Plane type: | MIG21UM |
Airport: | Piešťany (PZY/LZPP) |
Airline: | Slovak Air Force (SQF) |
Registration: | 5026 |
Author: | Milan Cibulka |
Date taken: | 08/2008 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 2282× |
U všech typů se vysouval automaticky, ruční ovládání bylo pouze nouzové. U F, U,US a UM skokově při M 1,5 a M1,9, u ostatních plynule v závislosti na rychlosti a otáčkách motoru.Při vysunutém podvozku zajištěn v poloze zasunuto.
Ten kužel se opravdu posouvá, ale je to pro to, aby rychlost proudění vzduchu do motoru byla podzvuková, protože při nadzvukových rychlostech se mění tlak vzduchu skokově a docházelo by k pumpáži motoru což by mohlo vést i k destrukci draku. Když jsem před 5 lety začínal létat na ULL tak se mnou létal instruktor, který dříve létal s MIGem 15 a 21 a takto mi to nějak vysvětloval. U starších migů 21 (omlouvám se neznám označení) tento kužel ovládal pilot z kabiny a u novějších verzích to už bylo automaticky.
Když tak koukám na tuto pěknou fotku, tak jsem si vzpoměl, že mě někdo kdysi říkal, že ten kužel se nad určitou ryclost (1M?) automaticky vysouvá čímž se zásadně změní aerodynamika celýho letounu. Ten člověk co to vymyslel byl údajně čech, který emigroval do Švýcarska kde by snad měl mít za tento počin (tehdy vskutku revoluční řešení) i nějakou bustu. Je to pravda? Nevíte o tom něco blíž?
4 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Jediná kamuflovaná spárka 21tky v čs. letectvu.