ČSA chtějí létat z Prahy přes Polsko do Skotska

  • 2015-06-15 20:01

ČSA se pokoušejí opět proniknout na polský trh, tentokrát zkusí ukrojit podíl z velmi slibného potenciálu letů z Polska do Spojeného království. Od 14. července chtějí 2x týdně spojit města Lodź a Řešov ze skotským hlavním městem, Edinburghem. Jako doplněk budou nabízet i přípojové přímé lety ze základny v Praze, odkud bude Airbus A319 vylétat, do Lodźi. Létat se má každé úterý a sobotu, s následujícím letovým řádem: Praha 06:25 - Lodź 07:30/08:00 - Edinburgh 09:35/10:15 - Řešov 14:10/14:50 - Edinburgh 16:45/17:25 - Lodź 20:55/21:30 - Praha 22:30. Na trhu letů z Polska do Spojeného království dominují Ryanair a easyJet, přičemž prvně jmenovaný nabízí i přímé lety z obou uvedených polských letišť do několika destinací v Británii, přímé lety do Edinburgu však zatím chyběly. Nejlevnější zpáteční letenku z Prahy do Lodźi je možné u ČSA pořídit za 2 927 korun, lze zakoupit i letenky na úseky Praha - Edinburgh - Praha, vždy s mezipřistáním v Lodźi, za 3 280 Kč.
 



Comments



All - unsigned guest (...91.206...)
2015-06-16 17:18

Do OTP s OK jsem letěl za 18.000,-. Z FRA do IST s TK za 2.400. Cenovou válku OK jasně prohrává. Pochopitelně budou mít prázdná letadla, když nesníží ceny. Zatímco Turci mi dali parádní jídlo, u ČSA jsem si koupil karamelový sušenky osmnáct litrů.
Služby jsou katastrofální, v ranní špičce se na PRG odbavujete dvě hodiny, protože ČSA zásadně váží kufry u jedné přepážky, salonek nestojí ani za řeč (hrůza!) a Frequent Flyer Program je taky na nic.
Chybí tam jakákoliv "customer oriented" filozofie. Oni totiž nenabízí nic extra!
PRG se mohla stát transferovým hubem. Ale s těmi linkami těžko. Aby se vrátili k zisku, musí vytvořit stabilní route network v rámci Evropy, snížit ceny a zlepšit služby (kolik může aerolinku stát sáček bonbonů, které letuška rozdá před přistáním). Ale to by to muselo management zajímat.
Žádné evropské letiště nemá tak unikátní polohu, lehké přestupy a potenciál stát se křižovatkou kontinentu.
LGW, LIS, DUB, ATH, Německo, HEL, IST, ZRH, GVA - to je řešení + pořádné frekvence, ne dvakrát týdně (klient chce flexibilitu).
Za rok se může od Korean Air vyžebrat další dálkové letadlo a spustit lety např. do JFK, YYZ, ORD, IAD a VIETNAMU!!!!!
Ale hlavní je poměr cena a kvalita - za ty cenové pálky bych očekával žrádlo ze zlatého podnosu.
Teď už je však jediným řešením tu společnost zlikvidovat a postavit jí od základů (s novým vedením, prosím!). Jinak se totiž stane to, že PRG budou využívat jen zahraniční dopravci a my nebudeme mít žádného. Kdyby pro změnu stálo vedení letiště za něco, nemusí se každý Čech třepat do USA a Asie přes . Já třeba vůbec nechápu, proč někdo ještě do PRG nenalákal Air Canada, American Airlines, China Air, Cathay Pacific, Japan Airlines/ANA, Royal Jordanian atd. Z PRG se opravdu člověk nikam nedostane - oh, omlouvám se, dostane - do Nizhnekamsku, Soluně a Vöxjö.
Vždyť i do ujebaný Tirany jsem musel přestupovat v MUC. Naopak, kdo dnes léta do Hevízu?
Doufám, že si tohle management přečte a začne trochu přemýšlet - Lodž s Edinburghem udržíte maximálně tři měsíce! To samé platí o Hevízu, Lindköpingu, Kristiansandu, Stavangeru, Billundu, Portu apod.
Se sníženými cenami naplní A320 do prasknutí a na méně vytížené linky mohou koupit Embraery.

Karel - unsigned guest (...126.254...)
2015-06-16 03:03

Souhlasim s autory. Je to predsmrtna krec ,absence historicke pameti a neschopnost odhadnout trhy .Neco jako Malev .

