Photo Detail

ATR42-320


Author: Jan Beran - archív
Date taken: 03/2010
Number of ratings: 0×
Number of views: 8898×

Description:

Prague - Budapest, business class meal




The albums in which the photo is places

Category:

More photos of


Comments



tupolev (...113.15...)
2010-12-12 16:30

Jo,jo zlaté Československé Aerolinie!

malmiro - unsigned guest (...71.190...)
2010-04-13 17:43

Teda pánové, tomuhle říkám počteníčko!!

István - unsigned guest (...101.167...)
2010-04-01 10:57

A já si furt říkal, v čem asi je ten rozdíl, když letenky stojí pak v řádech několika TISÍC korun více, a ejhle

Foxx - unsigned guest (...208.87...)
2010-03-29 13:14

jj fórum na airways jsem už nějakou dobu neotevřel... je tam na mě hrozně moudro.

Petr Popelář (...84.36...)
2010-03-28 21:14

Jan Beram:Honzo, tys to rozlouskl, díky:-D

Jan Beran (...240.80...)
2010-03-28 21:08

Ovšem na Airways ještě nedospěli k tomu, aby u fotky s pár kouskama masa se dvěma olivama a zmuchlanou bulkou bylo 61 komentářů. Vlastně už 62:-D

Dan (...195.175...)
2010-03-28 19:23

pp: To vis, na planes je presila demagogu... :-p ovsem to znaci ze to zase oslovuje sirsi okruh lidstva :-D

Petr Popelář (...84.36...)
2010-03-28 19:05

Dan:Koukám, že nemáme už ani na vlastní diskusi,holt my jen tu galerii, články, provozy ,ale kam se hrabe Planes na super diskuzi na Airways, to by se vedení mělo zamyslet:-)

Dan - unsigned guest (...195.169...)
2010-03-28 18:42

Pocty (za leden/unor), cestujici +7 %, trzby -7 %.

Zajimava je "o situaci v Praze/u CSA" ODBORNA diskuze na serveru u sousedu...

Jakkoli rozhodně nepatřím mezi zbožňovatele LCC a nerad bych, aby věci došly tak daleko, že z Prahy se bude létat víceméně pouze P2P, takže se budu při přestupech v místech jako Beauvais nebo Bergamo klepat, jestli stihnu doběhnout k jinýmu gatu, kde mi zase budou šuplérou přeměřovat tašku, atd. atd. TAK:
Nejde tu o 500 Kč na letenku, ale o to, že prakticky jakákoli myslitelná alternativa za ČSA na většině evropských linek vede k podstatně nižším cenám letenek. ČSA jsou v současnosti z PRG cenově nekonkurenceschopné prakticky do všech svých destinací, kam kromě nich létá ještě kdokoli jiný. U zbytku destinací je pak konkurence vetšinou levnější i navzdory přestupům v některém z evropských hubů. Konkurence - různé LCC, ale třeba i LH - je prostě schopná létat (podstatně) levněji, takže přilákat je do PRG v co největším počtu (třeba snížením poplatků) a tím současně urychlit agónii ČSA by nemuselo být nakonec tak nerozumné.
FR model totiž nutně potřebuje pro svoji existenci opravdu nízké náklady. Jen tak dokáže nabidnou skutečně nízkou průměrnou cenu letenky a nalákat tak ty davy co sedí teď doma. (SkyE nám ukázal, že ty davy na cenu slyší). A urputně hledá všechny způsoby jak se k těm nízkým nákladům dostat. A když náhodou o ty nizké náklady přijde(taxy v GB a Irsku), tak hned ví, že to je konec a stahuje se z trhu - znamená to totiž konec supr levným letenkám. A stačí k tomu opravdu i nějaká daň 10EUR. Samozrejme na mnoha linkach uz FR vytesnil konkurenci a muze si dovolit letat i za malinko horsich podminek. Proto neruší ze STN a DUB všechny linky.

