Airbus bude mít modifikované A220 v příštím roce. Letoun má potenciál pro delší dolet a společnosti signalizují zájem.

  • 2019-06-14 08:00

Airbus je rozhodnut plně využít stávající konstrukční rezervy typu A220, zvýšit jeho max. vzletovou hmotnost a díky dodatečnému palivu prodloužit dolet. Airbus tak jde vstříc poptávce leteckých společností a rostoucí popularitě dálkových letů na menší letiště. Letadla s menší kapacitou a vysokým doletem jsou v této roli efektivnější než dvouuličková letadla. Dolet A220 díky předpokládaným úpravám přesáhne 6000 km. Oznámil to počátkem června portálu AIN šéf inženýringu a podpory zákazníků společnosti Airbus Rob Dewar.

Dlouhý dolet je možný nejen z hlediska technického, ale i díky pohodlnému uspořádání kabiny pro cestující, která nabízí dostatek komfortu i na dlouhých linkách. Prokazují to např. lety airBaltic, která provozuje A220-300 na lince Riga - Abu Dhabí s letovou dobou okolo 6,5 hod. Přitom i po přistání v Abu Dhabí mají letadla dostatečnou rezervu paliva.

Modifikovaný A220-300 bude certifikován v polovině roku 2020 a A220-100 během roku 2021. Kanadské úřady schválily pro letoun certifikaci ETOPS 180, tj. letoun může letět tratě, které dovolují dosáhnout vhodného letiště pro přistání do 180 min. letu na jeden motor. To je důležitý faktor pro společnosti, jako je Korean Air, které díky tomu mohou optimálně směrovat své lety v oblasti Pacifiku.

Za prvních pět měsíců tohoto roku dodal Airbus zákazníkům 15 letadel A220 z celkem plánovaných 45 strojů, které mají být vyrobeny v letošním roce. Nyní je v provozu 75 letadel u pěti provozovatelů. Airbus předpokládá, že během příštího roku upraví Pratt & Whitney své motory GTF PW1500G tak, aby se životnost komponent spalovací komory zvýšila z dnešních 13 000 na 25 000 hodin.

Airbus hodlá do roku 2024 nebo 2025 zvýšit výrobu v závodě v Mirabel na 10 strojů měsíčně, přičemž od poloviny příštího roku bude dodávat A220 také ze závodu v americkém Mobile. Ten má dodávat až čtyři letadla měsíčně, takže k roku 2025 dosáhne celková produkce přinejmenším 14 letadel měsíčně. Airbus připouští, že dodavatelský řetězec dnes nefunguje ideálně.

Vzhledem k vysoké poptávce je jasné, že Airbus bude intenzivně pracovat na tom, aby se výroba zvýšila. Tím spíše, že koncem letošního roku má být vytvořen společný podnik Boeing-Embraer (Boeing Brazil), který bude produkovat konkurenční E-Jet.


Article photographs


Related photos


Related articles

Comments



Atlas - unsigned guest (...143.144...)
2019-06-14 10:50

Airbusu ide karta.
Tento rok prekona v pocte vyrobenych lietadiel boeing a zda sa ze mu to dlho vydrzi. Boeing nema konkurenciu pre a320(max neviem neviem ci niekedy dosiahne doveru NG), boeing nma by musela by nenormalna pecka aby dokazala porazit a321xlr a a330neo. O tom ze kedy pride je tiez tazko hovorit.
777x ma tiez nejake problemy.

1 record

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details