Photo Detail

Z43


Plane type: Z43
Airport: Jindrichuv Hradec (LKJH)
Airline: Aeroklub ČR
Registration: OK-DOA
Author: Tomáš Vítek
Date taken: 06/2009
Number of ratings: 0×
Number of views: 5228×



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



mameluk - unsigned guest (...160.9...)
2009-12-10 15:23

Jirko M ty jsi vážně magor...

Jirka - unsigned guest (...201.62...)
2009-12-09 12:16

Spadne, ale ne jen tak samo od sebe, musíš se o to snažit, nebo to hodně pokazit, pokud máš kuličku uprostřed tak je to dobrý. Se Z-43 jsem nikdy vývrtku nezkoušel, se Z-42 a 142 ano. Ve čtyřech lidech do bude asi dost rychlý a hůř to půjde vybrat.

Jirka - unsigned guest (...201.62...)
2009-12-09 12:14

Tady na té fotce zrovna kulička uprostřed není, chce to čistou pilotáž. :-)

honza - unsigned guest (...244.81...)
2009-12-09 00:36

no to je pravda, to co píšeš, ale zkoušel si s tím někdy vrtat? ono ti to do toho vrtáku klidně padne i při těch 140 ;)

Jirka - unsigned guest (...201.62...)
2009-12-08 22:19

Slovo Svazarm používám ze srandy, aerokluby vytvořily ve svých řadách představu, že Z-43,142 a 42 pod 140 km/h spadne. minimální bezpečná rychlost je dle metodiky padová + 20 km/h. Pro plnou Z-43 je to 89+20 =119 km/h Takže 120 km/h není průser, ale minimální bezpečná rychlost. Já se jen snažím změnit pověst Z-43 jako "svině", která pod 140 km/h spadne do vývrtky. Pravda ale je, že velká rychlost malá chyba, malá rychlost velká chyba. Z brždění při navigačních soutěžích mám vyzkoušeno, že lehká Z-43 ( jedna osoba a cca. 60 l paliva) na velkých klapkách a plném plynu leti IAS cca. 70 km/h, CAS je přitom asi 80 km/h, protože už je to dost natažený. Pořád to jde řídit křidélky.

Jirkapilot (...100.138...)
2009-12-08 20:46

...160 km/h, cca 580m QNH (letiste je 513 m), 5 m/s dolu, 800 m k prahu drahy 07L...na plynu to asi vyslo, na UZPLN zadna zprava o OK-DOA neni :-)

Jakub - unsigned guest (...180.123...)
2009-12-08 20:46

Můžeš letět pomaleji, ale vše v létání je o rozdělení pozornosti. Pokud ji správně nerozdělíš mezi vnějším prostředím a vnitřním prostředím za letu, tak potom jakékoliv zaváhání tě stojí ztrátu rychlosti a pokud máš 130 km/h a padne ti na 120 km/h při plném zatížení /4 lidi na palubě/ je to průser. Pokud ti padne rychlost ze 140 na 130 tak to ještě jde, chybu můžeš odhalít včas a ne těsně před pádovou rychlostí a uvedením do vývrtky (i když je tam zvoneček).

Rychlost je 160 km/h právě proto, že je úhel malý. Na 160 km/h se chodí s malými klapkami a při 160 km/h se vytahují velké. Rychlost pak klesne na 140 km/h a pokračuje se na 140 km/h klasické přiblížení.

Pilot jde na 160 km/h, má malé klapky protože je daleko a nízko a až bude pro pilota v bezpečné vzdálenosti, tak si velké klapky vytáhne,stáhne rychlost na 140 km/h a přistane.

Ale to už tu všichni psali......

Jirka - unsigned guest (...201.62...)
2009-12-08 19:18

Je pravda, že ta rychlost v týhle poloze je zavádějící, nevím co se s nídělo potom, ale úhel je fakt strašně malej

mameluk - unsigned guest (...160.39...)
2009-12-08 13:14

.....dyť to řikám!Nejakej mistr světa v navigaci pro kterého příručky neplatěj. Nejsem žednej svazarmovec a nalétáno mám také dost, ale ještě jsem asi nenalétal tolik, abych létal bez mnohdy potřebné rezervy. Dám klidně Jirkovi za pravdu, že jsou situace, které si vyžadují trošku jiný způsob létání než říká příručka, ale to rozhodně neplatí pro letce s nevelkou zkušeností a i většina zkušených létá jak se má a netahá čerta za vocas a nenavádí nezkušené aviatiky k riskantním pokusům

vorel - unsigned guest (...207.180...)
2009-12-08 10:26

Jirka: ale i za Svazarmu se létaly navigační soutěže s přistáním na přesnost. A ten Váš "typický svazarmovec" se i přesto tenkrát dovedl trefit na nulu. Vzhledem k tomu, že fotka neukazuje přistání při navigační soutěži, nechápu Vaši poznámku o typicky svazarmovském přistání. Nevidím nic nenormálního na tom, když se na finále pilot dotahuje na plynu pod mírným úhlem. Ale je to věc názoru. Já bych pod 140 km/h na finále nechodil. Ono je třeba brát v úvahu i vnější teplotu. 125 km/h v horkém létě, nevím, nevím.

23 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details