Photo Detail

VC-10C1K Srs.1180


Author: Matěj Hejma/saw+
Date taken: 09/2012
Number of ratings: 0×
Number of views: 1701×

Description:

01.09.




The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



JoeB - unsigned guest (...201.48...)
2012-09-08 20:50

PeterV:Není v tom žádná věda. Ty vertikální pláty jsou tam jen pro to,aby v zataženém stavu zavřely z boku tělesa,kryjící šroubovice klapek :-) Například u 737 tohle zakončení klapky být nemusí,tam se ta vřetenovitá tělesa vyklápí společně s klapkami.

PeterV - unsigned guest (...158.16...)
2012-09-08 20:30

JoeB: díky za radu, ale s odpuštěním to že to jsou jednoštěrbinové Fowlerovy klapky je snad každému s trochou znalostí o letadlech hned zřejmé. Co mě zajímá je jak jsou ty jednotlivé klapky po straně ukončené - vypadá to jako by tam byly nějaké vertikální pláty které navíc vypadají že jsou na pantech a dají se nějakým způsobem složit když se vztlakové klapky zatáhnou. Jak říkám, v životě jsem to ještě nikdy neviděl, ale na druhé straně je ještě i mnoho jiných věcí co jsem v životě neviděl ;-).

JoeB - unsigned guest (...201.48...)
2012-09-08 17:11

PeterV : Jsou to jednoštěrbinové Fowlerovy klapky,v podstatě podobné jako třeba u IL62 nebo B747SP. Jen jsou z nějakého důvodu rozdělené na víc sekcí.
Klapky s jednou štěrbinou byly použity z důvodu provozování VC10 na vysoko položených letištích s kratšími drahami (požadavek společnosti BOAC).

PeterV - unsigned guest (...158.16...)
2012-09-08 16:33

No takovýto druh vztlakových klapek jsem ještě v životě nividěl. Jsou ještě nějaké jiné fotky těchto vztlakových klapek?

4 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details