Plane type: | YAK42D |
Airport: | Istanbul - Ataturk (ISL/LTBA) |
Airline: | Tavrey Air Company (TVR/T6) |
Registration: | UR-42337 |
Author: | Petr Popelář |
Date taken: | 02/2003 |
Number of ratings: | 1× |
Number of views: | 1988× |
to lik: Dvouproudové motory má i Tu-154. Jak 42 je mnohem lehčí hlavně kvůli tomu, že je určen na krátké linky, s maximálním payloadem doletí pouze 1380km, zatímco Tu154M 3900kma snad je tam znát i nějakej rozdíl těch modernějších motorů, ale spotřebu Jaku 42 jsem nikde nenašel. Tu145M žral okolo 4,500-5000 kg/ha si jako A310-300.
Děkuji vám pánové za informace.
Opravdu to vypadá, že se projektanti snažili vytvořit ekonomické letadlo, když při poloviční MTOW je kapacita více než dvoutřetinová.
A navíc ty dvouproudové motory ... snad jen 787 je o nepatrný kousek dál :-)
Jak 42 byl myšlený jako náhrada Il-18 aTu-134A. Ono Tu-154 je mnohem větší letadlo, MTOW je 98-100 tun a Jak má jenom 57,5.
lik: proč ho vlastně dělali nevím ale má výrazně nižší spotřebu.
A propos,
nevíte proč ho vlastně dělali?
Tedy v čem je jeho hlavní rozdíl vůči Tu 154, krom trochu rozdílné kapacity?
Jak mám ruská letadla rád,
tak, do tohodle "udržovaného" Jaku by se mi asi třikrát nastupovat nechtělo...
7 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
milhaus: To jste asi uhodil hřebíček na hlavičku. Rozdíl v nasazovaných tratích bude hlavní důvod vývoje tohoto typu.