Photo Detail

B737-86N


Author: Tomáš Kverka
Date taken: 2010-08-14
Number of ratings: 0×
Number of views: 3501×

Description:

14.08. Two days ACMI lease to Travel Service

AKT



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



lik - unsigned guest (...42.161...)
2010-08-16 15:29

To by ale hornoplošníkům stačilo svěsit motory dostatečně nízko :-)

jarda - unsigned guest (...150.165...)
2010-08-16 13:15

Možná to je tím, že když se motor nalepí na křídlo, zhoršují se tím jeho vlastnosti. Při proudění vzduchu vzniká pod křídlem přetlak (který sice není tak důležitý jako podtlak na horní části) a když se tam dá motor, zmenší se účinná plocha. Faktorů ale bude jistě víc.

lik - unsigned guest (...49.109...)
2010-08-15 22:38

Napadá mě ještě další možnost a to je rozklad sil od motoru na křídlo.
Zjednodušeně, když je motor před křídlem tak za něj táhne, když je pod křídlem, tak jím kroutí.

lik - unsigned guest (...49.109...)
2010-08-15 22:25

HM: Díky, jasně u 737miček bych tomu rozuměl, ale tohle uspořádání mají všechny současné letouny s motory pod křídly. Příjde mi, že pouze průměrem motorů to nebude, předsazené motory mají i hornoplošníky jako BAe 146, nebo proudová nákladní letadla. :-)

MH - unsigned guest (...178.224...)
2010-08-15 19:16

Motory CFM se u 737 verzí 300 a dál musely předsunout takto před křídlo, protože by se prostě jinak na 737 nevešly (viz 737-100, 200; popř. Dassault Mercure - ty měly motory s menším obtokovým poměrem, a tudíž menší, takže nebyl problém je zavěsit pod křídlo). Navíc toto uspořádání bude i aerodynamicky výhodnější...

Nouvelair - unsigned guest (...134.129...)
2010-08-15 16:30

díky:-)

Robin - unsigned guest (...202.189...)
2010-08-15 16:16

Stred s pozemni technikou handlingu

lik - unsigned guest (...49.109...)
2010-08-15 16:14

Hezké odstíny šedé. :-)

Rád bych se zeptal na jednu otázku, už jsem jí jednou psal, ale bez valné odezvy, tak to s dovolením zkusím ještě jednou:

Proč jsou motoru umísťovány na konzolách před náběžnou hranu křídla.
Je to:
a) kvůli vyvážení
b) kvůli aerodinamice - indukovaný odpor
c) kvůli aerodinamice - proudění spalin za motorem
d) kvůli aerodinamice - aby křídlo neovlivňovalo nasávání motoru
e) kvůli poloze vůči podvozku a tím pádem neškrtání o RN
f) kvůli snadější údržbě
g) kvůli něčemu úplně jinému

:-)

Nouvelair - unsigned guest (...134.129...)
2010-08-15 15:05

to Robin: nevis co mu je?OK-TVQ jsem mel vzdy rad a s wingletama mu to jeste vice sekne

Robin - unsigned guest (...202.189...)
2010-08-15 14:25

TVJ stoji poskozene v Recku...

15 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details