy ? Díky. Vl.Vaňásek

Matoulek Jaroslav (...113.0...)
2014-12-14 18:01

To LukasS: dík za upřesnění.

LukasS - unsigned guest (...48.40...)
2014-12-13 20:03

Matoulek Jaroslav: Ahoj Jardo, nerad bych se mýlil ale "2512" dolétal v LOKu jako cíl pro zalétávané Migy-21. To datum ale sedí. Po ukončení provozu sloužil společně s MiG-15bis "3111" k výcviku mechaniků v učňovském středisku Leteckých opraven Kbely. Posléze byly obě patnáctky převedeny do LM Kbely a v LOKu je nahradily dvě MiG-21F "0210" a"0304".

Matoulek Jaroslav (...113.0...)
2014-12-13 19:02

To zpas: to není tuta. Tuta je v.č. 922512, poslední let 18.3.1983 u 30. stíhacího bitevního leteckého pluku v Hradci Králové. OK-UTI má výrobní číslo 242266. Viz příspěvky níže a je třeba se také podívat na web nebo fb společnosti Czech flying legends.

zpas - unsigned guest (...86.114...)
2014-12-12 23:34
Matoulek Jaroslav (...113.0...)
2014-12-10 21:05

Předpis L7, ustanovení 5.2.2
Trup (nebo odpovídající část) a svislé ocasní plochy. Výška značek na trupu (nebo odpovídajících částech) letadel těžších než vzduch a na svislých ocasních plochách letadel těžších než vzduch musí být nejméně 30 centimetrů.
ÚCL je oprávněn povolit na trupu menší značky, pokud se tím zlepší jejich čitelnost zmenšením zkreslení způsobeného tvarem trupu.
Dostupné na webu Ministerstva dopravy. chce to jen chvilku hledat. :-)

Komárek - unsigned guest (...102.202...)
2014-12-10 13:54

Je někde předepsáno, jak velký má být registrační popis letadla? To ok-uti?

Atomic (...74.159...)
2014-12-10 05:22

Díky všem za vysvětlení :) zase jsem o něco chytřejší :)

Matoulek Jaroslav (...113.0...)
2014-12-09 19:29

To Atomic a také pro ostatní zájemce: Znak města Ostravy nosily MiGy 15SB, MiGy 15bisSB a MiGy 15UTI 30. stíhacího bitevního leteckého pluku v Hradci Králové (VÚ 1562, založen v roce 1958 z podstaty 26. leteckého stíhacího pluku v Hradčanech, od roku 1959 v Hradci Králové). U 3. letky 30. stíhacího bitevního leteckého pluku v Hradci Králové dosloužily MiGy 15bis SB a MiGy 15UTI 30. března 1983 (oficiálně byly vyřazeny již k 31. prosinci 1982), operačně byly zařazeny u 4. letky 1. stíhacího leteckého pluku v Českých Budějovicích – Planá), kmenově ale byly zařazeny jako 3. letka u 30. stíhacího bitevního leteckého pluku v Hradci Králové.
Bojové tradice 30. stíhacího bitevního leteckého pluku lze vystopovat u 3. bitevního leteckého pluku 1. československé stíhací letecké divize v SSSR, který se zúčastnil osvobozovacích bojů v rámci Ostravské operace). Po osvobození byl 3. bitevní letecký pluk reorganizován na Letecký pluk 3 (VÚ 4614, od února 1946 Letecký pluk 30, od října 1949 VÚ 5741) v Trenčíně (od roku 1950 na letišti Prostějov II Stichovice). V roce 1951 byl reorganizován na 30. letecký bitevní pluk (VÚ 5741), pak v roce 1958 převzal jeho tradice již zmíněný 30. stíhací bitevní letecký pluk (VÚ 1562) k poslední reorganizaci došlo v listopadu 1985 na 30. bitevní letecký pluk v Pardubicích (zrušen v roce 1994).
Postupně se ve výzbroji vystřídaly letouny Il-2/UIl-2 (čs. označení B-31/CB-31), Il-10/Il-10U (čs. označení B-33/CB-33), Arado Ar-96 (čs. označení C-2), MiG-15SB, MiG-15bisSB, MiG-15UTI, Su-25K a Su-25UBK, všechny jmenované typy nosily většinou pouze na levé straně znak města Ostravy jako výraz bojových tradic. Kromě toho u výše uvedených útvarů sloužily i další typy letounů. To je zhruba v kostce vše, co lze ke znaku města Ostravy na zmíněném letounu napsat. Pro lepší pochopení širších souvislostí tématiky mohu jen doporučit nastudovat příslušnou literaturu, které je v dnešní době docela dostatek.
Pro úplnost lze uvést, že zmíněný letoun byl vyroben a zalétán ve Vodochodech mezi 23. březnem 1955 až 12. srpnem 1955 v bloku výrobních čísel 242201 až 242300. Americkou registraci N41125 měl přidělenou zřejmě od 5. ledna 1996.

38 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details