Rolls-Royce přistoupil ke konstrukci demonstrátoru nového motoru UltraFan

  • 2021-03-30 17:00

Demonstrátor nového motoru Rolls-Royce UltraFan (Ultra High Bypass Ratio) by měl být dokončen koncem tohoto roku. Rolls-Royce zahájil v těchto dnech v Derby výrobu prvního modulu UF001. Nový motor je určen pro pohon perspektivních letadel a má spalovat jak klasické palivo, tak palivo z obnovitelných zdrojů. Má se stát největším leteckým motorem na světě.

Demonstrátor se zapojí pouze do pozemních zkoušek a na základě jejich výsledků Rolls-Royce rozhodne, jak a kdy postupovat dál.

Původně se předpokládalo, že nový motor bude k dispozici v roce 2025, to je však nyní bezpředmětné, neboť koronavirová krize vývoj motoru i vývoj perspektivních letadel výrazně zpomalila. Dnes není na obzoru letadlo, které by na tento motor čekalo.

Nový motor má průměr 3,55 m a má snížit spotřebu paliva o 25 % proti motorům Trent. Průměr motoru je o 40 % větší než u motoru Trent XWB pro Airbus A350 a o 9 % větší než General Electric GE9X pro Boeing 777X.

V lednu Rolls-Royce vývoj motoru přerušil s odkazem na to, že pro motor tak jako tak není poptávka.

Airbus nedávno oznámil, že pracuje na vývoji zcela nového motoru s General Electric. Boeing ze soutěže o motor pro perspektivní nový model Rolls-Royce vyřadil. Je nutno přiznat, že reputace Rolls-Royce jako dodavatele motorů v poslední době utrpěla, a to zejména v důsledku řady závad na motorech Trent 1000.  (Foto: Air and Cosmos International)


Article photographs


Related photos


Related articles

Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details