Richie - unsigned guest (...101.197...)
2015-06-16 01:01
destinace

naprosto nechápu logiku uvažování nového vedení ČSA.. co to předvádí? pře Polsko do Skotska? znamená to jen zvýšené náklady na bázované posádky v Polsku, nejistý trh (kdo bude z Prahy lítat do Lodže, nedej bože do Edinburgu přes Polsko), připadá mi to jako by opravdu někdo vzal mapu a řekl si: dneska zkusíme Polsko-Skotsko... a za pár dní si řekne. Hmmm, to mě už nebaví, jdu zkusit Bratislavu - Malmo.. apod.. Je skutčně x destinací, kde ČSA hrálo prim, kde bylo doma kde byl dobrý potenciál na cargo i pax. Cairo, Bejrút, Larnaka (aspoň sezonně), Athény (ty snad ale přeci jen trochu snad budou opět lítat, pokud se nepletu), Dublin, Londýn, Split, Dubrovník, to vše jsou linky, které prázdné nebyly, byly dobře zaplacené a měly (i třeba jen sezonní) potenciál. Jen jeden příklad za všechny. ČSA omezilo své lety do Moskvy, a kapacitně tam nasazuje max A319. Travel servis, nový dopravce na této lince už nasazuje svůj B737-900NG bo ty lety má plné. Aeroflot vysílá do Prahy během dne A321 bo má plno. A ČSA lety redukuje, nemluvě o tom, že v C class s nimi už skoro nikdo ani nelítá. Otázka - Proč asi.. Jak to, že všem to jde a vychází i finančně ale ČSA ne.. Tady je vidět jak to stojí za prd.. A Londýn? je to sice diskutabilní destinace, s Prahou je už propojená víc než dost, ale jak je v případě TVS vidět, i zde potenciál je. Opět - mají plno a někdy musí nasadit i "svůj" B737-900NG bo prostě ta klientela tam je. A co ČSA? s velkou slávou se zbavilo svých A320. Ať už někam ven nebo do flotily TVS.. Co to je? Hooooodně velká domu, a zároveň hoooodně velká sprosťárna.. A ty harakiry co dělají poslední dobou, viz lety A319 v noci do kyjeva přes Košice apod, to snad raději ani komentovat nebudu..Ach jo, mít tak možnost, odkoupím ty akcie sám a začnu konečně obchodní politiku letecké společnosti Sky Teamu. Upřímně nechápu, co může ČSA dát Sky Teamu dobrého.. dle mého názoru - naprosto nic.. Hrozný a neodpovídající Catering, služby, nejasné směrování destinací a letadla sice novější, ale vybavena jen spoře pro cestující.. Trápí mě to, ale nic s tím nadělat nedokážu.. Kéž by někdo konečně začal přemýšlet a hnal ČSA někam dopředu. ne ho víc a víc uzemňoval a ničil.. Upřímně, a říkám to hooodně nerad, dneska už fakt nevím, proč bych si měl ČSA na některých linkách vybrat. Konkurence je hravě trumfne snad ve všem.. A ty posádky? I když se snaží, ty to fakt nezachrání. A to ani nemluvím o tom, jak sami se trápí tím, co se s ČSA děje... klobouk dolu, musí to dost vysilovat, takhle se přetvařovat před lidmi... Pláču a je mi z toho hoodně smutno..

Alca - unsigned guest (...228.20...)
2015-06-15 23:33

ČSA momentálně bojuje se sebeurčením, ať už vnitřně (státní odbory v soukromém podniku) tak zvnějšku - z Prahy neví kam létat. Neví jestli point-to-point, nebo síťově, prostě neví čí je. Hodně možných destinací letos vypotřebovaly, pár mě jich ještě napadá: Vilnius, Birmingham, Beirut, Cairo. Játra bych nevyčítal, byla by totiž mnohem větší chyba vysílat Airbus se 40 cesťáky ať už kamkoli v situaci, kdy nejsou prachy. Už léta to chce nějaký 80-100 místný regionál. Napadá mě jediná mžnost, aby TS poslal OK do likvidace a na její kostře postavil společnost typu "Aegean".

All - unsigned guest (...91.206...)
2015-06-15 23:07

V Evropě je nejméně dvacet destinací, kam by se jim vyplatilo létat. Potíž je však nejspíš v tom, že je všude vytlačí konkurence. Pochopitelně si klient vybere společnost, která do daného cíle létá častěji (například dvakrát denně a ne 3x týdně) a za naprosto parádní ceny (na lince do IST by se díky TK ani neuchytili). Je to katastrofa. Celá ta firma je katastrofa. Jakou perspektivu nachází management například ve Vöxjö? Rád bych se dozvěděl, čím se v této společnosti přemýšlí. A to nemluvím o těch jejich helikoptérách, které s naprostým sebevědomím posílají o víkendech do FRA. Do ČSA musí konečně přijít někdo, kdo opravdu tu firmu někam vytáhnout chce a kdo má alespoň nějaký přehled.

Anonym - unsigned guest (...71.52...)
2015-06-15 21:43

Kdyby tak radši zavedli třeba Londýn, Dublin by při dobrých časech mohl být také zajímavý...nebo něco jiného, nového, třeba Alžír, Istanbul...

Ondra V. (...101.195...)
2015-06-15 20:07

u čsa opět házely šipky na mapu evropy...

7 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details