Letiště Brno vyjednalo novou linku do Mnichova, létat má BMI regional

  • 2015-10-09 23:00

Společnost Letiště Brno, a.s. zveřejnila informace o dokončení jednání o nové pravidelné lince, která má formou síťového modelu napojit Brno zejména na lety Lufthansy v druhém největším hubu německé společnosti, v Mnichově. Lety z Brna do Mnichova mají být podle tvrzení letiště zprovozněny ještě v letošním roce, linku má zajišťovat britský dopravce BMI regional letounem Embraer 145 pro 50 cestujících. BMI regional se sídlem na letišti v East Midlands, kdysi součást společnosti BMI British Midland, byl v roce 2012 prodán společnosti Sector Aviation Holdings Limited. V poslední době opět spolupracuje úzce s Lufthansou (sama společnost BMI British Midland před svým zánikem byla většinově vlastněna ze strany německého dopravce), Lufthansa na BMI regional převedla některé problematické linky z Mnichova do menších západoevropských měst, jmenovitě do Bernu a Rotterdamu, nově byla zavedena i linka Mnichov - Liege. Na všech zmíněných linkách má svůj kód také Lufthansa. BMI regional má celkem zajímavé portfolio pravidelných linek v Evropě, kromě zmíněné aktivity v Mnichově jsou jejími největšími huby britská letiště Bristol a Aberdeen, angažuje se i na spojení Frankfurt - Jönkoping - Karlstad, nebo na účelové lince pro potřeby Airbus Industrie Bremen - Toulouse. Ve flotile BMI regional se nachází výhradně regionální jety výrobce Embraer, 4x EMB-135 a 14x větší EMB-145. Podle tvrzení předsedy představenstva Letiště Brno a.s,. Jiřího Filipa, trvala jednání o nové lince více než rok. Také se údajně jedná o možnosti otevřít další linky z letiště Brno, jako nejvážnější kandidáti se jeví destinace Řím, Miláno, Paříž a Barcelona, alternativně další místo ve Velké Británii. Připomeňme, že lety Brno - Mnichov zajišťovala od listopadu 2005 do začátku roku 2007 dnes už neexistující společnost Cirrus Airlines.



Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details