Photo Detail

Z43


Author: Petr Popelář
Date taken: 09/1991
Number of ratings: 0×
Number of views: 3324×



The albums in which the photo is places

Category:

More photos of


Comments



MH - unsigned guest (...103.45...)
2015-03-03 22:51

Ono na konci křídla samozřejmě není štíhlé, ale u trupu je štíhlejší než na řadě 26 např. Na druhou stranu je řada 42 pilotážně neuvěřitelně přívětivá (kromě pádových vlastností a náchylností na pád do vývrtky)

Michal - unsigned guest (...64.72...)
2010-02-08 08:44

to Agjan:
profil na Z-142 bych moc stihlym nenazyval a s tou bohatou zivotnosti bych si taky dovolil polemizovat. ale jak pise harry - letadla vznikaji podle zadani a v dobe, kdy rad 42/43 a potom 142 vznikala, tak se o tom, ze eroplany maji litat bez generalnich oprav a velkych prohlidek ani nesnilo. no a proto dneska vsechny Zliny valcuji cessny a jine podobne kramy....

Harry Šoumen - unsigned guest (...179.145...)
2010-02-06 19:19

No protože éra vznikaj podle zadání. Že pan Mikula uměl udělat nádherné éro, ukázal na Zlínu 50. Zadání pro Z-42 a následné bylo takové, že z toho krásné a ekonomické éro ani vzniknout nemohlo...

Agjan - unsigned guest (...71.116...)
2010-02-06 04:26

Ty woe, to je éro. ing.Mikula prý dal svým letadlům dobrou technickou úroveň, relativně bohatou životnost a možnost pružně se přizpůsobovat provozním podmínkám. Byl ale na rozdíl třeba od ing.Vlčka trochu přezíravý k aerodynamice, například své "věci" nedával ze zásady foukat v aerodynamickém tunelu a bohužel je to na jeho letadlech vidět. Třeba Z-142, má docela štíhlý profil křídla, ale bohužel po celém rozpětí stejný. To je z hlediska technologie výroby někdy výhodné, ale z hlediska aerodynamiky jde o krok zpět.

4 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details