Zpravodajství Reuters s odvoláním na informace ruského regulátora uvádí, že 3. prosince došlo v mezinárodním vzdušeném prostoru nad Černým mořem k nebezpečnému sblížení letadla Airbus A330-300 (VQ-BMY) společnosti Aeroflot letícím na lince SU501 z Tel Avivu do Moskvy s průzkumným letounem NATO. Letadlo Aeroflotu bylo nuceno prudce snížit výšku. Zástupce Aeroflotu incident potvrdil s tím, že piloti během manévru druhý letoun viděli.
Letoun Aeroflotu byl pro obnovení separace nucen opustit letovou hladinu FL330 (10 050 m) a klesnout na FL310 (9 450 m). Dalším letounem, který byl nucen k úhybnému manévru, byl privátní Challenger CL-650 s maltskou registrací, letící ze Soči do Skopje. Průzkumné letadlo NATO nebylo na spojení se službami řízení letového provozu. Podle některých zdrojů byl tímto CL-600 Artemis.
Rossaviacia podala oficiální protest diplomatickou cestou. Americké velvyslanectví v Moskvě se k incidentu nevyjádřilo. (Obr.: flightradar24.com)
Ivan, samozřejmě ...
Ď.
blablabla….
Jeví se mi, že chtějí jen odvést pozornost od svých dobyvačných aktivit na Ukrajině. Když sestřelili civilní 777 Malaysia bylo ticho...
Na mapě letadélko nejspíše zapnulo odpovídač a připravuje se na pojíždění na vzlet, ale nejlepší bude si zapnout FR24 a přesvědčit se, z tohoto přiblížení se to těžko určuje
Letadelko ukazuje pozici na začátku videa s letem, proto je tam .
Bylo by zajímavé vidět letový profil toho Artemise. US pilot, zdá se, neumí létat v civilním provozu, naštěstí TCAS fungoval.
Co mě překvapuje na snapshotu z flightradaru je, že jde o dokončený let z Tel Avivu do Moskvy, ale na mapě letadélko přistává v Tel Avivu. To je normální?
A teď si představte, že by takovou mimořádku způsobil Rus. To by bylo pozdvižení.
Challenger
10 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Podle prilozeneho grafu bych rekl, ze klesani pri uhybnem manevru nad Cernym morem bylo mirnejsi, nez sestup z letove hladiny pri pristani.