Motor nebo orloj?...britská firma Bristol Aeroplane Company vyvinula unikátní motory se šoupátkovým rozvodem namísto běžných ventilů. První z nich běžel na brzdě v roce 1936 a vyráběl se až do padesátých let. Tento kus je verze 734 a pochází z letadla Bristol Freighter.
Od nového roku 2024 se zjednodušuje získání řidičského průkazu i na letadla. Nově budou moci zájemci o získání průkazu zahájit výcvik již od 17 ti let, a to pod dohledem zkušenějšího mentora. Na tuto skutečnost zareagovala celá řada auto i letoškol. Běžná výuková kampaň zahrnuje 14 hodin teorie, 14 hodin jízd a 14 hodin letů. Speciálně upravené stroje pro výcvik mají pro tento účel zdvojené řízení: 2x knipl (případně sidestick) i pedály.
Skvělá zpráva přišla před koncem roku z pražského ruzyňského letiště: dne 31. 12. 2023 byl po náročné výstavbě konečně otevřen Terminál 6, určený pro odbavování meziplanetárních letů. První slavnostní linka zahájila provoz na Země - Mars, s rotací 2x týdně. Zpáteční lety zajišťuje tuzemský národní přepravce v cenách již od 100 milionů korun. Na palubu si lze vzít pouze kabinové zavazadlo do hmotnosti 2 kg, během letu se podává kyslík. Let je mimo Schengenský prostor a je určen pouze pro cestující s dobrou adaptací na enormní přetížení.
Terminál dříve vojenského letiště Taba v Egyptě postaveného Izraelem během Šestidenní války.
V roce 1979 bylo území včetně letiště vráceno mírovou smlouvou zpět Egyptu.
V současné době(květen 2023) letiště odbavuje cca 5 letadel týdně a to převážně z Prahy, Brna, Katovic a Varšavy.
V této budově se nachází jak přílety, tak i odlety, kde v bezcelním pásmu je kavárna, duty free shop a prodej suvenýrů.
Odbavovací budova na letišti v Tikehau - souostoví Tuamotu. Odletový a přistávací terminál v jednom. Ve Francouzské Polynésií se bezpečnostní kontroly provádí pouze na Tahiti na letišti ve FAAÁ. Na všech ostatních letištích nikoliv.
Pohled na letiště v Tahiti ve městě Faaá. Vstupní brána na všechny ostrovy Francouzské Polynésie. Domovská základna Air Tahiti, Air Tahiti Nui, Air Moana...
V předvánočním čase v roce 2022 zasypala letiště na Ruyzni sněhová nadílka. Do služby se tak musela vydat veškerá dostupná technika, a to včetně nově pořízeného stroje Airpluh-317 určeného k odklízení sněhu z pojížděcích a přistávacích drah. Letadlo je přestavěné na cargo verzi a má na palubě velký zásobník solanky s rozmetacím zařízením na zádi. Tento speciální stroj je schopen očistit až 50 km ploch za hodinu. Kvůli radlici na přídi má odlišný systém vyvažování, ale je plně letuschopný a dokáže prohrnovat sněhová oblaka až do výše 150 m nad terénem.
Když přijde opravdová zima a sněhové vločky se usadí na zemi, vše dostane novou, tichou tvář. A tak i tradiční ruch a shon na pražském ruzyňském letišti ustane. Vše najednou dostane malebné venkovské rysy, které vypadají jako kresba štětcem.
A najednou se objeví děti se sáňkami, další postaví sněhuláka, jiné se kloužou po ledu. Navečer přijde i ponocný, aby odtroubil pozdní čas...
Po celé zimní období je LKPR dočasně přejmenováno na LKJL (Letiště Josefa Lady)
Místním stavebním firmám se díky zvýšenému úsilí podařilo dokončit další, již třetí, terminál místního mezinárodního letiště několik hodin před plánovaným termínem.
V roce 1969 vyhrál Rolls Royce/MAN-Turbo výběrové řízení na pohon budoucího víceúčelového dvoumotorového bojového letounu PANAVIA Tornado.Rolls-Royce převzal 42,5% vývoje a následné výroby motorů,MTU 42,5% a Fiat 15%.Motor se skládá ze 17 modulů,z nichž každý je zaměnitelný.Pokud jeden motor selže,druhý motor převezme celé zásobování letadla automatickým vypnutím proudu.Nejvýraznějšími rysy jsou jeho tříhřídelová konstrukce a obraceč tahu.Jde o první vojenský motor,který je elektronicky řízen.První běh motoru RB 199-34 R se uskutečnil září 1971.K prvnímu použití v Tornádu došlo 14.srpna 1974 v Manchingu.Koncem roku 1978 byly dodány první sériové motory v záklaní verzi RB 199 Mk 101.