Detail fotografie

Siebel Si-204D (C-103)


Autor: Boris Medek
Datum pořízení: 1950
Počet hodnocení: 4×
Počet zobrazení: 8106×

Popis:

Přetah v Černovicích. Vlečná Praga RN a Siebel Si 204 D.




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



Gregor - nepřihlášený host (...173.131...)
01.03.2016 22:23
Školoa Chrudim

Byly použity ve škole pro navigátory a palubní radiotelegrafisty v Chrudimi, kde v letech 1952/53, kdy jsem tuto školu navštěvoval, došlo i k havariím a ztrátám na životě. Při výcviku vznikaly až neuvěřitelné situace, které se staly často vyprávěnými historkami. Prokazovaly velkou letovou stabilitu, ovšem jako většina kořistního materiálu s málo známou provozně technickou historii se podepisovala na poruchách.

Radek - nepřihlášený host (...100.74...)
20.01.2012 13:15

S letadlem Siebel létal za války dědův bratr. Letadlo sloužilo k průzkumným účelům.

tupolev (...113.15...)
09.12.2010 14:00

Krása!

Dan - nepřihlášený host (...108.65...)
09.12.2010 12:16

Děkuji za obsáhlé a přesné vysvělení problému Petře.

hansb - nepřihlášený host (...240.80...)
09.12.2010 11:33

Paráda!! Tyhle fotkyz Černovic jsou vzácný!

Pavel Jurčo - nepřihlášený host (...91.79...)
09.12.2010 11:31

môj nebohý ocko, ktorý celý život pracoval ako letecký mechanik, začínal na vojenskej základnej službe, keď začínali práškovanie vojaci po vojne, potom u Agroletu hlavne na Čápoch a Brigadýroch a nakoniec skončil ako letecký mechanik u ČSA v Poprade kde pracoval až do dôchodku, veľmi často spomínal na tieto nádherné stroje Aero C3A. Touto cesto poprosím ak by niekto bol na tejto stránke a poznal "živel" Pala Jurča z Tatier (ročník 1928) nech sa mi ozve. Ďakujem

Petr Popelář (...84.36...)
09.12.2010 10:25

Dan:Já bych to , jen tak ve zkratce, vysvětlil:

Poválečná výroba původních Si 204D pokračovala jak v letadlovém oddělení ČKD Praha, tak v Aero Vysočany.

Interní tovární označení bylo Ae-01.
V období 1945-1950 v obou závodech bylo vyrobeno 179 ks letounů.
K nim se přiřadily ještě trofejní Si 204D, které byly opravovány v opravnách ve Kbelích, (k nimž chyběly údaje o provozu).
Podle hlášení velitelství letectva k 01.04.1951 mělo čs. vojenské letectvo 182 ks typu C-3 (všechny verze)a dále 13 ks dopravních D-44.

Letoun byl po válce vyráběn v pěti základních verzích s čs. označením:

A) pro civilní uživatele a export: C-103 (výrobní čísla od 101) - příklad: C-103.101

1) C-103C :
Letoun byl určen k dopravě osob a nákladů. Měl tříčlenou osádku, 7 cestujících na nečalouněných sedačkách.

(výrobní čísla od 201):
2) C-103B:
Letoun byl určen k dopravě osob. Měl tříčlenou osádku, 6 cestujících na čalouněných sedačkách.

3) C-103A (tzv. velkokapacitní)
Letoun byl určen k dopravě osob. Měl dvoučlenou osádku, 9 cestujících na čalouněných sedačkách.

***
B) pro vojenské letectvo: C-3 (výrobní čísla od 301):


4) C-3A
Letoun byl určen pro výcvik a přeškolování pilotů, opatřen dvojím řízením, v trupu za přepážkou pracoviště radisty a 5 jednoduchých sedaček.

4.a C-3AN
Letoun byl určen pro výcvik navigátorů a radiotelegrafistů. Řízení převážně jen na levé straně pilotní kabiny, v trupu 5 sedaček, event. cvičný "navigátorský" sklápěcí stůl na mapy u pravé strany trupu.
Na hřbetě trupu, mezi 13. a 14. přepážkou byla astrokopule se závěsem pro sextant.

4.b C-3AF Letoun byl určen pro výcvik osádek průzkumných (zvědných) úkolů.
Osádka byla čtyřčlenná. Základní fotografické vybavení tvořily 3 kamery:Rb 20/30, Rb 50/30 a Rb 75/30. Objektivy byly chráněny žaluzií. Kamery ovládal navigátor

4.c C-3AFG
Fotogrammetrická verze měla na pravé straně kabiny měla přídavný polokapkovitý kryt pro lepší výhled a navigátorovi umožňoval obsluhu vlasového derivometru. Základní výbava fotokamer byla doplněna ještě kamerou ARLDF 17/18 nebo APF-21. Mohl nést až 7 kamer (vč. kamer pro boční a šikmé dopředné záběry). Používaly se u Fotoletecké skupiny až do r. 1958.

(výrobní čísla od 401)- příklad: C-3B.401- tento měl kompletní střeleckou věž DL 131 , dva podtrupové závěsníky. Létal s ozn. V-15)
C-3B
Letoun byl určen pro výcvik v bombardování a palubních střelců. Určení "provedení" bylo velice obtížné. Jen některé z letounů měly kompletní střeleckou věž s kulometem vz.131N. (většinou byla "zaplechvána). Na pravé straně trupu byl výkvně uložený kulomet vz.131N. Pumovnice byla v trupu, jen vyjímečně dva vnější pumové závěsy ("vany").

5.a) C-3BV
Letoun byl uzpůsoben pro vlek rukávových terčů (tzv. "pytel") k nácviku vzdušné střelby jak samotných palubních střelců, tak stíhačů, ale i protiletadlového dělostřelectva. V trupu, v prostoru "pumovnice" byly stojany na bukny s navíjecím zařízením vč. "sekačky" lanka.

Dan - nepřihlášený host (...108.65...)
09.12.2010 09:47

Neznačil se Siebel Si204D jako Aero C3A a ne C103?

Tom (...4.152...)
09.12.2010 08:55

Paradní foto !!

WOM - nepřihlášený host (...70.9...)
09.12.2010 08:16

Souhlasím a děkuji za nahlédnutí do tohoto úžasného archívu ...

Celkem 12 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace