Fotogalerie


rozšířený filtr >
< zúžený filtr
  • Cruiser
  • 01/2012
  • Simulátor Concorde, využívaný dříve British Airways. Nyní v Brooklands Museum. Plně funkční, lze objednat i hodinový výcvik s 15 minutami za řízením! ...


    V sobotu 26. května 2018 nás tragicky opustil kamarád a vášnivý spotter Michal Křižka - Cruiser. Michal byl dlouholetý řídící letového provozu na ACC Praha, letadla měl však ve své duši i srdci od dětství. Za planespottingem, který ho jednou a provždy pohltil, cestoval po celém světě. Slova se těžko hledají, fotky hovoří za vše. Miroslav Jindra
  • 10055×
    11×
  • Cruiser
  • 03/2013
  • Lochness Wellington - tento Wellington vyrobený přímo v továrně Vickers v Brooklands měl při cvičném letu 31.12.1940 poruchu a přistál na jezeru Loch Ness přímo proti zřícenině hradu Urquhart Castle. Posádka, až na zadního střelce, kterému se neotevřel padák, přežila. Vrak byl objeven v roce 1976 hledači lochnesské příšery a 21.9.1985 byl úspěšně vyzvednut. Je to jeden ze dvou přeživších Wellingtonů vůbec.
  • 3378×
  • Milan Cibulka
  • 07/2008
  • Tento Wellington havaroval 1.1.1940 večer ve sněhové vánici a s jedním nefungujícím motorem do jezera Loch Ness. Celá posádka se zachránila s výjimkou zadního střelce, kterému se neotevřel padák. Letoun se účastnil prvního náletu RAF na Německo v roce 1939. Z jezera Loch Ness byl vytažen v roce 1985.
  • 4168×
    10×
  • Milan Cibulka
  • 07/2008
  • První let 28.7.1961, společnosti BEA dodán 16.8.1961. Na přelomu let 1972/73 přestavěn na nákladní verzi Merchantman. Do služby se vrátil 31.3.1973.Dne 1.4.1974 byl převeden k British Airways Cargo. U BA Cargo létal až do roku 1979, kdy v noci z 1 na 2.12. letěl jako poslední Merchantman ve službách British Airways na trase Heathrow-Stockholm-Gothenburg-Heathrow. Následně byl 13.12.1979 prodán Air Bridge Carriers a poté v srpnu 1992 k Hunting Cargo. Poslední let vykonal 24.12.1992 na trase Belfast-East Midlands. Poté byl vyřazen z provozu a používán jako zdroj náhradních dílů.
  • 3884×
  • Milan Cibulka
  • 07/2008
  • První let 29.11.1961, společnosti BEA dodán 13.12.1961. Na přelomu let 1969/1970 byl přestavěn na nákladní verzi Merchantman. Do služby se vrátil 23.2.1970. U British Airways Cargo nastoupil službu 1.4.1974, u ní létal až do 8.11.1979, kdy byl prodán Air Bridge Carriers. V letech 1979/1980 byl vyřazen z provozu a uskladněn v East Midlands, létat začal opět v roce 1981. V roce 1991 byl jeho nákladový prostor modifikován pro přepravu dostihových koní. V roce 1992 přešel k Hunting Cargo. V současné době je vystaven a skupina dobrovolníků z řad bývalých pilotů a mechaniků jej udržuje ve stavu v jakém do Brooklands přilétl. Letoun sice není letuschopný, ale jinak plně funkční, včetně motorů.
  • 3614×
  • Milan Cibulka
  • 07/2008
  • Letoun byl vyroben v roce 1964 pro společnost British United Airlines jako G-ASIX. V letech 1970-1974 létal u British Caledonian. Dne 1.10.1974 byl prodán do Ománu a přeregistrován na A4O-AB. Pilotován byl výhradně britskou posádkou a údržbu prováděla společnost Dan Air v Lashamu. Po vyřazení z provozu v roce 1987 byl věnován do muzea v Brooklands, kam přilétl 6.7.1987. Byl to zároveň poslední let civilního VC-10 na světě.
  • 3568×
  • Milan Cibulka
  • 07/2008
  • G-ARVM je poslední "krátký" VC-10 postavený pro BOAC. Zajímavé je, že byl nejčastěji používán pro trénink posádek. Po vyřazení z provozu 22.10.1979 byl přelétnut do muzea RAF v Cosfordu. Díky změnám v muzeu RAF Cosford, kdy bylo rozhodnuto, že některá civilní letadla budou přestěhována do East Fortune, potkal "Victor Mike" smutný osud. Z nedostatku financí na opravu korozí poškozeného letadla a malého prostoru muzea v Brooklands, byla sešrotována křídla, ocasní část a motory, trup byl rozdělen na dvě části, převezen do Brooklands a vystaven v této podobě.
  • 3925×
  • Milan Cibulka
  • 07/2008
  • Tato část trupu nepochází z žádného sériově vyrobeného letadla. Byla postavena pro tlakové zkoušky ve vodní nádrži a stratosférické komoře. V této komoře mohl být simulován tlak odpovídající výšce až 24 384 metrů. Při jednom z těchto testů došlo v zadní horní části k roztržení trupu. Nátěr společnosti BOAC byl aplikován až před vystavením v muzeu.
  • 3450×

Celkem 22 záznamů


rozšířený filtr >
< zúžený filtr
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace