Photo Detail

TU144D


Author: Vladimír Máslo
Date taken: 08/2011
Number of ratings: 1×
Number of views: 3291×



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



BraňoBP - unsigned guest (...237.224...)
2012-02-12 20:03

Janíčko: V prvom rade ďakujem za odpoveď. Práve preto sa mi ten plast nezdá, nakoľko som v literatúre o Tupolevových lietadlách čítal, že trup bol ešte niekoľko minút po pristátí zohriaty na cca 120 stupňov. Napadlo ma ešte, či nebola medzi sklami napríklad nejaká plynová výplň a ten mohol po čase zreagovať napr. s tesnením okien. Lenže tu sa mi to zdá že tie sklá sú akoby zožltnuté z vonka. To, že sa dnes možno používajú odolné plasty(lexan, možno niečo podobné), tomu verím. Avšak u nadzvukovej mašiny mi to práve na dosť exponovaných miestach pripadá zvláštne. Ale je to len môj dojem...

Janíčko - unsigned guest (...183.40...)
2012-02-10 17:01

BraňoBP - budeš sa čudovať, ale blbosť to nieje. Na bežných podzvukových dopravných lietadlách sú bočné okná kokpitu a okienka pre cestujúcich v podstate plastové... Neviem ako je to u týchto nadzvukových mašín, keďže tu sa trením zahrieva trup na stovky stupňov... Možno je plast súčasťou materiálu okien... napríklad v podobe fólie medzi vrstvami skla...

M_V - unsigned guest (...231.26...)
2012-02-09 13:00

Jindra: Rychlost dneska lidé zaplatí, ale jinak. Prostě vývoj šel jiným směrem než je nadzvuková doprava. Nevítězí se na "top speed", ale na rychlou přepravu od někud někam. A bizjety s dlouhým doletem a rychlostí 0,85 Mach jsou ve svém důsledku rychlejší. Jsou totiž kdykoli k dispozici i na menších letištích.

Chlupatec: Máte tam takové malé Freudovské přeřeknutí (překlepnutí). Pojmem "2WWW" byla asi míněna druhá světová ;-). Ale svět u nejvyšších rychlostí přešel od přepravy lidských těl k přepravě myšlenek pomocí WWW, e-mailů, videokonferencí a dalších vymožeností informatiky. Na zbytek stačí těsně podzvuková rychlost.

AvionMag - unsigned guest (...71.213...)
2012-02-08 23:57

Ať se to nezdá tak přesto Tupolev který měl urychlený vývoj a výrobu tak byl konstrukčně lepší než Concorde. Concorde je sice elegantnější ale přece jen TU-144 byl rychlejší, měl lepší konstrukci křídla a mohl se pyšnit svými křidélky za kokpitem které zlepšovaly stabilitu. Každé letadlo má svoje plusy i mínusy. :-)

Milan Ch - unsigned guest (...196.213...)
2012-02-08 20:16

Radim- opravdu to zní hloupě.Jinak malé srovnání-Tu-144 lítal s pasažéry 6 měsíců a Concorde 28 let.

BraňoBP - unsigned guest (...237.224...)
2012-02-08 18:27

Nevie náhodou niekto vysvetliť to "zažltnutie" okien? Mám pocit, že je to špecifikum väčšiny muzeálnych lietadiel. Pripadá mi, akoby to bol plast, ale to je samozrejme blbosť. Aspoň si myslím.

Vojtěch Stehlík - unsigned guest (...178.223...)
2012-02-08 18:24

Nádhernej detajl..... Tyhle východní mašiny jsou prostě úžasný

Radim - unsigned guest (...180.213...)
2012-02-08 17:05

...moje řeč, světu chybí války. Zní to hloupě, ale je to tak. Jinak Concorde byl mnohem víc elegantnější, třeba zrovna tvar oken cockpitu mi nějak trochu připomíná kabinu z Kamaze, což se zrovna k "dvoumachovému" letadlu moc nehodí, nevím...

Chlupatec - unsigned guest (...209.200...)
2012-02-08 16:15

Ono je to bohužel tak, že za pokrok v civilním letectví tak trochu vděčíme válkám. Díky 2WWW udělalo letectví obrovský krok vpřed. To samé díky studené válce. Budeme si muset počkat na další éru zbrojení, Čína vystrkuje růžky, takže až nás dožene... Civilní sektor ty obrovské investice bohužel nezaplatí.

Martin Kotek (KLF) (...245.93...)
2012-02-08 13:41

Jindra: Tohle byly éra .Souhlas pořád jen samé kecy a šmejdy ze emisně zasmrděné číny.

12 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details