Photo Detail

unknown


Plane type: unknown
Airport: Kosice (KSC/LZKZ)
Airline: Not specified
Registration: Unknown
Author: Michal Maňák
Date taken: 05/2013
Number of ratings: 0×
Number of views: 2563×

Description:

Klimov RD500 engine, for Yak-23 aircraft




The albums in which the photo is places

Category:

More photos of


Comments



Michal Maňák (...113.63...)
2013-05-26 10:13

Díky a omluva.....

Dan (...239.78...)
2013-05-19 17:37

opr.

Pavel Vanka (...177.2...)
2013-05-19 14:16

RD-500 je z Jaku-23. Jak-32 měl motor RU-19 a kde by se z raritní 32-ky vzal motor v Košicích :)
Jinak ruské prameny uvádějí, že RD-500 byl vyvinut na základě licenčního nákupu (bez výrobní dokumentace, ale s předpokladem pro vlastní výrobu) RR Derwent v letech 1947-48.

milhaus (...178.222...)
2013-05-19 00:21

to P.V.H.: s těma šroubkama bych si dovolil nesouhlasit, na učňáku jsme jeden měli(nebo možná to byl RD-45...RR Nene) a šroubky byly metrický:-)

PeterV (...101.126...)
2013-05-18 23:42

to milhous: máš absolutní recht. Našel jsem výkres motoru RR Derwent, a zdá se že to je okopírované do posledního šroubku. Hergot, tak jsem těm Rusákům na to znova naletěl . . . Člověk se pořád učí.

milhaus (...178.222...)
2013-05-18 22:31

to P.V.H: Přesně tak je to bezlicenční kopie Roll Royce Derwent V.

Ján Miklas (...98.72...)
2013-05-18 19:20

veľmi pekná zaujímavosť :)

PeterV (...101.126...)
2013-05-18 17:33

Poprvé v životě vidím dvoustraný monolitický radiální compressor kdy dva radiální rotory jsou spojené v jeden kus, což musí představovat podstatné snížení váhy a komplexity v porovnání se dvěma oddělenými rotory. Určitě se najdou 'experti' kteří budou spekulovat od koho to ti Rusáci mohli okopírovat, a i když se můžu mýlit tak osobně si myslím že to je světový unikát.

8 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details