Plane type: | ATR42-500 |
Airport: | Prague - Ruzyne (PRG/LKPR) |
Airline: | Czech Airlines ČSA (CSA/OK) |
Registration: | OK-KFP |
Author: | Vladimir Pouche |
Date taken: | 06/2009 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 1863× |
2jarda: ne tak úplně pravda, záleží to na několika věcech, a především na výkonu motorů a celkové geometrii letadla. U velmi výkonných motorů vír (vortex) způsobený vrtulí múže ovlivnit celkovou aerodynamiku letadla.
Např. u Airbusu A400M (přes 11 000 SHP/motor) jsou vrtule na každém křídle proti-běžné. U Q400 kombinace velmi výkonných motorů (5070 SHP/motor) a dlouhého trupu způsobila že vortexy od vrtule se "obalovaly" okolo zadního trupu, což vyžádalo instalaci "ploutví" na spodní části zadního trupu aby se ty vortexy rozbily.
solda: ono je celkem jedno jak, ale hlavně že se točí... Ne, konec srandy. U starých letadel to bylo proti sobě asi z důvodu točivého mementu vrtule nebo něco takovýho. U moderních letadel kde všechno řídí a kontroluje elektrtonika je to asi jedno kam se točí.
pěkně trefené :-)
2solda: No vidíš, a já zase myslel že u dvoumotorových ér se vrtule točí podle toho jak fouká vítr . . . ;-)
...fajne...
Parádní Vláďo. :-)
možná hodně blbej dotaz, ale myslel jsem si že u dvoumotorových ér se vrtule točí proti sobě..ale jak koukam tady obe jedou na stejnou stranu..??..
8 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
ti motori řvou co ?????