Photo Detail

W-3A Sokol


Author: Petr Sváda
Date taken: 08/2008
Number of ratings: 0×
Number of views: 4214×

Description:

01.08.




The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Pepino LM - unsigned guest (...112.125...)
2009-08-06 23:52

Krom Marcela tu se všim souhlasim .. Piloti LZS Plzeň Líně byli velice známí nejen v ČR .(pro Marcel) Jinak nemužeš porovnávat EC135 PČR s DSA . Když si vezmeš že dsa sice má stejný stroj ale uplně jinou výbavu než má pčr ... vem si že jenom blbá termovize stojí pěkných pár nul ...

Michal - unsigned guest (...71.149...)
2009-08-06 22:36

Tak tak, lidský život je nevyčíslitelný...
V tom peníze nehrajou roli, o tom žádná, ať se pan Marcel uvědomí rodiny, lidi co ztratily své příbuzné, a ať si prosím uvědomí kolik těch životů vrtulníkáři z Líní zachránily....

přesně jak píše black

black - unsigned guest (...201.60...)
2009-08-06 20:44

4 Marcel: Nechápu, jak můžeš polovinu z těch věcí vůbec říct! Zajímalo by mě co by si říkal, kdyby si měl bouračknu na D5 u Rokycan v noci a za deště...(nepřeju ti to, jen uvažuj takhle)

black - unsigned guest (...201.60...)
2009-08-06 15:51

4 Marcel: Nechápu, jak můžeš polovinu z těch věcí vůbec říct! Zajímalo by mě co by si říkal, kdyby si měl bouračknu na D5 u Rokycan v noci a za deště...(nepřeju ti to, jen uvažuj takhle)

cejkis - unsigned guest (...177.171...)
2009-08-05 20:37

4Marcel

Tahání lidí ze střech za extrémního počasí jsem uváděl jako příklad. Nepsal jsem nic o tom, kdo tam byl první. DSA jistě neprováděla tyto práce v noci. Právě o těchto podmínkách jsem psal.

Stále mám před očima akce pilotů s vrtulníky W3A kdy jeden stroj prováděl záchrannou akci ze záchranářem v podvěsu snažícím se připoutat lidi na střeše zaplavených domů a druhý stroj celý prostor zásahu osvětloval. Velitelé jim dali možnost noční akce neprovádět z důvodu bezpečnosti. Udělali to jak nejlépe mohli a řada lidí jim za to vděčí za život. Je napováženou, že lidé, kteří v kritické chvíli projevili odvahu, schopnost rychlých rozhodnutí, soucitu, jsou nyní z AČR odejiti.
Mimochodem tyto zásady velení jsou vštěpovány důstojníkům americké námořní pěchoty jako naprosto klíčové vlastnosti.
Pro mě jsou to hrdinové a jako daňového poplatníka mě současný stav LZS v této zemi dost vadí.

cejkis - unsigned guest (...177.171...)
2009-08-05 20:27

4Marcel
US Coast Quard nezasahuje 24/365 ?
Mimochodem soukromí přepravci v USA měli řadu nehod při primárních letech. Federální úřady doporučily nikoliv zrušení těchto akcí nýbrž dovybavení vrtulníků systémy varujícícmi před srážkou se zemí atd.

Něco k financování: Myslím, že porovnávat pilota civilního přepravce s pilotem AČR vyškoleným pro přistání v neznámém terénu v noci je jako porovnávat jablka s hruškami. Pokud tvrdíte, že AČR je dražší tak porovnávajte porovnatelné. Až bude DSA tahat lidi ze střech za deště a v noci nebo přistávat v poli vedle silnici v noci, tak budu tvrdit, že jsou na stejné úrovni.
Argument, že jim to civilní předpisy zakazují, je správný a je to kvůli bezpečnosti neboť žádný soukromí přepravce by takový výcvik nezaplatil. Spíše by docházelo k riskování viz tragédie na SK.

Marcel - unsigned guest (...102.92...)
2009-08-05 06:09

S některými body Cajkise souhlasím,ale je tam i několik nesmyslů.Soukrommý provozovatel DSA byl první,kdo začal v roce 1997 tahat lidi z domů zaplavených povodní na Severní Moravě.Potom přiletěla Policie a až druhý den armáda.
Nikde na světě se nelítají primáry 24/365 dní v roce a to hlavně z hlediska bezpečnosti.Nestátní provozovatel si nemůže dovolit lítat mimo civilní předpisy,což armáda a policie může.
Pplk. Špilka lítá taky u DSA.
O fungování a financování LZS vím hodně.Věnuji se mu už od zahájení zkušebního provozu LZS u nás pane Budějovský.Vím kolik lidí se v podání armády na něm podílelo.Opakuji,že LZS v podání armády je vůbec nejdražší.Nikdo na stanici ani vojenské nesedí na zemi zadarmo.Provoz na stanicích (kromě Prahy a Plzně) probíhá podle předpisů přijatých EU pro tuto činnost.

Dan - unsigned guest (...71.191...)
2009-08-04 12:00

Zajímavé komentáře....

cejkis - unsigned guest (...176.118...)
2009-08-04 01:13

Nedá mi to musím rovněž okomentovat níže uvedené. Zkusím v bodech:
1) Je pravda že Policie nakoupila 2x dražší EC135 než soukromí přepravci
2) Je pravda, že soukromým přepravcům se platí defakto paušální sazba + minimální taxa za letové hodiny
3) Je pravda, že soukromí přepravci nelétají primární zásahy za stížených podmínek. Soukromí přepravci vám nebudou tahat lidi při povodních, za tmy, deště ze střech. Rovněž vám nebudou přistávat v noci do neznámeho terénu.
4) Ještě do nedávna to fungovalo tak, že soukromí přepravci létali primární lety přes den a sekundární lety plánovali na noc. Pro noční primární lety a zásahy v extrémním počasí tu byla armáda v Plzni (Čechy) a Přerov (Morava), dále Policie zasahovala rovněž ve prospěch LZS. Výsledkem bylo, že daňový poplatník platil všechno a pomalu 2x.
5) Přišla změna, snaha o zlevnění. Armáda postupně LZS opouští a nahrazují jí soukromí přepravci, Policie "musela" být v LZS zachována jinak by se ukázalo, že si koupila vrtulníky zbytečně.
6) Armáda zabezpečuje pouze SAR a vytlačuje stroje W3A a nahrazuje je Mi171 téměř bez výbavy.
7) Celé je to, jak je v této zemi zvykem, fraška. Dobré se zrušilo a nesmysly se zavádějí.

Jako daňový poplatníky bych si přál, aby tu létala služba 24h/365dní všetně primárních letů!

Michal Budějovský (...71.149...)
2009-08-02 22:41

Já vím, přesně tak, Vráťa Eliáš a Martin Pojar létají u DSA a v Hradci Králové, pplk. Špilka ve výslužbě nevím, bohužel to dopadlo jak to dopadlo, u 233.vrl v Líních se zasluhovali asi daleko o víc než u civilů. už již ze zmiňovanejch norem atd Soukromnik vs. Armáda teddd

22 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details