Photo Detail

B747SP-68


Author: Petr Volek
Date taken: 2008-06-30
Number of ratings: 0×
Number of views: 5623×

Description:

30.06. Rare visit

AKT



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Koblih - unsigned guest
2008-07-24 21:29

Beny : dobrý postřeh :-D

Beny - unsigned guest
2008-07-16 15:36

Zda se mi to, nebo je to nejaka kratka verze?

kiki - unsigned guest
2008-07-06 20:47

to kuba:sis to blbe vzal.ja sem to takhle nemyslel.sorry

kiki - unsigned guest
2008-07-06 20:46

t kuba:ja sem to myslel tak ze na blbou otazku blba odpoved

kiki - unsigned guest
2008-07-06 20:45

to kuba:sis to blbe vzal.ja sem to takhle nemyslel.sorry

fanda - unsigned guest
2008-07-02 11:52

Teplý letní den přeji. Páni inženýři před třiceti lety byli postaveni před problém: délka letů přes moře zůstává, nároky na počet přepravených cestujících jedním vrzem a tonáž nákladů rostou; vstupuje do problému další záležitost, a tou je pevnost a zároveň pružnost trupu. Nelze donekonečna prodlužovat trup se zvyšující se přepravovanou zátěží, neboť pak by trup kvůli vyztužení velké délky byl příliš těžký. Takže jejich úvaha - vulgárně řečeno - tlustá, krátká roura trupu má největší moment setrvačnosti, tudíž nejlépe odolává rostoucímu nákladu uvnitř při projektované pružnosti. A šup s ním do aerodynamického tunelu a zjistit odpor vzduchu kvůli spotřebě kerosínu. Kompromisem je Jumbo, bylo první létadlo, které ze všech výše uvedených důvodů začalo tloustnout a nafukovat se do šířky. Pokračovatelé, ať už jsou to ruské náklaďáky, airbusy, boeingy a nejnověji A-380 dokládají tuto tendenci. Létadla se zezavalitěla a zkrátila. Unesou víc a dolétnou dál - tady samozřejmě nezaspali konstruktéři motorů, motory jsou výkonnější, s nižší spotřebou a nezanedbatelně ztichly, pamatuji, když v Ruzyni startovalo túčko 104 nebo 154, tak to věděla celá Praha. Výkon motorů a tlustá letadla - tendence pro zítřek. Ostatně - roura jako hlavní nosný prvek není vynálezem poslední doby, české mozky v tatrovce už za první republiky postavily Tatru 11, ta neměla klasický rám, ale právě rouru, na které byly pověšené nápravy, motor, kabina, v rouře byla kardanka; pokračovatelem českého vynálezu byly všechny modely náklaďáků Tatra až do současné doby. Zdánlivě jsem odbočil, ale jenom proto, abych doložil výhody krátké, zavalité roury - nosníku v letectví jako tendenci. Tak zase příště. Zdař Bůh. Fanda

Kuba - unsigned guest
2008-07-01 23:01

Jo a Fando, nevim, o co ti jde ... moc jsem nepochopil relevanci prispevku dneska z 14:05:54, protoze kdyz je to tak pitomy dotaz, nechapu tvuj prispevek:

"kuba se ptá na ......Zajimalo by me, co je na zadni casti te spodni kabiny...?, ...a já se připojuji a ptám se TAKÉ: Je tam nákladový prostor? Nebo co to tam vlastně je?" z 27.06.2008 08:18:18 u fotky s Cathay: www.planes.cz/cs/photo/1031693/ ...

Nevim, proc je tady spousta diskutujicich tak neslusna - myslel jsem, ze muzu od mnohych cekat daleko lepsi uroven prispevku na foru www.planes.cz, kde prece o nic nejde.

Kuba - unsigned guest
2008-07-01 22:52

KIKI: "to kuba:a proc ma teda a380 dve paluby??DEMENCE"

Treba kvuli tomu, aby melo vice prostoru pro cestujici a naklad ... tady mi slo o to, ze je z meho pohledu aerodynamicky vyhodnejsi postavit dlouhe a nizsi letadlo (jako B767 popr 777 a nyni 787), ktere ma podobne vyhodne vlastnosti (dlouhy dolet a stejny pocet pax) - proto me zajimal spis zpusob uvazovani inzenyru pred vic nez 30 lety.

Jo a jinak, v patek 4. cervence to bude 33 let od prvniho zkusebniho letu tohoto prcka.

Diky vsem slusnym diskutujicim za zajimave informace :-)

Koblih - unsigned guest
2008-07-01 18:52

No, ,,kapřík,, je výstižné pojmenování :) Velmi zvláštní Jumbo !

checklist - unsigned guest
2008-07-01 16:47

nemáte někdo fotky z včerejšího příletu A319 CJ Czech air force kolem 19:00?KDYŽTAK NA EMAIL ondra.33@seznam.cz

28 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details