Plane type: | unknown |
Airport: | Kosice (KSC/LZKZ) |
Airline: | Not specified |
Registration: | Unknown |
Author: | Jiří Kolář |
Date taken: | 07/2007 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 4691× |
Six cylinder Jumo 2005 engine in Kosice museum
a cim se maze klika?
No Boxer je právě motor s protiběžnými písty.... A oslovení boxer se milně uvádí pro dnešní ležaté motory.... No alespoň takhle nás to učili ve škole.....
A pak, ze se clovek na Planes.cz nedozvi nic noveho. Diky, chvili jsem na to civel a pak jsem se dal podat (animace).
A navic to papa naftu...
Pokud vím, tak se tomu říkalo "motor s protiběžnými písty", ale stejný název se někdy používá i pro "boxer", takže je v tom trochu zmatek. Výhoda je, že je to dvoutakt a u dieselu navíc není problém s vyplachováním válců (protože se vyplachuje čistým vzduchem a ne směsí s palivem). Vysoký měrný výkon a nízká spotřeba byly myslím hlavní cíle u motoru Jumo.
Tady je animace: http: / / cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Opposite_piston_engine_anim.gif
A navic to papa naftu...
valcu tam je opravdu 6, ale pistu 12. Myslim ze se to nazyva jinak nez radovy sestivalcovy motor. Ale muzu se mylit. Jinak moc hezke co ti soudruzi z nemecka vymysleli
Zajímavá výuková fotka.Přiznám se,že u podobných věcí nechápu,jak to někdo vymyslel a navíc,že to ještě funguje. :-)
9 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
boxer je motor s ležatými válci, ale s jednou klikovkou. Kdežto toto je motor s protiběžnými písty a dvěma klikovkami.