Photo Detail

A350-941


AKT
Author: JetFox
Date taken: 2014-02-11
Number of ratings: 0×
Number of views: 4219×

Description:

11.02. First public appearance and dispaly of the A350-900 at the Singapore Airshow 2014.

AKT



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Roman - unsigned guest (...67.81...)
2014-02-17 14:09

MH: v trojtřídním uspořádání nemá smysl přepočítávat na cestujícího. v A380 je prostě o 30% víc místa pro cestující ať už v jakékoliv třídě. spotřeba jen o +-10% vyšší a k tomu je třeba vzít v úvahu i vyšší rychlost (12tis. km longhaul zvládá A380 o půl hodiny rychlejc, což nevypadá moc ale v tom počtu letů to za rok udělá dost) a menší platbu za sloty.

i když je designově 474-8 bezesporu hezčí než A380 jediné důvody proč si v současný době objednat B747 jsou kratší dodací lhůta a o 11% nižší cena.

anonym - unsigned guest (...228.11...)
2014-02-12 18:32

Zaujímavé letadlo...

MH - unsigned guest (...103.45...)
2014-02-12 13:35

Roman: Dle dat na internetu nemá nejspíš v typickém trojtřídním uspořádání nižší spotřebu na cestujícího. Nicméně A380 přišla dříve než 747-8 a navíc je pro cestujících prostornější (širší kabina) a díky mohutné zvukové izolaci také tišší.

Jakkoliv je 747-8 nádherné letadlo, v dnešní době soumraku 4motorových dálkových letadel bohužel asi moc neuspěje.

Roman - unsigned guest (...67.81...)
2014-02-12 13:01

milhaus:njn, holt A380 má o dost nižší spotřebu paliva na pasažéra.

Michal:787 odsouzen není, vzhledem k výrobním kapacitám A350, už teď když si objednáš A350 dostaneš ho 2020 a to jenom když všechno půjde bez problémů . ten trh tu je dost velkej pro oba a bude se opakovat 737 vs A320
vlastně i 747-8 mělo v prosinci další obejdnávky, tože transaero nechce čekat na A380 když 747-8 dostane o šest let dřív.

Vítězslav - unsigned guest (...136.149...)
2014-02-12 00:28

Snad nám ho předvedou v květnu na ILA :)

milhaus (...178.222...)
2014-02-11 22:47

to Bigjumper: Oni se A i B snaží dělat letadla tak aby byli kapacitou tak nějak mezi, A320 má max kapacitu 180, B738 189, A321 je zase o trochu větší než B739. B757 větší než 321, ale menší než 310, která je zase trochu menší než B767 atd.....

milhaus (...178.222...)
2014-02-11 22:38

No bohužel je ze současně vyráběných modelů Boeingů nejmíň úspěšný ten nejhezčí 747-8:-(

bigjumper - unsigned guest (...77.216...)
2014-02-11 22:29

mě se to letadlo líbí víc než B787 (při vizuálním srovnání nových letadel). Ale je fakt, že B777 je téměř dokonalý (a oblíbený) letoun a A350-900 bude konkurovat dost obtížně, přijde mi to že ty letadla v Airbusu inovují zbytečně moc rychle (řada A300-330-350). Podle mě upgrade A330-300 úplně postačoval... Tak mi napadá, kdo je vlastně přímým konkurentem pro nešťastný a poruchový B787? Kromě veterána A330-200 asi nic, že(starší modely jako B767 a A300/310 nemá smysl zmiňovat)...

Michal - unsigned guest (...77.238...)
2014-02-11 21:47

to MH: Máte pravdu, ale to Airbus to udělal taky (A300/A320) , prostě 787 je nejspíš odsouzen, ale to se občas stáva. Stále má Boeing spousty modelů a tím nemyslím 737, které stále jsou výborné letadla, schopná obstát v moderní a pokrokové konstrukci. Jsem rád, že jsou tu oba výrobci, jinak by to byl diktát jako v minulosti....

MH - unsigned guest (...103.45...)
2014-02-11 21:24

Myslím, že nepředběhne, Boeing se trefil do černého zejména prodlouženými verzemi -9 a -10X, které nabídnou sedačkově ještě nižší spotřebu paliva než verze -8. Navíc oproti 787 je A350 o dost větší, 787 nahrazuje 767 všech verzí a zejména A330-200. Kdežto A350 má nahradit A330-300 (což se asi díky oblíbenosti A330 jen tak nestane), A340 všech verzí (to se nejspíše stane relativně lehce kvůli spotřebě A340) a být konkurencí oblíbené 777. Tu ale Boeing vylepší verzemi 777-8 a -9.

Čili bychom se měli vyvarovat porovnáváním těchto dvou typů příliš podrobně, jsou to velikostně i technologicky výrazně jiné stroje. Bohužel Boeing dlouho trápily a asi ještě budou trápit nové technologie, kterých se poprvé v civ. letectví objevilo výrazně více než u Airbusu, kde kromě CFRP konstrukce (na trupu navíc jednodušší panelové) do světa letectví nepřinesl nic nového. U 787 jen jmenovitě CFRP trup sestavený z cca 6 válcovitých sekcí, tzv. no-bleed systém (starování motorů elektrickou cestou, tepelné odmrazování NH křídla, přetlakování kabiny řešené kompresory). Pro toto vysoké využití elektrické energie namísto stlačeného vzduchu vyústilo v nutnost instalace výkonnějších Li-ion baterií namísto klasických Ni-Cd, jako u A350. Detaily už je pak například tzv. Spoiler Droop, který zlepšuje obtékání křídla v přistávací konfiguraci. Všechny tyto nové technologie mají vést ke snížení nákladů na údržbu a snížení spotřeby paliva.

Je toho skutečně mnoho a možná toho teď Boeing trochu lituje. Někdo ale musel být ten, kdo udělá první krok do neznáma, a to byl Boeing, jako už několikrát v historii letectví.

15 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details