Photo Detail

A330-243


Author: Zdeněk Prošek
Date taken: 02/2011
Number of ratings: 1×
Number of views: 2534×



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Tomáš Kohout - unsigned guest (...134.114...)
2011-02-18 00:12

max650: To není žádná kondenzace. Je to přední část přechodu mezi trupem a křídlem (taková ta bublina kolem křídla, tuším na snížení odporu). Je to nasvícené od Slunce.

max650 (...66.12...)
2011-02-17 22:55

Štěpáne, mrkni na a320-214-c-gkod-air-canada-aca-ac-new-york-la-guardia-lga-klga. Co je to ta bublina pred pravým motorem při startu?

Johnny - unsigned guest (...102.48...)
2011-02-17 22:26

Velice odborně řečeno, díky, to si poznamenám!

Štěpán - unsigned guest (...42.134...)
2011-02-17 20:57

Na konci křídel vznikají indukované víry - vzduch o vyším tlaku pod křídlem přetéká přes konec konec křídla na horní stranu, kde je nižší tlak - to má za následek "roztočení" úplavu - ve víru za koncem křídla proudí vzduch rychleji. než v okolí, vzniká podtlak a přii příznivých podmínkách kondenzuje vodní pára.

U stíhaček, které létají při prudkých manévrech na vysokých úhlech náběhu, je rozdíl tlaků na spodní a horní straně křídla mnohem větší, tím dojde k těmto efektům mnohem snáz - víry za virovými přechody křídla do trupu u F-16 atd.

za zvlášť pžíznivých vlhkých podmínek stačí ke kondenzaci páry i podtlak nad celou plochou křídla, podtlak ve vstupech do motorů atd. Na některých fotkách to lze vidět i u dopraváků, typicky za vlhkého dne při vzletu, přistání.

Johnny - unsigned guest (...102.48...)
2011-02-17 20:12

No u toho Gripena to asi bude podtlak, protože to vzniká na horní straně kachní plochy při ostrých zatáčkách při vysokých rychlostech.

Laik - unsigned guest (...161.84...)
2011-02-17 19:48

JJ, díky. Všiml jsem si právě, že třeba v zimě, nebo v mlze (vlhko) se to tvořilo docela často. Zajimavý, že se to dělá až na koncích křídel. Má to nějakou spojitost se vzniklým podtlakem? Ze školy si pamatuju že při nízkem tlaku se mění i tenze par.. to má asi za následek to, že se to "jako" vysráží, ne? Sorráč že to beru tak vědecky :o)

Johnny - unsigned guest (...102.48...)
2011-02-17 19:27

Ještě dodatek, vzniká to třením o vzduch.

Johnny - unsigned guest (...102.48...)
2011-02-17 19:21

Ano, jsou to kondenzační čáry, které vznikají, když je vzduch okolo křídel vlhký nebo studený. Prakticky pokaždé je to třeba možno pozorovat u vysoké pilotáže Jas-39 Gripen, kdy se mu nad kachnama dělá vrstva zkondenzovaného vzduchu.

Laik - unsigned guest (...161.84...)
2011-02-17 18:31

Již jsem to někde četl ale potřebuju poradit. Ty čáryco vznikaj na konci křídel je co? Již několikrát jsem si toho všiml i z letadla když jsme šli třeba na přistání a nebo naopak na vzlet. Někdy se to objevilo, jindy ne. Nebudou to nějaký kondenzační čáry? Může mi někdo z vás poradit? Vím, že je tady spousta na slovo vzatejch odborníků (v dobrym :o), díky!

max650 (...66.12...)
2011-02-17 18:11

Ať se práší za kočárem!

12 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details