Photo Detail

Pilatus PC-12NG


Plane type: Pilatus PC-12NG
Airport: Off airport
Airline: Private
Registration: OK-PCA
Author: Petr Louman
Date taken: 11/2011
Number of ratings: 0×
Number of views: 5060×

Description:

Sunrise during foggy days over Czech Republic




The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



kada - unsigned guest (...112.45...)
2011-12-04 12:35

Chěl bych se zeptat, zdali jednomotorové uspořádání nemá vliv třeba na použití letadla v obchodní dopravě. Všiml jsem si, že asi není společnost která by jednomotorová letadla používala - Pokud taková je, opravte mě prosím.
I z toho bych totiž usuzoval, že pro bezpečnost lidí se oželí i ty vyšší náklady spojené s dvoumotorovým uspořádáním. To pak všechny ušetřené peníze můžou přijít draho. Osobně si myslím, že s dvěma motory se pravděpodobnost "co kdyby" snižuje. A nemusím se riziku vystavovat všude - stačí mi ta silnice:-)

Petr Louman - unsigned guest (...203.192...)
2011-12-04 12:02

ano, pod AOC se dá jednomotorové letadlo provozovat pouze za VFR. Spíše jsem to hodnotil z pohledu soukromníka. Samozřejmě létání vícemotorovými letadly je hezké, ale pakliže bych měl dost prostředků na nákup svého letadla, rozhodně bych nešel po dvoumotorovém pouze proto, že se někomu tváří bezpečněji.
Větší odvaha než sednout za IMC do jednomotorového letounu je skočit do auta a dojet od domu na letiště ;-)

kada - unsigned guest (...112.45...)
2011-12-04 11:23

Chěl bych se zeptat, zdali jednomotorové uspořádání nemá vliv třeba na použití letadla v obchodní dopravě. Všiml jsem si, že asi není společnost která by jednomotorová letadla používala - Pokud taková je, opravte mě prosím.
I z toho bych totiž usuzoval, že pro bezpečnost lidí se oželí i ty vyšší náklady spojené s dvoumotorovým uspořádáním. To pak všechny ušetřené peníze můžou přijít draho. Osobně si myslím, že s dvěma motory se pravděpodobnost "co kdyby" snižuje. A nemusím se riziku vystavovat všude - stačí mi ta silnice:-)

Petr Louman - unsigned guest (...203.192...)
2011-12-03 10:23

Ta ekonomika je opravdu u dvoumotoroveho a jednomotoroveho letadla jina (spotreba, prohlidky apod.). Samozrejme, motor vysadit muze, muzou vysadit i oba, nicmene v soucasnosti diky modernim technologiim ale i postupum je to procento moznosti extremne nizke.
A co se tyka nebezpeci pri letani (jednomotorovymi letadly) a otazkou "co kdyby?", to bychom to letani mohli ve vysledku zabalit uplne (a taky na silnicich zakazat motorky, kamiony atd.) :-)

David - unsigned guest (...113.54...)
2011-12-02 10:23

to Jura: domnivam se, ze posledni veta Petra Loumana a moje jsou vicemene bonmoty. Fakticky smysl nasich obou prispevku je jiny. PC12 z obrazku je kvuli rychlosti, hmotnosti a velikosti vetsinou porovnavana s dvoumotorovymi turbopropy ala Beechcraft nez s dvoumotorovymi pistaky.

jura - unsigned guest (...209.229...)
2011-12-02 08:29

to David: Autor píše, že by upřednostnil jednomotorový turboprop před dvoumotorovým pístem. Vy píšete, že byste volil dvoumotorovy turboprop pred jednomotorovym turbopropem. Takže každý píše o něčem jiném.

David - unsigned guest (...113.54...)
2011-12-01 18:03

Chapu vasi argumentaci pevne danou vasim zamestnavatelem, nicmene prave v tomto mlhavem podzimnim pocasi bych v jednomotorovem letounu zrejme postradal tak dulezity pocit bezpeci. Rekneme, ze pri vasem letu byla v Praze dohlednost 200m, v Pardubicich a Brne 600m s oblacnosti v 200ft. Kdyz v teto situaci vysadi motor jednomotorovemu letounu kdykoliv behem 95% doby letu, znamena to velky problem a pravdepodobnou nehodu. V dvoumotorovem turbovrtulovem letounu mam i s prumernymi piloty zaruceno, ze krome Prahy budu moci provest rizeny a bezpecny sestup v Pardubicich i Brne a nebudu k tomu potrebovat vsechny svate.
Neni ani pravda, ze jeden motor se rovna polovicni spotreba. Aerodynamika se obelhat neda a na pohyb vzduchem stejnou rychlosti stejne tezkeho letadla je potreba podobny celkovy vykon coz se rovna podobne a nikoliv polovicni spotrebe.
Ja osobne bych tedy volil dvoumotorovy turboprop pred jednomotorovym turbopropem :-)

Petr Louman - unsigned guest (...114.121...)
2011-11-25 17:30

PT6 je jeden z nejspolehlivejsich motoru na svete. Rozhodne uz neplati myslenka nekterych lidi, ze dva motory = vetsi bezpecnost. Spousta nehod vicemotorovych letadel byla zapricinena prave nezvladnutim pilotaze letu s vysazenou jednotkou, pripadne to byla zavada takoveho charakteru, ze i druhy motor k nicemu nebyl (zamrzle palivo, porucha v palivovem systemu, birdstrike apod.).
Navic jeden motor = polovicni spotreba, naklady, polovicni starost, polovicni pravdepodobnost vysazeni ;-)
Soucasne technologie vazne zajistuji bezvadnou funkcnost, kor v pripade turbin/turbopropu. Stav motoru podleha pravidelnym prohlidkam, ale i digitalnimu monitoringu, ktery probiha s mnohem vetsi frekvenci (pri kazdem letu). Proto se stale vice a vice rozsiruje myslenka a tvorba jednomotorovych letadel (Meridian, Pilatus, Piper Altaire, Cirrus,....).
A ja osobne bych mnohem radsi volil jednomotorovy turboprop pred dvoumotorovym pistakem :-)

David - unsigned guest (...113.54...)
2011-11-25 17:12

Pekna fotka. Nebojite se takhle na jeden motor? Co kdyby vysadil?

cpt.radek - unsigned guest (...201.18...)
2011-11-24 17:56

pripojuji se k ondrovi, jinak moooooc hezka fotka

15 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details