Plane type: | Cessna 750 Citation X |
Airport: | Linz (LNZ/LOWL) |
Airline: | Private |
Registration: | N288CX |
Author: | Tomáš Babič |
Date taken: | 03/2012 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 4527× |
01.03. Asia Today Ltd. This aircraft crashed 4 hours later during approach to Egelsbach airport, where from Linz departed (all 5 on board died, aircraft written off).
M_V:
dráha je jen jeden z faktorů. Má ještě posunutý práh kvůli rychlíkové trati, co vede těsně před prahem. Ale to nebyl ten hlavní problém. Nejhorší je přiblížení, max alt je 1500ft, takže cca 1100ft AAL, max rychlost 160kts, méně se ten přílet s jety stejně moc letět nedá, a 160kts není pro let VFR takhle nízko s takovouhle mašinou zas tak málo. Rozhodně to není na RVR 2000m, ani legislativně, a už vůbec ne z hlediska zdravého rozumu. V lese vede několik vedení el.napětí, které jsou v databázi EGPWS/TAWS, občas zařvou, takže za chvíli má člověk tendenci to varování ignorovat, a to i tehdy, je-li skutečně opodstatněné. A nad lesem se za příhodně hnusného počasí tvoří krásné frakty. Do toho desítka je jedním z nejnáročnějších bizjetů na pilotáž, zejména v přistávací konfiguraci a na menší rychlosti. EDFE je největší znouzecnost pro bizjety, jaká v Evropě existuje.
Pokud podmínky nebyly ideální, mohli skočit na "dospělé" letiště, které je doslova minutu letu vedle. Při vyhlášení nouze by je určitě neodmítli ... i za cenu holdování pár triple sedmiček ... nebo by jim našli nějakou klidnější dráhu ... holt komu není rady ... :-(
Rumperstross: A v čem je to letiště tak obtížné? Krátká či úzká dráha (1400 x 25 m)? Okolí je snad více méně rovina.
Stejnou chybu můžou udělt tři veselí staříci pod vlivem čehokoliv, stejně jako zdravý letec na vrcholu svých sil, či kdokoliv jiný. Na EDFE jsem s letounem stejné kategorie lítal a někdy toho bylo dost i za CAVOKu. Neměl jsem to rád. Vůbec to není pr..el a vyrazit tam s desítkou za počasí, jaký tam bylo... no uvidíme, bohužel tady asi k objevení jakési další, mimořádné příčiny nedojde
Rumperstross: To ale byli podle BFU 3 staříci, z nichž PIC 1) propadlá licence 2) dost těžce pod lékama 3) cestou si dali nějaké "veselé kalíšky"... No, uvidíme.
Nebyli první, kdo v podobných podmíkách zařval na přiblížení v Egelsbachu, v roce 2009 to byl na téměř stejném místě Beechcraft. S takovouhle mrchou je Egelsbach poměrně náročný i v dobém počasí. Budiž to další a bohužel zbytečnou výstrahou.
S příčinou ještě počkejme, pokud nejde o nějakej kecik, tak byli s věží už ve vizuálnim kontaktu, vše ok - a najednou zničeho nic těsně před letištěm naklopili do země...
R. I. P. :'-(
Pocasi:
EDFE 011720Z 03003KT 4000 BR FEW008 09/08 Q1025
EDFE 011820Z AUTO 06002KT //// R27/P2000N // /// 08/08 Q1025
Letiste pouze VFR, navic otevrene do SS+30, takze v predpokladane dobe incidentu uz hodinu zavrene. :-(
15 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Rumpenstross: Tedy nevim, neznam, neletěl - ale z popisu vypada ze víš o čm mluvíš. Tož diix za upřesnění. Holt, uvidíme o co vlastně šlo.
Jen na okraj, k minulý - takřka 70 let + léky 10x nad terapeutickou hladinou + chlast - to už je tedy dle mě doooost smrtící kombinace, to už by bylo na crash třebas na KEDW RWY 22 v jasnym létě... Naopak - ten helikoptérář říkal že zničeho nic z jasný viditelnosti do totální mlhy ein zwei. Takže zase - kdo ví? Jen názor, jeden z mnoha - nic víc. Až poletiš - vzpomeň si pro jistotu na všechny :-)))