Plane type: | YAK40K |
Airport: | Stockholm - Arlanda (ARN/ESSA) |
Airline: | Czech Air Force (CEF) |
Registration: | 1257 |
Author: | jan mařík |
Date taken: | 2013-11-28 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 5528× |
28.11. Charter with Czech Ministry of Defence delegation skid off runway 26 at Stockholm today.
A nemohli by do Bruselu letět linkou? Ať je dají do businessu (a dostanou i bagetu). Beztak lítaj denně tak min 4lety, tak mají i flexibilitu. A z letiště je může odvézt někdo z vyslanectví, nebo taxíkem. Na cestu do bruselu nepotřebují A319 a to ani v cestovní konfiguraci pro 150ks. Ale pokud vojenští piloti musej trénovat, což chápu, pak by jim stačila casa nebo l159 :-).
Nevím proč nelétají 410tkou z Kunovic, ta by politikům měla stačit :)))
To Anonym 2 - Jaky jsou sice staré, ale z hlediska dlouhodobé spolehlivosti vycházejí zdaleka nejlépe ze všech letadel, co u nás létala. Za celou dlouhou dobu jejich služby u nás je evidovaná pouze jedna havárie, kdy pilot při přistání zabrzdil kola ještě ve vzduchu, po dosednutí bouchly obě hlavní gumy a následně se složil hlavní podvozek. Nikomu se nic nestalo a mašina byla opravena a létala dál. Jiná věc je samozřejmě ekonomika provozu, která je strašná, ale pro občasné lety vládních činitelů to není až zase tak neúnosné jako pro pravidelnou dopravu. A navíc jsou Jaky schopné přistávat i na nezpevněných plochách, což má pro vojáky taky určitý význam. Bohužel, v tom Švédsku šlo nejen o nezpevněnou plochu, ale jak je z fotek vidět i rozmáčenou plochu, takže tam chudák zůstal viset.
Jaky jsou prodloužené do 2015
Nevíte někdo, prosím, jak jsou staré ty YAK40? Produkce skončila v roce 1981, tak se divím, že v tomhle létají politici........
Z hlediska daňového poplatníka bych jako náhradu volil raději Emb-135/145.Kapacitně podobné či nepatrně větší. Provoz bude zcela jistě na to létání po Evropě mnohem ekonomičtější. Neznám jediný důvod proč by politik měl lítat do Bruselu nebo Bratislavy A319.
Ať odstartuje tam odtud, vždyť na to byl konstruován:-D
Ještě jeden A-319 v klasické dopravní konfiguraci by měl nahradit oba Jaky i Challenger.
Jak dlouho s těma jakama ještě počítají? Prý chtějí kupovat další Airbusy.
10 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Honza....nechtějí:-o