Šéf Wizz Airu k novým hygienickým standardům a obnovení provozu

Wizz Air postupně zvyšuje své aktivity a od 1. května chce provozovat některé linky např. z Londýna (Lutonu) a Vídně. Nyní provozuje čtyři letadla a využívá 3 % svých kapacit, od 1. května doufá provozovat 10 % kapacit, od června 30 %.

Generální ředitel József Váradi varuje, že nové hygienické standardy hrozí dramaticky ovlivnit ceny letenek. To je spojeno zejména se zavedením „sociální vzdálenosti“, které nedovolí společnosti dosáhnout požadovaného minimálního vytížení letů, a tedy rentabilnosti. Požadavek na „sociální vzdálenost“ by znamenal neobsazovat prostřední sedadla (v typické konfiguraci 3-3). Udržet ceny letenek na předkrizových úrovních je z tohoto důvodu dlouhodobě nemožné.

Váradi se shoduje s šéfem Ryanairu, že nejdříve se k letům vrátí turisté, a to zejména mladí lidé, zatímco obchodní cestující a starší lidé budou s návratem k leteckému cestování váhat. Váradi v tom vidí výhodu pro Wizz Air, neboť Wizz Air přepravuje nejmladší klientelu a podíl obchodních cestujících je zanedbatelný.

S šéfem Ryanairu se také shoduje v tom, že pro nastartování poptávky budou nezbytné výrazné cenové pobídky, tj. mimořádně levné letenky. Na rozdíl od O’Learyho, který rovnou označuje „sociální vzdálenost“ za hloupost a odmítá létat letadly, která musí být ze třetiny prázdná, Wizz Air se zdá s obnovením letů s novými hygienickými standardy smířen.  

Zajímavé je, že easyJet se k dodržování „sociální vzdálenosti“ naopak aktivně přihlásil a generální ředitel společnosti již oznámil, že firma při návratu do provozu nebude prodávat místa na středních sedadlech. easyJet také bude omezovat růst své flotily, zatímco Ryanair a Wizz Air jsou odhodlány své kapacity zvyšovat a posilovat svůj tržní podíl na úkor konkurence.

Takže tři nízkonákladové společnosti, tři různé přístupy. 

Evropská komise slibuje vydat pravidla pro obnovení provozu včetně případných opatření k zajištění „sociální vzdálenosti“ v květnu. Komisařka EU pro dopravu Adina Valean ve středu naznačila, že mezi zvažovanými opatřeními jsou povinnost nosit v letadle roušku a požadavky na desinfekci letadel a letišť.

Pokud jde o rychlost zotavení evropské letecké dopravy, Váradi optimisticky předpokládá, že do tří měsíců se může letecká doprava obnovit ze 70 % a během pěti, šesti měsíců dosáhnout původních objemů. (Foto: Business Insider, planes.cz)


Article photographs


Related photos


Related articles

Related categories

Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details