Provoz letadel komplikuje nedostatek náhradních dílů

  • 2022-06-28 17:00

Airbus i Boeing v posledních dnech upozornily na problémy dodavatelských řetězců, které komplikují výrobu a opožďují dodávky letadel. Překlenout tyto problémy se nepodaří dříve než během příštího roku.

Letecké společnosti však trpí nejenom opožděnými dodávkami letadel, ale také nedostatkem náhradních dílů k letadlům stávajícím. Řada letadel je proto v hlavní sezóně mimo provoz a letecké společnosti si musí pronajímat na záskok letadla s posádkami (ACMI).

Statistiky Cirium ukazují, že řada provozovatelů letadel Airbus A220 si pronajímá letadla Boeing 737, Airbus A319 či Fokker. Problémem je nedostatek dílů pro motory Pratt & Whitney PW1500G.

Nejostřeji se situace zřejmě projevuje u airBaltic, které jsou největším provozovatelem Airbusů A220-300. Kvůli nedostatku dílů a zpožděným dodávkám motorů z generální opravy má aerolinka několik letadel mimo provoz a musí si pronajímat „překlenovací“ kapacity.

Mluvčí Pratt & Whitney se odvolává na problémy dodavatelů.

Nejde přitom o první problém airBaltic s motory. V počátku nasazení A220 bylo na 13 letadlech flotily vyměněno během relativně krátkého období na 50 motorů. Společnost je přesto s provozem letadel mimořádně spokojena. (Foto: journal-aviation.com, planes.cz)


Article photographs



Comments



Komárek - unsigned guest (...68.136...)
2022-06-29 16:54

PODVOD!
Pozor, pravý Komárek jsem já. Ten Komárek přede mnou se za mě pouze vydává.

Ivan - unsigned guest (...188.177...)
2022-06-29 08:04
Komárek

Řešení je registrace.

Komárek - unsigned guest (...42.239...)
2022-06-29 07:50
PODVOD!

Pozor, pravý Komárek jsem já. Ten Komárek přede mnou se za mě pouze vydává.

Komárek - unsigned guest (...128.163...)
2022-06-28 17:19

Jako za reálného socialismu.

4 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details