Photo Detail

unknown


Plane type: unknown
Airport: Ostrava (OSR/LKMT)
Airline: Not specified
Registration: Unknown
Author: Metaxa
Date taken: 07/2006
Number of ratings: 0×
Number of views: 36639×



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



sonip - unsigned guest (...40.215...)
2011-01-19 23:01

Sloužil jsem u 8.stihacího let. pluku VU 6354 od r. 1962 až do r.1975/pak jinde/ a po celou dobu byla ostrá hotovost umísněna na "Okách" to jsou ty kuhové betonové kruhy, v počtu 7x.Letouny 2ks Mig-21PF byly umístěny na křižovatce mezi třetím a čtvrtým "okem" zleva. Tím pádem nebylo žádné "Oko" využíváno. Budovy pro piloty a vojáky základ. služby byly v ose pojížděčky kolmo ku dráze. Vzdálenost k VPD asi 400m. VPD byla beton, 3500×63 m. Ostrá hotovost vlastně znamenala , že piloti byli v t.zv.Škole 2 /toje heslo pohotovosti/ jeden oblečený v Germo obleku a na přechod do "Školy 1 byla norma 2min. v letě a 3 min v zimě a v noci, To jest do této doby se musel po radiu z mašiny ohlásit na VS a čekal jestli jej zvednou anebo ne. Vzdálenost k dráze byla rychle překonána asi 30s. ale nikdy ne na Forsáž ta se zapínala až na dráze na brzdách ale ty letoun neudržely tak se šlo na to i když nikdo nevěděl kam jej poženou a jestli se vrátí zpět do Mošnova. Snad tolik na vysvětlenou, má-li někdo další otázky tak jsem na sonip@azet.sk

Technik Líně - unsigned guest (...102.118...)
2011-01-13 11:46

To Mirek: Technik ...102.111...má naprostou pravdu v každém slově,určitě to tak nebylo,ani nemohlo být,při forsáži na MFce měli flígři co dělat,aby ji udrželi v ose na dráze,zejména když šli ve dvojce nebo celý roj při poplachu.Jinak by to s nima před dotočením a srovnáním"jelo" tím obrovským tahem někam "dopryč". Iv.

Technik - unsigned guest (...102.111...)
2009-04-23 09:00

Tak Mirku,nevím kde jsi k tomu přišel,ale žádný pilot a starý zkušený kozák už vůbec ,by si nedovolil prásknout forsáž před dotočením.Už jsi někdy točil motorovku s MiG 21MF na lanech a na povolené 3 vt. zapnul forsáž? I když máš max. zabržděno a špalky,modlíš se,abyses neutrhl.Myslím,že to tak nebylo.

o.krumpoch - unsigned guest (...179.143...)
2009-04-10 20:59

..kecám JOB-AIR,ale Lets-fly!

o.krumpoch - unsigned guest (...179.143...)
2009-04-10 20:57

toMirek: na Mošnově,když už tu byli naši stíhači,nebo rusáci,ostrá stávala na "N"stojánce.(1-MIG -21MF,a 2-L 39ZA).tam kde ted stojí JOB-AIR.čau.

o.krumpoch - unsigned guest (...179.143...)
2009-04-09 16:01

to Mirek:to snad nemyslíš vážně,na Mošnově Tu-22.Je to stání pro hotovost,ikdyž oproti PCE,trošku dál.No i s těma PCE,bych sa hádal!Ostrá tam stávala,na stojánce,blíž Pardubicám(090).Proto,se tam postavily ty dva hangáry-plecháče.(to byla ,ale nová ostá hotovost).kdybych se mýlil zkus mě opravit.V PCE,sém už dlůho nebýl,naposled 2002,když sem končíl s Delfínama.

Mirek - unsigned guest (...183.56...)
2009-03-14 23:01

Honzo, nechci se hádat, ale na stojánky pro hotovost PVOS se mi to zdá daleko. Na letisti PA byvali do leta 1989 "obyc" stihaci frontoveho letectva, drzeli 4 masinama (2x 21F, 2x 21MF) hotovost jako zalohu pro PVOS, a hotovostni stojanka byla hned u drahy. Pri startu chlapi nahodili, hned po vyjezdu zatacka 90°doleva, po 30m to same doprava, tim byli na draze, a otrlejsi davali plna forsaz jeste pred dotocenim na smer startu rwy 27...
Spis bych veril, ze to bylo zamyslene pro ty bombardaky, snad Tu-22, ale to je spekulace. Napr. v PA se na pocatku 80. let postavily 4 ULy - soude podle jejixch konstrukce - pro nejake dvoumotoraky, spekulovalo se o MIG-25R ... jsou to ty ULy hned u veze ATC u stojanky CLV. V nekterych hangarech byvaji zaparkovana letadla a v jinych hangar-party pri Aviatickych poutich :-)

Honza - unsigned guest (...160.15...)
2009-01-09 07:50

Jsou to stojánky, kde stávala hotovost PVOS

Rady - unsigned guest (...136.188...)
2008-12-21 08:43

RWY 04/22 délka 3500 m, šířka 63 m.

TomN - unsigned guest (...0.231...)
2008-12-05 09:28

To jsou právě stojánky pro zamýšlené sovětské strategické bombardéry, domnívám se ale, že nebyly nikdy využívány.

14 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details