---

Asi bych měl napsat, že aerolinka typu CSA uz TADY NEMA MISTO, jsou to jen kouzla státních institucí, které drží aerolinku nad vodou. I FR model má svoje minusy o kterých jsem psal. A to je i důvod proč se netlačí na velká letiště a nechce tam "pobít" konkurenci. Oni moc dobře kde maji slabiny a ví, že na drahém letišti nemůžou nasadit tu svoji agresivní, na nizké ceně založenou expanzi. Konkuruje jim většinou nějaký flag carrier s modelem, který je sám o sobě funkční a který nabízí samozřejmě i mnoho výhod pro pax a cestovky. Takže si jde svojí cestou a otevře radši "Gironu" a začne expanzi tam. Tomu jeho segmentu je to nakonec úplně jedno, letiště jako letiště. Ovšem dřív nebo později začne odčerpávat pax tomu velkému hubu. Tohle by byla asi situace v případě otevření základny ve Vodochodech. A tohle je situace, která brutálně tlačí na změnu u velkých zavedených "vlajkových dopravců".

----
Dnes uz jen 50, minus dva umrtvene A310, dva Saaby Job Airu, dale 12 vyrazne mensich ATR a 15 mirne mensich A319/320. A to vse s nizsim dennim vyuzitim nez u FR. Bavime se tedy nikoli o pomeru FR:OK v Praze 58:6 (9,6:1), ale jenom 3,5:1 podle sedackove kapacity. To jen 'for the record'.
1) Prevzeti linek CSA dalsimi konkurencnimi dopravci. Je opravdu tak tezke predstavit si, ze LH prida dalsi dve rotace do FRA, Air France tri nebo ctyri do CDG, KL neco do AMS, SN do BRU, BA do LHR atd.? Par linek i Wizzair, easyJet, Smartwings...
Rekneme milion pax presun k ostatnim konkurentum, po case milion a pul. Takze nam jeste zbyva dalsi milion, o ktery jsme prisli. Co treba takhle:
2) Pripadna nastupnicka organizace CSA (metamorfoza na zpusob Sabena -> SN Brussels) 1 mil. pax, casem mozna 2 mil. s malou flotilou mensich letadel (A319 + ATR) se zamerenim na vynosnejsi vychodni trhy, regionalni spojeni (KSC, BTS, OSR, BRQ) a kratke linky (predevsim Nemecko) pro bonitni obchodni klientelu.
Ve vysledku tedy minus 4,7 mil., plus 2 (Ryanair) plus 1,5 jini konkurenti plus 2 NEW CSA a jsme na nejakych 5,5 mil. A co je dulezitejsi, usetrime tim statnimu rozpoctu par miliard rocne.

-------

ČSA bohužel již žádnou (natož TS) konkurenci nemá...Letěl jsem s TVS tento týden do DUB a zpět a nemělo to chybu (nové letadlo, výborný catering, příjemná posádka,...). Českých firem (včetně ČSA), které díky vlastníkům (většinou český stát) a managementu již žádnou konkurenci nemají je bohužel více (JAWA, ČZ, LIAZ, ČKD, Poldi,Tatra,...). A ty firmy, které ještě nějakou konkurenci mají, tak už nejsou české...

----

Pravda, trochu me tesi, ze po precteni volebniho programu CSSD uz v CR ani nedanim, takze sanace CSA a pripadne pokuty / problemy spojene s vysetrovanim komise EU nepujdou z me kapsy

Petr Popelář (...84.36...)
2010-03-28 11:38

Michal:Když vidím aktuální počty lidí na konkrétních linkách on line, tak si troufám tvrdit, že si čísla nevykládám, jak potřebuji:-)
Krize , nekrize, zase dohady.
Jinak se omlouvám a považuji diskuzi za vyřešenou a přeji mnoho mil , třeba se Star Alliancí:-)

67 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details