BelugaST posílila postavení na trhu přepravy nadrozměrných nákladů

  • 2022-05-31 17:00

Po zničení Antonovu An-225 se výrazně posílil význam letadel Airbus BelugaST (A300-600ST) pro přepravu nadrozměrných nákladů. Beluga má ze všech komerčních nákladních letadel největší vnitřní prostor pro náklad. Přepravní služby zajišťuje společnost ATI (Airbus Beluga Transport). První komerční let vykonala BelugaST koncem roku 2021, když přepravila vrtulníky Airbus Helicopters do Japonska. Beluga zvládla přelet do Kobe s mezipřistáními ve Varšavě, Novosibirsku a Soulu.

ATI bude mít postupně k dispozici pět letadel BelugaST. Jde o letadla vzniklá přestavbou Airbusu A300-600, která dříve a částečně ještě nyní sloužila přepravě komponent mezi závody Airbusu. Rozměrově však letadla nestačí na převoz komponent A350 a budou proto postupně nahrazena šesti letouny BelugaXL (odvozenými od A330-200).  

BelugaST může pojmout náklad o šířce 7,1 m, výšce 6,7 m, délce 39 m a max. hmotnosti 40 t. Video o letadle najdete zde. (Obr. a foto: Airbus, planes.cz)


Article photographs


Related photos


Comments



Míra - unsigned guest (...202.68...)
2022-06-01 18:31
Mrija

Tak jak už bylopsáno: Mriju opravovat nikdo nebude a druhou už nikdy nikdo nepostaví, jelikož je to absolutně totální ekonomický nesmysl. Pokud by vyrobily novou, musela by na certifikaci, jelikož to, co v ní bylo namontováno už dneska nikdo nikdy nevyrobí. A dělat kvůli jedinému letadlu celou novou certifikaci je prostě nesmysl.. Bohužel

karelmag (...48.8...)
2022-06-01 11:44
mrija

Pokud vim tak Mrija vozila i rousky, vrtulniky a stihacky. Takze zdaleka nejde jen o tezke naklady. Mrija opravena urcite nebude, protoze je totalne znicena a minuly tyden zacalo odklizeni trosek. Takze se muze jednat nanejvys tak o vystavbe nove, coz je sci-fi ktere ruzne koluje v internetu uz alespon deset let.

spotter - unsigned guest (...80.121...)
2022-05-31 22:25

Nepamatuji si, že by někdy někdo zvolil Mriju z důvodů rozměrů jejího nákladového prostoru - její výhodou byla hlavně nejvyšší hmotnost jednotlivého kusu nákladu a to, že nebyla nasazena v pravidelném provozu, takže mohla vozit jednorázové zakázky, třeba těžké generátory a podobně. V tom Beluga nijak nepomůže. Než bude Mrija opravena, nahradí ji nějaký ukrajinský An 124.

3 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details