Photo Detail

ULL (Wright Flyer)


Author: Jean
Date taken: 06/2010
Number of ratings: 0×
Number of views: 3051×



The albums in which the photo is places

Category:

More photos of


Comments



IvanP - unsigned guest (...80.21...)
2011-02-16 12:21

AdaAirlines: Je tak pro pořádek pane, co jste v letectví dokázal Vy, že kritizujete řádově stovky až tisíce inženýrů, kteří pracovali na vývoji víceplošníků? Kdyby totiž víceplošníky na začátku nedokázaly, že to prakticky jde (myslím řízeně letět) pak nikdo z nás nemůže říct jakým směrem a jestli vůbec by se letectví dalších pár let pohlo... Ale to může být jen můj názor.

AdaAirlines - unsigned guest (...1.100...)
2010-07-22 16:45

Pardon kluci, za ty hlavy zavrene, ... nemyslel jsem to ve zlem.

AdaAirlines - unsigned guest (...1.100...)
2010-07-22 16:36

arteye: ... ne, ja proti wrightum nic nemam, jen jsem chtel oponovat, trosku vyvazit jazycek na vahach chvaly. K tomu jsem pouzil trosku φιλοσοφία a to se ocividne zdejsim technikum, inzenyrum nelibilo :-)) A nejspis je vzaly i "vetry" ... prrrrrd ... hlavy zavrene :-))))

arteye - unsigned guest (...103.72...)
2010-07-22 11:10

dík za poučení, nejsem znalec a nemohu argumentovat..jen jsem vyslovil obdiv všem, kdo v té době, ve všech dobách vynalézali, riskovali a zkoušeli v rámci pokroku. ale myslím si, že nemůžeme soudit z dnešního pohledu, vždy jsou slepé cesty, nebo omyly, které posléze dřív, nebo později vedou ke správným a novým řešením..a v letectví bohužel i ke ztrátám na životě. To AdaAirlines: jen mi přišlo, jako byjste Wrighty pasoval na potměšilé zloprcky, co schválně letectví brzdili....
ale nic ve zlém, povídáme, jsou to subjektivní pocity.

Jean (...27.206...)
2010-07-22 08:18

To AdaAirlines: A nebyl spíš problém v nedostatečném výkonu motoru vůči jeho váze, dále problém vztlaku - kdy dvou a více plošník dává větší vztlak za menšího rozpětí křídla, na což mají vliv i tehdy dostupné materiály...(délka a pružnost nosníku)? Z dnešního pohledu je to samozřejmě slepá cesta vývoje, ale vžij se do pocitů a myšlení Wrightů - máš pár prkýnek polepených plátnem a navzdory mínění všech kolem věříš, že to poletí... To byl ten pokrok.

AdaAirlines - unsigned guest (...1.100...)
2010-07-21 22:24

JS: slo by, jenze tady na tech strankach, to vetsinou nema cenu. Viz LUBOS a dalsi rozumbrady, ktere jsou jak jednou uvedl "JFK": mistri sveta, v tlachtani o prdu :-))
Jsem toho nazoru, ze kdyz by wrightove, neoblbli svet tim jejich strojem, mohly se mozky (venujici se vyvoji dvou a triplosniku) venovat koncepci jednoplosniku. Potom by se nemrhalo inteligenci na necem, co zanikne, ale mohlo se makat neustale na necem, co jde furt dal :-) Snad jsem to trosku vysvetlil. Uvedu jeste ciselny priklad. Mame 100 konstrukteru (vyvojaru). Z toho 50 jich dela na 2 plosnicich (dale jen PLO), 25 na 3 PLO a 25 na 1 PLO. Ve vysledku zjistime, ze prace 75ti lidi, byla zbytecna.(nebudem slovickarit, kazdy inteligent vi, ze nejake poznatky se ziskaly, ovsem ty by se ziskaly i u 1 PLO). Proto kdyz by se tech 75 lidi, pripojilo k tem 25ti, ... mohlo to byt dneska uplne jinak :-)
Ja vim, historii timto nezmenim, ale z Wrightu si na zadek nesednu :-)

JS - unsigned guest (...144.178...)
2010-07-21 22:02

AdaAirlines: neslo by ten nazor trochu rozvest??
Ja jsem mel jenom za to, ze je to proste takova evoluce a nekdo musel byt ve vzduchu jako prvni. Jinak konstrukci dvouplosniku se toho zas tak moc nepromrhalo, protoze v te dobe se prece vyvijely a konstruovaly i jina letadla. Uspesne konstrukce pokracovaly, neuspesne jsou v archivech.

AdaAirlines - unsigned guest (...1.100...)
2010-07-21 21:27

JS: neragovat na tebe nemuzu ... Inzenyr, jsi tady TY!

JS - unsigned guest (...41.168...)
2010-07-21 18:25

AdaAirlines: blahopreji k vlastnictvi velmi originalniho nazoru, doufam, ze s nim nekde zaznamenate uspech:-))
Ono v kazdem oboru bylo mnoho veci pozdeji prekonano diky novym poznatkum, technologiim a potrebam. Rika se tomu vyvoj:-)

Luboš - unsigned guest (...180.46...)
2010-07-21 18:04

Takže koumáci kteří dali dohromady asi tak papírovou vlaštovku,považují za leteckého genia pana Možajského, nebo Járu Cimrmana ???

14 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details